Phanteks Enthoo Evolv ITX får smaka på modifikation

Permalänk
Medlem

Phanteks Enthoo Evolv ITX får smaka på modifikation

Dags att kolla in Phanteks ITX burk, behöver en liten smutt workstation och denna rackare passar ju prima.

Hårdvara att peta in
Gigabyte Z97n-wifi ITX moderkort
Corsair Vengeance 8gb
256gb Kingston SSD (innan de blev söliga)
Intel 4690k CPU
Corsair H100i till kylningen, ev. bytas mot en luftkylare senare.

Jag kan ju aldrig köpa en låda och bara vara nöjd, jag måste göra något åt den först, kan ju inte ha något som andra har
Kika runt lite på forum för att se vilka färger som används, svart, vit, blå och röd nästan överallt.
Så jag funderade lite, brunt... har någon verkligen använt brun färg på ett chassi ?

Och där började det, beställde Beluga Brown metallic (Audi färg).

Några bilder innan jag våldförde mig på den

And butt naked

Efter lack och klarlack, vågar inte polera så hårt än innan det härdat ordentligt

Saker kvar att göra
- Peta in all hårdvara och kabelfix
- Bilder i dagsljus, skjuta pics 02 på natten ger diverse effekter upptäckte jag

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

@HCP: På första nylackade bilden ser jag inte så stor skillnad mot originalet. Vet inte om det är bilden, min tv som är kass eller min dåliga syn.
Den andra bilden ser däremot jäkligt frän ut. Kul ide med brunt chassi. Ser fram emot utomhusbilder.
Ska du ge dig på att måla komponenter också?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

@HCP: På första nylackade bilden ser jag inte så stor skillnad mot originalet. Vet inte om det är bilden, min tv som är kass eller min dåliga syn.
Den andra bilden ser däremot jäkligt frän ut. Kul ide med brunt chassi. Ser fram emot utomhusbilder.
Ska du ge dig på att måla komponenter också?

Har lackerat kylfläns på moderkotet och ramen som håller Corsairkylaren på plats redan.
Får se om det blir några fler accentfärger på insidan

Tror det blir lite överdrivet att lacka heatspreadern på minnena också, de blir nog svarta. Knallblå nu och det passar inge vidare.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Lite detaljer på insidan i samma färg.
Tveksam än om minneskylarna ska få samma färg, eller om de blir mattsvarta, får se vad kvällens paintbooth session bjuder på

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Grymt snygg färg!

helt rätt man vill inte att det ska se ut som alla andras