iOS9 beta 3 installation *hjälp!*

Permalänk

iOS9 beta 3 installation *hjälp!*

Så jag var dumdristig nog att försöka mig på en iOS9 beta 3 installation min iPhone 6.. Funkade ju bra, tills en omstart den ber mig "verifiera identitet" och svara på två frågor, om var jag t.ex. bodde eller vad mitt första husdjur hette. Problemet är att jag kommer inte vidare. Det finns inga knappar ("nästa" eller dylikt). Det finns en länk "Nollställ dina säkerhetsfrågor" på samma sida (enda som är klickbart, förutom textfälten), men det händer inget när jag trycker där heller.
Nån som vet vad som pågår?

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Börja med att starta om iPhonen och se om det fungerar, annars skulle jag återställa den och se om det fungerar. Jag misstänker att iTunes inte ser din iPhone, men med hjälp av dessa instruktioner bör du kunna använda iTunes för att återställa till valfri firmware: https://support.apple.com/en-us/HT201263.

Jag vet inte om något ändrats jämfört med föregående betaversioner, men om du inte har ett utvecklarkonto så kan det vara så att du först måste återställa till iOS 8 och därefter uppgradera till iOS 9-betan.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Jag lyckades komma förbi det genom att ignorera icloudlogin efter omstart. Phew. Känns sådär.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,