samsung galaxy s2 laddar inte- vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

samsung galaxy s2 laddar inte- vad ska jag göra?

hejsan hejsan! Nu ä det så att min samsung galaxy s2 har plötsligt slutat att ladda. Batteriet var helt dött så jag tog mitt universalnätaggregat och satte den på 4.20 volt (Normal laddningsspänning för Lithium Ion batterier). Batteriet fick sitta kvar i telefonen medan jag stack in 2 små trådar (kablar menar jag) emellan batteriet och kontakterna i telefonen. lyckades till slut (efter säkert 15 minuter) att få igång telefonen. Då säger den att batteriet är 100% laddat, men det tror jag absolut inte på. Jag kopplar in originalladdaren i telefonens intag och kopplar bort mitt universalnätaggregat samt sätter på locket på baksidan av telefonen. Telefonen fungerar helt normalt. Vågar dock inte koppla ur laddaren för jag är rädd att behöva krångla igen med att få igång telefonen. Opps!! Nu råkade jag dra ur laddaren. Men telefonen klarar sej den lilla stunden. Stoppar tillbaka laddaren- laddar då cirka 25 sekunder sen slutar den att ladda helt. Batteriprocenten dras ned jättesnabbt nu. har blåst rent alla kontakter, är helt säker på att det inte är felet. Felet tror jag ligger antingen i telefonen eller i batteriet. Laddaren är det inte heller nåt fel på. Jag har laddat med datorn, och surfplatteladdaren, samma visa där. 25 sekunder, sen slutar telefonen att ladda helt. Är det ngn som har varit med om detta? I så fall, vet du hur man fixar detta problem? Har inte riktigt råd att lämna in telefonen på lagning/ köpa en ny just nu. Skulle vara hemskt tacksam om ngn vet hur man fixar detta!

/Dennis55

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem

En kvalificerad gissning är att laddkontakten har lagt av. S2 har inte varit känd för sin kvalitet på dessa, dock är det en 3-4 år gammal telefon och som med den mesta andra elektroniken idag så är det mer eller mindre en acceptabel livslängd på en pryl som används så pass mycket som den gör.

Tyvärr kan jag inte ge dig en lösning på ditt problem mer än det här. Tror vilken lösning som helst blir relativt kostsam för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

En kvalificerad gissning är att laddkontakten har lagt av. S2 har inte varit känd för sin kvalitet på dessa, dock är det en 3-4 år gammal telefon och som med den mesta andra elektroniken idag så är det mer eller mindre en acceptabel livslängd på en pryl som används så pass mycket som den gör.

Tyvärr kan jag inte ge dig en lösning på ditt problem mer än det här. Tror vilken lösning som helst blir relativt kostsam för dig.

ja jag förstår. Det får väl bli att ladda batteriet utanför telefonen med mitt universalnätaggregat så länge

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem

Det är enkelt att byta laddkontakt med tillhörande flexkabel själv på SGS2, kostar en dryg hundring. Finns filmklipp på YouTube som visar hur. Sök på galaxy s2 charging port.

Permalänk
Medlem

Bytte laddkontakten på gummans s2 för några veckor sen. Tror det kostade typ 120 spänn med frakt om jag inte minns fel. Kan vara lite pilligt att göra det då kortet som byts ut sitter med dubbelhäftande tejp. I övrigt inga större problem att byta det förutom att man måste ha rätt revisionsnummer på kortet, det står stämplat på kortet så man får skruva av baksidan och kolla vad det står innan beställning

Den här köpte jag rev numret står på andra sidan av den blå ytan.

Dom vita lapparna är skydd för den dubbelhäftande tejpen

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Bytte laddkontakten på gummans s2 för några veckor sen. Tror det kostade typ 120 spänn med frakt om jag inte minns fel. Kan vara lite pilligt att göra det då kortet som byts ut sitter med dubbelhäftande tejp. I övrigt inga större problem att byta det förutom att man måste ha rätt revisionsnummer på kortet, det står stämplat på kortet så man får skruva av baksidan och kolla vad det står innan beställning

Den här köpte jag rev numret står på andra sidan av den blå ytan.

Dom vita lapparna är skydd för den dubbelhäftande tejpen

jag har rev 2.3 inte 2.2 var hittar man rev 2.2?

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis55:

jag har rev 2.3 inte 2.2 var hittar man rev 2.2?

menar revision 2.3 måste jag ha! Inte 2.2.

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Skrivet av teejee:

Det är enkelt att byta laddkontakt med tillhörande flexkabel själv på SGS2, kostar en dryg hundring. Finns filmklipp på YouTube som visar hur. Sök på galaxy s2 charging port.

Sjukt enkelt jämfört med S3 (inte så den behöver bytas, men rätt surt om den ger upp någon gång) :/

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis55:

menar revision 2.3 måste jag ha! Inte 2.2.

Kommer inte riktigt ihåg vart jag köpte min mer än att det var på ebay i England om jag inte minns fel, dom hade både 2.2 och 2.3

Snabblänk till ebays rev 2.3

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB