Permalänk
Medlem

RPi 2 som TV-mottagare

Tjenare!

Jag har en monitor i sovrummet som inte har Antenn uttag, så jag funderar på att köpa en RPi 2 dit.
Men jag undrar då, Finns det någon adapter eller något annat smidigt sätt ta emot vanliga TV kanaler?

OpenELEC kommer nog att köras som OS.

Mvh Makkan.

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem

@Makkan:
Openelec/kodi kan ta emot iPTV, sök på Kodi iptv på youtube så får du många guider

Visa signatur

MSI P67A-GD65 | I5-2500K+Scythe Mugen 2 rev B | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | PowerColor Radeon HD6950 2GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Fractal Design Define R3, Svart
Zepto 6224w
Ps3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pzycho:

@Makkan:
Openelec/kodi kan ta emot iPTV, sök på Kodi iptv på youtube så får du många guider

Skulle den klara av IPTV från telia?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

@Pzycho:
Då mitt bredband är rätt ostabilt till och från så skulle jag gärna vilja veta om man kan köra med antenn.

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk

Openelec har tvheadend förinstallerat har jag för mig, så ska inte vara några problem. på http://www.linuxtv.org/wiki kan du kolla vilka tv-kort som fungerar i linux.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Körde en Rasp + Hauppauge NOVA-T-dongle + Tvheadend som PVR-backbone tills de gjorde något med TV-antennsystemet här hemma (vill minnas de kopplade ur stora takantennen och började köra in via kabel). Använde XBMC + PVR-plugin för Tvheadend som klienter. Funkade precis hur bra som helst.

Tyvärr ligger min lägenhet i radioskugga från Nackamasterna, så har inte kunnat köra så sedan dess, men ser inte varför det skulle funka sämre idag än det gjorde då om det gått foirtfarande.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Körde en Rasp + Hauppauge NOVA-T-dongle + Tvheadend som PVR-backbone tills de gjorde något med TV-antennsystemet här hemma (vill minnas de kopplade ur stora takantennen och började köra in via kabel). Använde XBMC + PVR-plugin för Tvheadend som klienter. Funkade precis hur bra som helst.

Tyvärr ligger min lägenhet i radioskugga från Nackamasterna, så har inte kunnat köra så sedan dess, men ser inte varför det skulle funka sämre idag än det gjorde då om det gått foirtfarande.

Var bor du? du vet att du har en mast I Marieberg, samt en stor i Uppsala du kan plocka in ifall du fixar nån förstärkare.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Var bor du? du vet att du har en mast I Marieberg, samt en stor i Uppsala du kan plocka in ifall du fixar nån förstärkare.

Bor i Bromma, hamnar i skugga bakom Traneberg från Marieberg sett :/

Uppsalaapproachen har jag inte testat, men å andra sidan, så himla viktigt är det inte. Vill jag verkligen få till det där igen äre nog enklare att skaffa en DVB-C-dongle

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!