Geforce 970 EVGA 2mån på RMA.

Permalänk
Medlem

Geforce 970 EVGA 2mån på RMA.

Det har nu gått 4 månader* sedan jag skickade mitt EVGA Geforce 970 till återförsäljaren, som i sin tur skickade det till generalagenten.
(*Skickades till ÅF 1/6)

Jag frågade återförsäljaren om jag kunde få ett nytt på garantin då kortet led av "akut pixelfeber".
Återförsäljaren tyckte dock att det var en bra idé att skicka det på RMA. Tyckte jag borde få ett nytt, men tänkte, "Äh, vafan, är på semester och kommer inte använda det ändå på 4-5veckor". Vet nu hur dumt det beslutet var...

Efter 6veckor, frågade jag hur det gick. Återförsäljaren svarade, att GA hade sagt 1vecka till. När det gått två månader, fick jag samma svar, 1vecka till..

Efter 3 månader skrev jag till ÅF och begärde pengarna tillbaka och hävt köp, eller att de skickade mig ett grafikkort.
Samma svar som tidigare, "nästa vecka".

Nu kan jag meddela att datorfixarna.com är anmälda till ARN och får även hjälp av hallakonsument.se

Tidigare har jag fått information om att det är EVGA som strulat, denna information har visat sig felaktig.
Jag får nu även hjälp av eu.evga.com.

Innan detta löst sig, råder jag att tänka både en och två gånger innan ni handlar hos datorfixarna.com.

Nya uppgifter om ärendet.
Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem

De har ju en representant här i forumet, samt en egen tråd. Du kan ju prova trycka på där.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1182364-evga-pa-engelsk...

Permalänk
Medlem

Skickat till EVGAs representant på Swec:

--------------------

A few questions..

1. Where is my card?
2. Why does the EVGA delete my questions at http://eu.evga.com/Support/question.asp
3. Why don't you give the reseller that sent my card to you, feedback? Well you do, but the answer is usually "1more week".

CARD
EVGA GTX 970 Superclocked ACX 2.0 cooler
S/N: enmassasiffror
Swedish RMA code: flerasiffror

Sent the card to the reseller 2015-06-01 (YYYY-MM-DD)
Sent to you from reseller 2015-06-03.
That's over 2months.

Regards
Mikael "grynnan" Sjösten
+46 telefonnummer
2st emailadresser

--------------------

Hoppas det hänter något..

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Märkligt, sånt brukar ju disten hantera och sedan ta med tillverkaren i sin tur.
Vet du var återförsäljaren köpt kortet? Captech?

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO:

Slänger iväg ett mail till ÅF å kollar.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem

Du och ÅF har ingått ett avtal och din motpart är ÅF och ingen annan. ÅF ska se till att avhjälpa felet inom en rimlig tid. Vad ÅF har för leverantör och vilka problem ÅF har med den leverantören är ÅFs problem och inte ditt.

Det har snart gått 3 månader sen du lämnade in kortet och det kan knappast kallas rimligt, så jag tycker helt klart att du ska vända dig till ÅF och kräva ett nytt kort eller häva köpet.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"