Intel: "Dags att fokusera på PC-spel"

Permalänk
Medlem

Är det inte så att överenskommelsen de hade med NVIDIA egentligen hindrar de från att utveckla mer avancerade GPUer? Inte så att de inte får men att patentportföljet de får använda är ej tillräcklig eller något.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Samtidigt som Steamspy's skapare postade denna https://medium.com/steam-spy/your-target-audience-doesn-t-exi...

Så har jag lite svårt att tro denna 1.8b siffran från Intel.... Eller tja kanske, men mestadels av den summan är nog inte på 'PC' i så fall utan snarare mobil idag.

Bra artikel som påpekar de saker jag själv ofta upplever att spelmediat ofta missar/ignorerar eller helt enkelt inte vill rapportera.

Skrivet av anon99339:

Du kan inte ha testat Xbox One eller PS4. Ständiga day one patches och uppdateringar som kan ta flera timmar. Det är nästan värre än på PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Inget problem jag märkt med min PS4 och Xbox One.

Skrivet av anon179444:

Först thunderbolt och nu detta.
Kommer Intel köpa loss AMDs GPU divison?

Intel har fått tillgång till en hel del patent som bör göra det möjligt att faktiskt lansera diskreta grafikkort. Hitills har spel öht inte intresserat företaget men kanske det har blivit en förändring nu.

Intel skulle nog aldrig få tillåtas köpa AMD eller delar av företaget då de är för stora på marknaden idag. Men jo, visst vore det fint om det skulle dyka upp lite kort framöver.

Permalänk
Medlem

...virtuell verklighet samt integration med sakernas internet

Så slutar artikeln. ,,,internet vadå? Något verkar fattas i texten?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LucaBoo:

...virtuell verklighet samt integration med sakernas internet

Så slutar artikeln. ,,,internet vadå? Något verkar fattas i texten?

Det handlar om Internet of Things: https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_of_Things

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Vore fett om Intel kom med ett eget grafikkort, eller en serie. Vore bra för nVidias sjuka priser.

Dock har dom på rätt många år inte satsat på GPU:er och dom är långt efter.

Skulle dom satsa på gpu igen, så är det en riktigt dyr satsning och även patent måste ju fixas

Snarare AMD som ligger närmare till hands, men då måste ju även kunder köpa deras grafikkort.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

@Paddanx: personligen ser jag inga problem alls med priset om det på något sätt motsvarar mervärdet, men får känslan att mycket gnäll man ser om att saker är "dyrt" kommer från en total avsaknad av insikt i hur komplicerat saker är.

Jo det håller jag med om.

Dock sedan jag grävt lite i hur otroligt komplicerat det är att utveckla CPU (eller rent av någon större krets) och hur små tolerenser och storlek allt görs i, så förstår jag att det kostar.

Men problemet är ju att folk alltid kommer förvänta sig mer för pengarna, oavsett.
Det som jag kan förstå är att folk förväntar sig att samma pengar som de investerade 2009 borde ge samma förbättring 2016, något som är extremt svårt (eller nästan omöjligt) att göra.

Frågan är då, istället för att ösa ut nya CPUer, socklar och annat "nytt" borde de inte tjäna rätt bra på att inte offra enorm forskning på att utveckla nytt (om det ändå inte ge någon större fördel) och bara jobba på att förbättra tillverkningen istället. Förr eller senare så måste vi nå "slutet" på vad kisel klarar, vi kan inte hålla på att krympa i all evighet heller.

Permalänk
Medlem

Jahapp... Visst hade dedikerade grafikkort varit mumma men jag ställer mig tveksam till om Intel tänker ge sig in där i dagsläget. Känns mer som om de hoppar på hypetåget och börjar satsa på teknik om involverar VR.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Detta är ju sjukt viktigt! Äntligen är det någon som vågar stå upp för PC-spelarna istället för att fjäskelipjåska för konsolspelarna hela tiden. Jag hoppas att PC-spelandet går en ljusnande framtid till mötes. Nu när man kan få en speldator i så litet format så blir desutom konsolen som ett koncept ganska förlegad. Hoppas nu vi får se fler AAA-titlar som släpps först på PC, eller ännu hellre, blir PC-exklusiva. Jag är så trött på att konsolspel ska få att uppmärksamhet jämt.

De flesta människor vill nog ändå spela på kosnol, så konceptet är knappast dött.

