vilken blir eran nästa mobil?

Permalänk
Medlem

Helt klart en Motorola Moto G 3rd Gen 16GB 2GB RAM

Frågan är bara om Motorola ens ska lansera den i Sverige. Orkar inte importera.

Permalänk
Medlem

Min nuvarande är en iPhone 5s.
Min blivande telefon är vad som helst utom iPhone och har bra batteritid!

Permalänk
Medlem

Jag tror jag går över till Iphone faktiskt, har haft samsung sedan S2an släpptes, och har idag Note 3. Är så trött på dom så jag kan spy, så för min del lutar det nog åt IOS. Hoppas dom släpper en ny första halvåret på 2016 då det är dags för ny telefon

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Hoppas på en 1+2, sitter nämligen på en i dagsläget uråldrig Sony Xperia från 2011 med hela 320mb internt minne. 4 år känns egentligen som en kort tid men här har vi verkligen en industri som utvecklas väldigt fort.

Om jag får tag på en 1+2 så blir det första gången jag äger en telefon som väldigt nyligen kommit ut på marknaden, istället för att nöja mig med en som har ~2 år på nacken.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Skrivet av Lagun:

Jag tror jag går över till Iphone faktiskt, har haft samsung sedan S2an släpptes, och har idag Note 3. Är så trött på dom så jag kan spy, så för min del lutar det nog åt IOS. Hoppas dom släpper en ny första halvåret på 2016 då det är dags för ny telefon

Rekommenderar du tittar på mer mobiler än Samsung Det enda jag gillar med samsung är oled skärmarna

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Konsolgrävare

Note 5 kommer inte till Europa så kommer nog bli antingen Nexus 5 2015 eller Nexus 6 2015

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Xiaomi Redmi Note 2 (som komplement till iPhone 6).

Visa signatur

Vila i frid älskade Pappa, inget blir detsamma utan dig.
1950-11-11 - 2013-02-14

Ryzen 3900x:32gb DDR4:Palit 2080 Gaming Pro:Intel 600p 512gb:OCZ Trion 150 1tb

Permalänk
Medlem

Blivit frälst av budget telefonen Moto G och tänker aldrig lägga mer än 2000kr på en ny telefon(köper alltid kontant) så ifall jag skulle köpa ny idag hade det blivit Redmi Note 2 .

Permalänk
Medlem

Ingen aning. Har en Note 3 nu som jag lär ha ett bra tag.
Förmodligen blir nästa telefon en begagnad som är ny detta året eller nästa.

Tycker faktiskt att det blir mindre och mindre wow-faktor på nya telefoner.
Dom är snyggare, snabbare osv.. men sen då?
Sen är jag som jag är Allt jag begär mer än vad jag har nu är en bättre kamera och bättre batteritid.

Bonus om dom blir mer stryktåliga och riktigt vattentäta.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Är just nu frälst av LG G Flex p.g.a. att jag älskar OLED-skärm samt att den har ruskigt bra battreritid. Så en efterföljare till den i mitt fall måste uppfylla dessa krav och förbättra dem ytterligare. Aldrig mer något annat än OLED säger jag, för jag är helt såld på att exempelvis i ett mörkt rum lyser enbart de pixlar som ska lysa. Inte att hela bildskärmen glöder p.g.a. bakgrundsbelysningen.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Är just nu frälst av LG G Flex p.g.a. att jag älskar OLED-skärm samt att den har ruskigt bra battreritid. Så en efterföljare till den i mitt fall måste uppfylla dessa krav och förbättra dem ytterligare. Aldrig mer något annat än OLED säger jag, för jag är helt såld på att exempelvis i ett mörkt rum lyser enbart de pixlar som ska lysa. Inte att hela bildskärmen glöder p.g.a. bakgrundsbelysningen.

Så sa jag när när jag hade Samsung Galaxy S och sedan en motorola RAZR men sedan bytade jag till LCD och hade vant mig efter en vecka.

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på en invite till Oneplus 2.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Så sa jag när när jag hade Samsung Galaxy S och sedan en motorola RAZR men sedan bytade jag till LCD och hade vant mig efter en vecka.

Jag har gjort precis tvärtom. Mina telefoner innan var Xperia Z1 och OnePlus One, men när jag av en händelse fick tag på en G Flex så blev jag helt övertygad om att OLED är det jag i alla fall trivs bäst med.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Jag funderar på någon av dessa mobiler https://www.youtube.com/watch?v=wIfVJPZIXyw

Permalänk

Tror det blir en Motorola moto g (3rd generation) ;D

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Medlem

Moto X Style eller OP2. Överväger fördelar och nackdelar medans jag väntar på att kunna köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Sitter och väntar på en invite till Oneplus 2.

Samma här

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Sitter och väntar på en invite till Oneplus 2.

Jag med

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Så länge jag hittar reservdelar till min lumia 1020 så har jag den kvar!

Permalänk

Köpte en Xperia Z3 för någon månad sedan. i brons så är det lätt den snyggaste mobilen jag sett på länge. Enda smolket i bägaren är väl avsaknaden av Oled-skärm, men det är petitesser.

Permalänk
Medlem

Sitter på en iPhone 6 Plus 128Gb. Helnöjd-skitbra kamera,ingen långtsamt UI, perfekt storlek för surf(har lite större händer än många andra), kan synka hur många listor på spotify som helst och slutligen så håller ju apple efter sina lurar med mjukvara så för min del blir det nästa generation eller den därpå. Hoppas verkligen dem släpper en stor! Minst lika stor som 6 Plus!

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

Sitter på en SGS5, den är väl helt okej.
Övertygade polarn att köpa en LG G4, nu är jag själv helt såld på en :$

Permalänk
Medlem

Sitter atm med en sketen Samsung s4 active samt en Nokia lumia 920. Och tror jag kommer stanna kvar på Android men kör på med dom jag har tills project ara går att få tag på!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

iPhone 6 nu (kom från Z1 C).
Inte helt bestämt men håller mig nog kvar hos Apple som det ser ut nu. Men om det blir en (6s) vet jag inte, troligtvis inte. Så 7an om ett år. Varit lite sugen på OnePlus men vill inte ha så stor skärm. 4.7 som i6an är bra tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jag har haft, ZTE Blade, HTC DHD, LG O2X, Iphone 5, Nexus 4, LG G3s, och nu Z3 compact.

Alla senare modeller har känts som samma mobil fast i nytt skal.

Jag väntar tills något coolt kommer.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk

Oneplus 2, utan tvekan.

Hade aldrig ens funderat på att byta från ettan om det inte vore för att den saknar 4g bandet som körs på landsbygden..

Permalänk
Medlem

Har använt iphone de senaste 5 åren men tycker att det börjar krypa in fler och fler buggar i deras system så jag byter till one plus när man får tag på en.

Permalänk
Medlem

hade blivit Note 5 om inte samsung hade sparkat mitt i planeterna.
avvaktar någon månad till IFALL dom skulle ändra sig blablabla.

Annars blir det nog tillbaka till apple

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Oneplus Three när den kommer ut nästa år. Har Oneplus One just nu och är mycket nöjd, det enda problemet med mobilen är att den saknar lite frekvenser vilket leder till att jag inte alltid har bästa möjliga signal som går att ha. Detta är dock fixat med 2:an så 3:an kommer väl vara ännu bättre.

Visa signatur

Asus Rampage VI Formula, Intel i7 4770k 3,5 ghz, EvGA Geforce GTX 980 Ti, OCZ Vertex4 512 gb, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 gb.

Permalänk
Medlem

haft min LG G4 en vecka nu och är supernöjd hittills. rekommenderas varmt

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |