In Win levererar datorlådan 805 med paneler av härdat glas

Permalänk
Melding Plague

In Win levererar datorlådan 805 med paneler av härdat glas

En ny datorlåda med vidlyftiga paneler av signaturmaterialet härdat glas är på väg från taiwanesiska In Win, som skapar en luftig pjäs med öppet innandöme.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så sugen på ett In-Win chassi till nästa bygge men väntar till Broadwell-E...

Permalänk

Riktigt fult enligt mig. Varför ska alla chassin se ut som ett Sci-Fi sak?

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Fin låda, men mitt nästa bygge blir ett mATX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Riktigt fult enligt mig. Varför ska alla chassin se ut som ett Sci-Fi sak?

Alla? Finns nog chassin för alla smaker.

Jag tyckte det var rätt snyggt och stilrent för ett glaschassi, i alla fall på deras pressbilder. Perfekt att bygga skrytbyggen i. Återstår att se hur snyggt det ser ut i verkligheten. Enda som avskräcker lite är väl prislappen, för samma pengar får man ju en hel del flexibilitet och kvalitet, om man är mer rationellt lagd.

Permalänk
Medlem

@gudbrandsen: Mjo jag håller med. Försöker leta efter en ersättare till mitt Fortress 2. Vill gärna ha något liknande och stilrent, gärna utan 5.25" platser men 90% av alla chassin har coola leds osv. Är dock sugen på Hex Gear R40.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

InWin-lådan var rätt fin. Men lär kosta som sagt. Själv är jag oerhört sugen på ett Evolv ATX.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Vikt på härket hade inte varit så dumt att då en siffra på...men 3mm härdat glas, då får man fasiken vara försiktig!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chij:

Alla? Finns nog chassin för alla smaker.

Jag tyckte det var rätt snyggt och stilrent för ett glaschassi, i alla fall på deras pressbilder. Perfekt att bygga skrytbyggen i. Återstår att se hur snyggt det ser ut i verkligheten. Enda som avskräcker lite är väl prislappen, för samma pengar får man ju en hel del flexibilitet och kvalitet, om man är mer rationellt lagd.

What?! Den var ju billig.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Chij:

Alla? Finns nog chassin för alla smaker.

Jag tyckte det var rätt snyggt och stilrent för ett glaschassi, i alla fall på deras pressbilder. Perfekt att bygga skrytbyggen i. Återstår att se hur snyggt det ser ut i verkligheten. Enda som avskräcker lite är väl prislappen, för samma pengar får man ju en hel del flexibilitet och kvalitet, om man är mer rationellt lagd.

Självklart menar jag inte ordagrant alla. Men varje år kommer det mindre och mindre chassin som tilltalar mig. Lian-Li och vissa silverstone chassin är helt OK men det är ju precis ingen nytt.

Kan dom inte tillverka ett industriellt chassi som ser professionellt ut. Skippa allt om liknar ett LSD party eller en julgran och förstår att fönster är för hus, inte chassin. Just fönster stör mig inte extremt (har det själv) men det är inget jag någonsin skulle betala extra för.
Alla snygga chassin ska vara så förbannat stora.

I know jag är negativ. Men man blir lite frustrerad när datormarknaden börjar få någon inriktning att bakåtsträva till 1990 talet. Blinkande chassin och mer och mer plast igen.

Men men, ha en underbar dag

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Hade vart snygg om de kunde gjort den nån cm bredare, bara 156 mm tar ju bort mina noctuakylare som alternativ.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

Första in win som faktiskt ser bra ut.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maho:

Första in win som faktiskt ser bra ut.

Instämmer, första gången jag sett ett InWin-chassi jag faktiskt skulle kunna tänka mig att äga. Får hoppas början av en övergång till intressantare chassin framöver.

Permalänk
Medlem

@gudbrandsen:
Tycker tvärtom jag, raka fina linjer här, inget "gamer" över det hela. Att ha ett fönster på chassit är urdumt, den här lådan ser riktigt fin ut dock!

Har redan köpt mitt chassi för livet, ett Lian Li V2120X, men det är alltid trevligt att se fina chassin släppas :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Bara jag som läser loggan på sidan som Nim Ni?

Jag läste det med

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Självklart menar jag inte ordagrant alla. Men varje år kommer det mindre och mindre chassin som tilltalar mig. Lian-Li och vissa silverstone chassin är helt OK men det är ju precis ingen nytt.

Kan dom inte tillverka ett industriellt chassi som ser professionellt ut. Skippa allt om liknar ett LSD party eller en julgran och förstår att fönster är för hus, inte chassin. Just fönster stör mig inte extremt (har det själv) men det är inget jag någonsin skulle betala extra för.
Alla snygga chassin ska vara så förbannat stora.

I know jag är negativ. Men man blir lite frustrerad när datormarknaden börjar få någon inriktning att bakåtsträva till 1990 talet. Blinkande chassin och mer och mer plast igen.

Men men, ha en underbar dag

Jo jag förstod det Håller med, Lian-Li och Silverstone var också tillverkare som tilltalade mig back in the days, men de känns så himla.. tråkiga sådär i efterhand när man byggt så många burkar i stilrena lådor. Men det är ju ytterst subjektivt. Håller även med om att LSD party går bort, ska helst vara lite balanserat.

Skrivet av Rajat:

What?! Den var ju billig.

Ja jo, beror väl på vad man vill betala för. Får man ett standardlåda som bara är lite snyggare än sina konkurrenter men inte nödvändigtvis bättre så är 1800+ kr en hel del pengar. Däremot är det ju inte så dyrt för en bra låda. Återstår väl att se hur bra den lådan är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Första in win som faktiskt ser bra ut.

Håller med, speciellt en svarta var nice. De har levererat riktigt udda lådor sista åren annars, inget som tilltalat mig.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Fattar inte riktigt vart frontfläktarna ska dra all luft ifrån... bara från bottnet eller?

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Fattar inte riktigt vart frontfläktarna ska dra all luft ifrån... bara från bottnet eller?

Är väl som på alla andra chasssin som har stängd front? Typ Define serien.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

wow bara jag som tycker det ser riktigt snygg ut? blir nog mitt nästa chassi bygge

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag läste det med

står klart tydligt In Win på loggan på sidan.
tips vänd på ditt huvud så det blir rätt.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

står klart tydligt In Win på loggan på sidan.
tips vänd på ditt huvud så det blir rätt.

Ja men i europa läser vi neråt så då blir det naturligt tvärt om i det här fallet.

Permalänk
Medlem

Meh, dom duger väl, har hellre ett ljuddämtat chassi typ fractal design.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Gillar lådan, speciellt den svarta, den skulle bli snygg med några diskreta vita led.

Synd att de inte gjorde lådan lite bredare, bara 2cm till hade hjälpt många som vill ha luftkylning, de flesta tornkylarna är ju 160-170mm och får ju inte plats nu.

Det kommer helt klart bli ett litet helvete att dra kablarna snyggt i en sån öppen låda med hela sidan fönster på båda sidorna.

Permalänk
Medlem

den röda är riktigt snygg. Men den svarta passar bättre till olika färgteman om du ska byta system i framtiden med nytt tema.

Permalänk

Vad det bara jag som såg att inte grafikkortet hade extern ström?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Är väl som på alla andra chasssin som har stängd front? Typ Define serien.

Define har ju tydliga hål på sidorna av fronten för luftinsläpp. Det här chassit har inga alls...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Är väl som på alla andra chasssin som har stängd front? Typ Define serien.

Detta chassi har luftintag i botten och utblås bakåt. Lär krävas bra dammfilter under..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Verminator:

Mjo, relativt. Men för lite härdat glas mest så är det lite i överkanten.

Så du tror att det bara är materialet man betalar för? Jävlar va billigt allt skulle vara då...tills alla företag gick i konkurs för att de inte tänkte på att personalen ville ha lön också.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.