Men jag tror att de både typerna kommer växa ihop. Jag tror Microsoft redan håller på att försöka göra det. De har nog faktiskt insett att loppet är kört för Xbone i dess nuvarande form, så de måste göra något annorlunda. Det naturliga steget för dem är då att ta draghjälp av deras starkaste produkt(er), i deras fall Windows. De har ju gjort Windows 10 för att det ska skala och fungerar på alla plattformar, inklusive Xbox one, och har även gått ut med cross play online. Nästa steg skulle kunna bli att en del spel säljs som cross buy, dvs att en titel du köper fungerar både på PC och Xbone. Om de sedan vill skulle de kunna göra en smidigare uppgradering av hårdvaran för Xbox (one) med full bakåtkompatibilitet med lite färre års mellanrum, och vips så ha de gjort en Steam machine!

Xbox blir för de som bara vill att det ska funka, PC för de som vill ha full kontroll. Spelen fungerar på bägge.

Du läste detta här först Frågan är bara vilken av de tre Microsoft, Sony och Valve som blir först ut med att genomföra detta fullt ut.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gibbe:

De flesta människor vill nog ändå spela på kosnol, så konceptet är knappast dött.

Men jag tror att de både typerna kommer växa ihop. Jag tror Microsoft redan håller på att försöka göra det. De har nog faktiskt insett att loppet är kört för Xbone i dess nuvarande form, så de måste göra något annorlunda. Det naturliga steget för dem är då att ta draghjälp av deras starkaste produkt(er), i deras fall Windows. De har ju gjort Windows 10 för att det ska skala och fungerar på alla plattformar, inklusive Xbox one, och har även gått ut med cross play online. Nästa steg skulle kunna bli att en del spel säljs som cross buy, dvs att en titel du köper fungerar både på PC och Xbone. Om de sedan vill skulle de kunna göra en smidigare uppgradering av hårdvaran för Xbox (one) med full bakåtkompatibilitet med lite färre års mellanrum, och vips så ha de gjort en Steam machine!

Xbox blir för de som bara vill att det ska funka, PC för de som vill ha full kontroll. Spelen fungerar på bägge.

Du läste detta här först Frågan är bara vilken av de tre Microsoft, Sony och Valve som blir först ut med att genomföra detta fullt ut.

Du är inne på något riktigt intressant här. Får Microsoft till något slags crossplay mellan Xbox One och PC samt gärna börjar trycka ut mer titlar likt de gjorde under främst 90-talet så skulle det bli riktigt trevligt.

I dagsläget är det rätt fint ändå samtidigt. Jag strömmar min Xbox One över nätverket (med Very High-alternativet till och med) och bortsett från någon enstaka komprimeringsartifakt eller att strömningen störs så fungerar det nästan som om spelet skulle köras på datorn. Att få tillgång till Xbox One-biblioteket men även kompatibla Xbox 360-titlar är helt rätt faktiskt.

Sedan tycker jag att Steam behöver mer konkurrens. Jag hoppas att Microsoft lanserar en ny klient men tar lärdom av GFWL och övriga klienters bedrifter och misslyckanden.

Permalänk
Medlem

Vore intressant om Intel kunde svänga ihop ett graffakort som inte suger balle. Deras absolut bästa kort är jämförbart med Matrox Parhelia (fast med sämre bildkvalla på analogt och stöd för färre "heads")

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Du är inne på något riktigt intressant här. Får Microsoft till något slags crossplay mellan Xbox One och PC samt gärna börjar trycka ut mer titlar likt de gjorde under främst 90-talet så skulle det bli riktigt trevligt.

I dagsläget är det rätt fint ändå samtidigt. Jag strömmar min Xbox One över nätverket (med Very High-alternativet till och med) och bortsett från någon enstaka komprimeringsartifakt eller att strömningen störs så fungerar det nästan som om spelet skulle köras på datorn. Att få tillgång till Xbox One-biblioteket men även kompatibla Xbox 360-titlar är helt rätt faktiskt.

Sedan tycker jag att Steam behöver mer konkurrens. Jag hoppas att Microsoft lanserar en ny klient men tar lärdom av GFWL och övriga klienters bedrifter och misslyckanden.

Om det ska komma en större konkurrent till Steam så måste de vara bättre än Origin (Har installerat malware förr osv) och hellst ska de vara plattformsoberoende så microsoft går fetbort. De enda som jag ser som konkurrent eller potentiell konkurrent som har nog goodwill är Amazon, de har infrastrukturen för att klara av det och deras betalsystem funkar perfekt nästintill. De skulle även kunna integrera deras streamingsite "twitch" som en tjänst i en sådan lösning.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danedi:

Om det ska komma en större konkurrent till Steam så måste de vara bättre än Origin (Har installerat malware förr osv) och hellst ska de vara plattformsoberoende så microsoft går fetbort. De enda som jag ser som konkurrent eller potentiell konkurrent som har nog goodwill är Amazon, de har infrastrukturen för att klara av det och deras betalsystem funkar perfekt nästintill. De skulle även kunna integrera deras streamingsite "twitch" som en tjänst i en sådan lösning.

Viktigast är att tjänsten fungerar och har spel som lockar konsumenter. Jag är inte säker på att plattformen behöver vara plattformsoberoende ens. De skulle kunna täcka upp både Windows (10), Windows Phone samt Xbox One iallafall och det borde vara tillräckligt skulle jag tro.

Vad för malware installerade Origin menar du?

Amazon skulle nog kunna göra något liknande iofs, där har du definitivt en poäng. Med tanke på att de även lanserat hårdvara så vore inte steget alltför långt. Dock saknar Amazon IPn och kontakter med såväl utgivare såsom spelstudios. Det ligger ganska mycket jobb i att skapa men också hålla igång en spelplattform och jag är inte helt övertygad om att det verkligen skulle vara aktuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Samtidigt som Steamspy's skapare postade denna https://medium.com/steam-spy/your-target-audience-doesn-t-exi...

Så har jag lite svårt att tro denna 1.8b siffran från Intel.... Eller tja kanske, men mestadels av den summan är nog inte på 'PC' i så fall utan snarare mobil idag.

Japp, det är en bra analys. En mer realistisk siffra ligger på runt 20-40 miljoner PC spelare, vara ett par miljoner riktigt dedikerade.

Föll in i hans 1%-grupp som äger 33% av alla spel på Steam. Jag är i alla fall 1%-are på något! Synd att det inte gäller pengar också.

Permalänk
Skrivet av danedi:

Om det ska komma en större konkurrent till Steam så måste de vara bättre än Origin (Har installerat malware förr osv) och hellst ska de vara plattformsoberoende så microsoft går fetbort. De enda som jag ser som konkurrent eller potentiell konkurrent som har nog goodwill är Amazon, de har infrastrukturen för att klara av det och deras betalsystem funkar perfekt nästintill. De skulle även kunna integrera deras streamingsite "twitch" som en tjänst i en sådan lösning.

Även GOG börjat konkurrera mot steam .

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Om det ska komma en större konkurrent till Steam så måste de vara bättre än Origin (Har installerat malware förr osv) och hellst ska de vara plattformsoberoende så microsoft går fetbort. De enda som jag ser som konkurrent eller potentiell konkurrent som har nog goodwill är Amazon, de har infrastrukturen för att klara av det och deras betalsystem funkar perfekt nästintill. De skulle även kunna integrera deras streamingsite "twitch" som en tjänst i en sådan lösning.

Så fort jag var klar med mina EA och UBI spel så avinstallerade jag Origin och Uplay.

Uplay är en totalt värdelös klient funktionsmässigt, för att göra saker där hamnar man väldigt ofta i en webbläsare på UBI softs sidor. För att ändra avatar var jag tvungen att först öppna en UBI sida i webbläsaren, och sen installera ett plugin i webbläsaren också! Vad är då meningen med klienten? Den blir bara ett iritationsmoment. Min gissning är att den leechar information från användarens dator som de använder i sataniska riter (denna info är obekräftad).

Lustigt nog är det svenska Massive som gör Uplay-klienten, de borde skämmas för det. Min absolut värsta upplevelse var när den låtsassynkat information mot molnet. När jag bytte dator hade mina saves till AC4 försvunnit trots att den påstått sig synka spelet varje gång efter man kört det.

Permalänk
Snusfri

Något jag hoppas på är att Intel tar upp kampen med Nvidia och AMD och börjar med GPU's.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Dock har dom på rätt många år inte satsat på GPU:er och dom är långt efter.

Skulle dom satsa på gpu igen, så är det en riktigt dyr satsning och även patent måste ju fixas

Snarare AMD som ligger närmare till hands, men då måste ju även kunder köpa deras grafikkort.

AMD finns ju redan som tillverkare av grafikkort men vore kul med en tredje part så det blir lite mer konkurens.

Intel är väl ett av få företag som skulle ha råd att gå in på denna marknad.
Dom har ju redan ett flertal fabriker för tillverkning av chips så varför inte.

Sedan att säga att Intel ligger efter på grafikkort känns väldigt långsökt när det inte existerar några diskreta Intel grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Japp, det är en bra analys. En mer realistisk siffra ligger på runt 20-40 miljoner PC spelare, vara ett par miljoner riktigt dedikerade.

Föll in i hans 1%-grupp som äger 33% av alla spel på Steam. Jag är i alla fall 1%-are på något! Synd att det inte gäller pengar också.

Tja jag är i hanns 1% grupp också, men jag äger också ca 35% av alla spel som faktiskt finns på Steam... så inte alls så förvånande för min del... blivit en hel del spel på sista tiden

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Tja jag är i hanns 1% grupp också, men jag äger också ca 35% av alla spel som faktiskt finns på Steam... så inte alls så förvånande för min del... blivit en hel del spel på sista tiden

Hur många spel har du med andra ord? Själv ligger jag på 739, borde få en ny badge om 11 spel. Under hösten eller närmare jul med andra ord.

Riktigt trevlig spelhöst för övrigt. Metal Gear Solid V, Mad Max och Fallout 4. För att nämna något som lär hamna på kontot inom kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hur många spel har du med andra ord? Själv ligger jag på 739, borde få en ny badge om 11 spel. Under hösten eller närmare jul med andra ord.

Riktigt trevlig spelhöst för övrigt. Metal Gear Solid V, Mad Max och Fallout 4. För att nämna något som lär hamna på kontot inom kort.

I skrivande stund har jag 2210 spel på Steam, har dock en drös till när man orkar registrera nycklar för dessa.... lite störande att man hela tiden slår i deras key register limit ( ~20 nycklar på en timme ) så får man vänta ett halvt dygn

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Fasen, ligger i lä.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

I skrivande stund har jag 2210 spel på Steam, har dock en drös till när man orkar registrera nycklar för dessa.... lite störande att man hela tiden slår i deras key register limit ( ~20 nycklar på en timme ) så får man vänta ett halvt dygn

Samlar du spel eller är du helt enkelt väldigt intresserad utav att spela och spelar spelen du har?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

I skrivande stund har jag 2210 spel på Steam, har dock en drös till när man orkar registrera nycklar för dessa.... lite störande att man hela tiden slår i deras key register limit ( ~20 nycklar på en timme ) så får man vänta ett halvt dygn

Då har du lite att göra då, tar väl flera år att ta dig genom kampanjen i spelen (om dom har någon)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

I skrivande stund har jag 2210 spel på Steam, har dock en drös till när man orkar registrera nycklar för dessa.... lite störande att man hela tiden slår i deras key register limit ( ~20 nycklar på en timme ) så får man vänta ett halvt dygn

Jäklar, och jag tyckte jag själv hade lite väl många spel innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Samlar du spel eller är du helt enkelt väldigt intresserad utav att spela och spelar spelen du har?

Tja väldigt mycket spel från bundles där bara 1-2 spel är intressanta men ja jag spelar en hel del & självklart har det blivit lite av ett samlande också.

Är personligen en sådan som har svårt att spela ett enda spel i all oändlighet utan när jag väl spelat igenom ett spel blir det sällan att jag spelar det igen. Spelar också väldigt lite online så inte så att man fastnar där i sådana spel

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

@anon5930:
2014 ertappades de med att installera javamalware för spelare av SimCity Online.
Och så har du hela Battlefield3 hoolabalooet med en massa skit som träffade fläkten.
Sen har du såklart licensavtalet självt, vilket borde vara kriminellt: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/300/7488935.page

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danedi:

@anders190:
2014 ertappades de med att installera javamalware för spelare av SimCity Online.
Och så har du hela Battlefield3 hoolabalooet med en massa skit som träffade fläkten.
Sen har du såklart licensavtalet självt, vilket borde vara kriminellt: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/300/7488935.page

Någon källa till ditt påstående om att EA skulle installera java malware?
Vad är problemet med BF3 anser du?
En lång och intressant diskussion möjligen, men daterad 2012 så är det allt annat än aktuellt i dagsläget. EA har gjort en hel del ändringar både vad gäller tjänsten men även avtalet (som ingen ändå läser (tyvärr)).

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Någon källa till ditt påstående om att EA skulle installera java malware?
Vad är problemet med BF3 anser du?
En lång och intressant diskussion möjligen, men daterad 2012 så är det allt annat än aktuellt i dagsläget. EA har gjort en hel del ändringar både vad gäller tjänsten men även avtalet (som ingen ändå läser (tyvärr)).

Är dock inte lätt att läsa avtalet om man inte har utbildning för det, Vem läser 5 A4 ark varje gång man installerar något?

Fördelen i Sverige är att det avtalet inte står över svensk lag, så man är rätt trygg ändå att inte läsa det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Är dock inte lätt att läsa avtalet om man inte har utbildning för det, Vem läser 5 A4 ark varje gång man installerar något?

Fördelen i Sverige är att det avtalet inte står över svensk lag, så man är rätt trygg ändå att inte läsa det.

Instämmer. Avtalet bör snarare beskriva vad man faktiskt har rätt till, borde bli ganska kort då.

Permalänk
Medlem

@anon5930:
Googla ea origin scandals och du borde få upp dem tre stora rätt högt upp i dina sökresultat om du inte har ovanliga sökvanor.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.