Kan ej gå bakåt på inet.se med Google Chrome

Permalänk
Medlem

Kan ej gå bakåt på inet.se med Google Chrome

Hejsan

Jag har ett problem med att jag ej kan gå bakåt/backa på eran hemsida, Inet.se, när jag använder webbläsaren Google Chrome. Jag skrev tidigare i denna tråd; #15617685 - den är relativt gammal vid detta laget, men blev tipsad att skriva här då jag endast upplevt detta 'problem' på Inet.se.

Vet ni något om detta själva? Tack på förhand.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Jag försöker inte vara dryg eller så, men varför använder du inte firefox?
(Har alltså ingen lösning på problemet, bara en fråga på varför du använder en ib som krånglar)

Har du senaste versionen? Provat att rensa ur "cache"(All sparad info)?

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Jag försöker inte vara dryg eller så, men varför använder du inte firefox?
(Har alltså ingen lösning på problemet, bara en fråga på varför du använder en ib som krånglar)

Har du senaste versionen? Provat att rensa ur "cache"(All sparad info)?

Har samma problem med Inets hemsida Kör FF

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Har samma problem med Inets hemsida Kör FF

Konstigt, har inget problem med att backa med min version av ff

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Jag använder Chrome, har inga som helst problem att gå bakåt.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Inet
Skrivet av zipmiX:

Hejsan

Jag har ett problem med att jag ej kan gå bakåt/backa på eran hemsida, Inet.se, när jag använder webbläsaren Google Chrome. Jag skrev tidigare i denna tråd; #15617685 - den är relativt gammal vid detta laget, men blev tipsad att skriva här då jag endast upplevt detta 'problem' på Inet.se.

Vet ni något om detta själva? Tack på förhand.

Sitter i skrivande stund och använder Chrome själv på Inet.se och fungerar utmärkt. Vilken version kör du och vilka extensions har du installerat?

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Har också problem med att backa ibland hos er, upplever inte problemet på andra sidor.
Hemma: Chrome Version 44.0.2403.155 m - Extension adblock (Windows 10)
Jobbet: Chrome Version (vet ej) Extension: inget (Windows 8.1)

Samt problem med att visa FB kommentarer, men det visste ni redan om.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Jag försöker inte vara dryg eller så, men varför använder du inte firefox?

Antagligen för att FF är en usel webbläsare. Jag skulle nästan föredra IE före FF. Själv har jag inga problem på inet med GC.
FF var en bra webbläsare innan GC kom, men nu är det bara strul, problem, osv.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

44.0.2403.155 m Windows 10.

Inga problem.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Har också problem med att backa ibland hos er, upplever inte problemet på andra sidor.
Hemma: Chrome Version 44.0.2403.155 m - Extension adblock (Windows 10)
Jobbet: Chrome Version (vet ej) Extension: inget (Windows 8.1)

Samt problem med att visa FB kommentarer, men det visste ni redan om.

Just det, felet uppstår när man klickar på någon av flikarna "Spec", "Mer info" osv
Men går man in på en produkt utan att klicka på en flik så funkar det ok.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk

Har aldrig kunnat backa på inets sida.

Lenovo miix
Stationär (tre st)
Macbook retina.

Alla har alltid kört senaste chrome, varit så länge jag kan minnas.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Detta fenomen händer mig med ibland. Det kommer och går som de själv vill i Chrome. Ibland håller det i sig i några minuter bara medan jag ibland måste starta om webbläsaren. Ibland kan jag surfa på som ingenting på hemsidan utan bekymmer.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Samma problem för mig. Kan ej backa om jag klickar på en produkt och sedan väljer typ "Kommentarer" under flikarna.

Klickar jag bara på en produkt och sedan inge mer så kan jag backa tillbaka utan problem.

Webbläsare: Google Chrome 44.0.2403.155

Permalänk
Medlem
Skrivet av schectoo:

Samma problem för mig. Kan ej backa om jag klickar på en produkt och sedan väljer typ "Kommentarer" under flikarna.

Klickar jag bara på en produkt och sedan inge mer så kan jag backa tillbaka utan problem.

Webbläsare: Google Chrome 44.0.2403.155

Prövade detta nu och stämmer, blir samma även för mig nu.

Antagligen url fel?
href="#comments"

Blir: "#/comments"

Samma fel blir det i FireFox för mig.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Sitter i skrivande stund och använder Chrome själv på Inet.se och fungerar utmärkt. Vilken version kör du och vilka extensions har du installerat?

Som du/ni märker är jag inte ensam. Och jag har märkt nu också att jag faktiskt kan backa ibland, men ibland inte. Verkar som att när man klickar in på en produkt, och kollar specifika detaljer, mer info, kommentarer osv. då fungerar det inte längre att backa.

Senaste version av chrome, men har varit likadant på äldre versioner. Jag har AdBlock.

@Nauie - Jag använder Chrome för det är en snabb, simpel och stilren läsare. Ända sen Chrome först kom så har jag använt det och det är denna läsare jag gillar mest helt enkelt.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Samma sak händer för mig i Chrome 44.0.2403.155 m, och som sagt bara om man går in och trycker på någon av infoflikarna på en produktsida. När man gör det hoppar även sidan ner en bit vilket jag tycker är ganska irriterande...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Samma problem här

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Har problem med att backa med Chrome på Inet då jag valt att filtrera, backar man så nollställs filtreringen och man får göra om den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Testpilot

Samma problem, kan inte gå bakåt i Chrome på Inet.se.

Kör AdBlock, Facebook Disconnect och ChromeCast Addon, senaste Chrome vid skrivande stund.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Samma problem i Chrome, Microsoft Edge och Firefox för mig.

För att återskapa, gå in på en produkt och välj exempelvis Kommentarer. Sedan går det inte att backa längre.

Permalänk
Medlem

Samma här med Edge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Sitter i skrivande stund och använder Chrome själv på Inet.se och fungerar utmärkt. Vilken version kör du och vilka extensions har du installerat?

Som många redan skrivit, så är det inte generellt så att det inte går att backa, utan endast när man klickar på någon av produkternas flikar. Då är man fast och kan inte backa.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Inet

Har snackat med utvecklingsavdelningen nu och vi vet nu vad som är fel och ska försöka se om vi kan fixa det i nästa vecka.

Problemet är att eftersom vi inte laddar om sidan när man byter flikar på hemsidan så ska javascriptet lägga till själva flikbytet i historiken, så du ska kunna använda fram/bakknappar precis som vanligt. Nu tar den dock bort all historik istället vilket den uppenbarligen inte ska göra..

Tack för felanmälan och återkommer hur det går med detta!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Har snackat med utvecklingsavdelningen nu och vi vet nu vad som är fel och ska försöka se om vi kan fixa det i nästa vecka.

Problemet är att eftersom vi inte laddar om sidan när man byter flikar på hemsidan så ska javascriptet lägga till själva flikbytet i historiken, så du ska kunna använda fram/bakknappar precis som vanligt. Nu tar den dock bort all historik istället vilket den uppenbarligen inte ska göra..

Tack för felanmälan och återkommer hur det går med detta!

Finemang! Bra service som vanligt, med andra ord. Uppskattas. Lycka till och Tack!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Inet

Fix ska nu vara publicerad! Testa gärna och återkom hur det fungerar för er

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

@Inet:
Fungerar fint för mig nu iaf

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Fix ska nu vara publicerad! Testa gärna och återkom hur det fungerar för er

Funkar i Internet Explorer 11, men inte Firefox 40.0.2.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Funkar i Internet Explorer 11, men inte Firefox 40.0.2.

Fungerar fint i Firefox 40.0.2 för mig, kolla så att inte JavaScriptet är cachat genom att rensa cachen (CTRL+F5).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiane:

Fungerar fint i Firefox 40.0.2 för mig, kolla så att inte JavaScriptet är cachat genom att rensa cachen (CTRL+F5).

Har provat Ctrl+F5, utan resultat. Tidigare gick det att backa, om man inte klickade på nån flik. Men nu går inte det heller?
Provade på en annan dator, som inte varit inne på inet.se tidigare och likadant på den... skumt...

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Fungerar fint för mig nu i chrome, edge och IE

Visa signatur

8700k @5.2ghz