Uppdatera Kodi på Raspberry PI 2?

Permalänk
Medlem

Uppdatera Kodi på Raspberry PI 2?

Hej, just nu har jag Kodi 14.x något och igår kom det upp ett meddelande att Kodi 15 finns. Måste jag installera om HELA SD-kortet för att få den nya versionen? Eller finns det något commando för att uppdatera som man gör med allt annat här i världen?

Kör med Xbian
Saken är det att jag är riktigt nöjd med mitt tema och alla saker jag installerat. Vill inte behöva göra om allt igen.

Permalänk
Medlem

Om du är nöjd och allt fungerar så måste du ju inte uppdatera

http://wiki.xbian.org/doku.php/update

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Hej, just nu har jag Kodi 14.x något och igår kom det upp ett meddelande att Kodi 15 finns. Måste jag installera om HELA SD-kortet för att få den nya versionen? Eller finns det något commando för att uppdatera som man gör med allt annat här i världen?

Kör med Xbian
Saken är det att jag är riktigt nöjd med mitt tema och alla saker jag installerat. Vill inte behöva göra om allt igen.

Det hänger förstås på om de fått upp senaste Kodi i repositoryt, men du kan testa med:

sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

...från ett cli-fönster.

Vill du behålla de gamla grejerna i en ny installation kan du annars kopiera userdatakatalogen från den gamla installationen till den nya. Har för mig den ska rycka hem och installera de plugins som specifieras där per automatik. Inställningarna i övrigt blir desamma som tidigare.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av downup:

Hej, just nu har jag Kodi 14.x något och igår kom det upp ett meddelande att Kodi 15 finns. Måste jag installera om HELA SD-kortet för att få den nya versionen? Eller finns det något commando för att uppdatera som man gör med allt annat här i världen?

Kör med Xbian
Saken är det att jag är riktigt nöjd med mitt tema och alla saker jag installerat. Vill inte behöva göra om allt igen.

Kört 15 och på burken jag prova fungerade det inte så bra.

kör vidare med 13 för den flyter riktigt bra, synd att dom bakom tyvärr inte lagar buggar utan fixar det dom känner för.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar