Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

spelar ju mindre roll om man vet namn personnummer, adress, polisen gör inget och utredningen blir oftast nerlagd.

Nu tycker jag faktiskt du ska sluta vara pessimistisk. Det blir mer slagkraftigt om man vet var säljarens brevlåda bor. Då är det sällan att den oerfarna och nya bedragaren slår till p.g.a. rädslan för att bli fasttagen. Den som heller inte tänker lämna ut sina uppgifter är någon man inte ska göra affär med - superenkelt att filtrera ut. Med ratsit kan man kolla om det de facto faktiskt är en riktigt person eller om det bara är påhitt.

Sedan om det är någons identitet som har blivit stulen eller dylikt har man sig själv att skylla på för att man inte kollar ordentligt. Om man är osäker ska man fråga om bild på personen med sitt id hållandes. Om säljaren än en gång inte vill göra det och kommer med någon ursäkt kan du tacka för hans tid och gå vidare.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk

@Deatlev: man skulle ju med den info man har kunna ringa Tingsrätten där X bor be få ut allt om X.
ett annat är ju att be nån man känner i den stan att köpa delen och skicka den med posten.
eller att fråga X om det funkar att man kommer och betalar kontant slutar då X med att svara så blir det ju rätt klart.

nu handlar denna om lägenheter och inte om elektronik men tillvägagångssättet för bedragarna är den samma.
http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3191041&u...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Deatlev:

Nu tycker jag faktiskt du ska sluta vara pessimistisk. Det blir mer slagkraftigt om man vet var säljarens brevlåda bor. Då är det sällan att den oerfarna och nya bedragaren slår till p.g.a. rädslan för att bli fasttagen. Den som heller inte tänker lämna ut sina uppgifter är någon man inte ska göra affär med - superenkelt att filtrera ut. Med ratsit kan man kolla om det de facto faktiskt är en riktigt person eller om det bara är påhitt.

Sedan om det är någons identitet som har blivit stulen eller dylikt har man sig själv att skylla på för att man inte kollar ordentligt. Om man är osäker ska man fråga om bild på personen med sitt id hållandes. Om säljaren än en gång inte vill göra det och kommer med någon ursäkt kan du tacka för hans tid och gå vidare.

Är extremt vanligt på blocket att man har alla uppgifter på säljaren, men ändå blir blåst. Dessutom är det vanligt att ta till målvakter.

Sen kan ju säljare köra dubbelspel, att den köper en vara för dina pengar du sätter in.

Poliser gör inget om det inte kommer in 5/10 anmälningar mot samma person. Kan ju blåsa 100 stycken och leva i Thailand tills utredningen är nerlagd

Sälja på blocket är inget kul alls, även öga mot öga affärer kan man stöta på nötter.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

verkar som det viktiga i denna annons är att det är en PHILIPS 19 tum skärm, undrar hur Wilson kom fram till summan 2300kr ?

http://www.blocket.se/ostergotland/Stationar_data_skarm_PHILI...

varför spenderar Torleif 999kr på ett nytt nätagg till en dator som är rätt gammal ?
http://www.blocket.se/ostergotland/DATOR_i5_3570K_Ivy_Bridge_...
har han också köpt nytt chassi moderkort minnen ? = runt 3kkr

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

http://imgur.com/bwGHknW inte blocket men såg den på köp o sälj lidköping på Facebook tog mig friheten att klippa bort namnet... men ärligt hur stort är 512mp ram? Nyare änn ddr4?

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

http://imgur.com/bwGHknW inte blocket men såg den på köp o sälj lidköping på Facebook tog mig friheten att klippa bort namnet... men ärligt hur stort är 512mp ram? Nyare änn ddr4?

Det där är ju bara elektronikskrot. Vadå 800 kr? Skulle snarare ta betalt för att återvinna gräsligheten åt honom...

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Skrivet av iCannot:

Det där är ju bara elektronikskrot. Vadå 800 kr? Skulle snarare ta betalt för att återvinna gräsligheten åt honom...

Visst skulle man lite som kärringen som ska ha 800 kr för ett ps1 spel... de skulle man kunna värdera till högst 20kr men hon e fast besluten på 800 för de finns en manual med och hennes 6 åriga barnbarn ha sagt att de är sällsynt... ööööööööööööö not!

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Skrivet av fredde997:

hur gick det med beställningen ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/eslov/Grymt_Spelpaket_Med_2_Skarmar_Til...

Denna person redovisar dessa siffror med ett Nvidia GTX 560:

GTA V, high-very high: 60 FPS
CS GO, allt på max: 200fps+
LOL, allt på max: 100-150fps
Tomb Raider, ultra: 60fps
Far Cry 4, ultra: 40fps

Troligen peak-värden då han tittar ned i backen eller hur kom detta till? Googlade på t.ex 560 i far cry 4 och då var det lägre upplösning än vad denna snubbe hade och det var knappt att fps:en tittade upp i 30 när det var annat än att stå stilla och snegla på något fult.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

hur gick det med beställningen ?

Jag har inte ballat ur ännu, men börjar noja lite. Hoppas den kommer nästa vecka. Kan maila imorgon för att se hur det går med min beställning. Jag tror han kommer leverera iallafall.

Hoppas jag lol

Visa signatur

Main: 8700K 5.0ghz, 1070, Luftkylt spektakel, 32gb ram, 1000watt och disk så att det blir över!

Permalänk
Medlem

Det var mig en dyr ssd på 250 Megabyte.
http://www.blocket.se/vi/62242329.htm

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är extremt vanligt på blocket att man har alla uppgifter på säljaren, men ändå blir blåst. Dessutom är det vanligt att ta till målvakter.

Sen kan ju säljare köra dubbelspel, att den köper en vara för dina pengar du sätter in.

Poliser gör inget om det inte kommer in 5/10 anmälningar mot samma person. Kan ju blåsa 100 stycken och leva i Thailand tills utredningen är nerlagd

Sälja på blocket är inget kul alls, även öga mot öga affärer kan man stöta på nötter.

Jag har lagt ner sälja/köpa saker begagnat. Jag ger hellre bort skiten eller sparar det.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag har lagt ner sälja/köpa saker begagnat. Jag ger hellre bort skiten eller sparar det.

Jag håller egentligen med dig, hatar att sälja grejer. Satte ut min gamla dator både här och på blocket, känns som att det bara kommer bli strul med den försäljningen.
Ok att man får bud som innebär att man lika gärna kan ge bort den istället, men det värsta är alla som "lovar" att köpa om man håller den ett par dar, eller de som bestämmer en affär och sen inte hör av dig.

Snäppet värre är det nog i alla dessa köp och säljgrupper på Facebook. Damen är med i massa sånna, brukar kränga typ barnkläder och sånt. Där har det nog inte vart en enda smidig affär av kanske 20 totalt.
Folk är fan inte klok där...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av fredde997:

Jag har inte ballat ur ännu, men börjar noja lite. Hoppas den kommer nästa vecka. Kan maila imorgon för att se hur det går med min beställning. Jag tror han kommer leverera iallafall.

Hoppas jag lol

lugn! du måste va iskall, innan du avbeställer så borde du ju få ett svar annars kan det ju bli trubbel senare.
vilken dag beställde du den ? skulle det inte ta 3-7dagar ? har han sagt när den ska vara klart.

Skrivet av carlbanan:

Jag håller egentligen med dig, hatar att sälja grejer. Satte ut min gamla dator både här och på blocket, känns som att det bara kommer bli strul med den försäljningen.
Ok att man får bud som innebär att man lika gärna kan ge bort den istället, men det värsta är alla som "lovar" att köpa om man håller den ett par dar, eller de som bestämmer en affär och sen inte hör av dig.

Snäppet värre är det nog i alla dessa köp och säljgrupper på Facebook. Damen är med i massa sånna, brukar kränga typ barnkläder och sånt. Där har det nog inte vart en enda smidig affär av kanske 20 totalt.
Folk är fan inte klok där...

Skickades från m.sweclockers.com

dom sidor jag sett på FB så ska man ha en väldigt bra förklaring till varför man uteblir från ett möte om grejer ska säljas, annars blir man utkickad ur gruppen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av carlbanan:

Jag håller egentligen med dig, hatar att sälja grejer. Satte ut min gamla dator både här och på blocket, känns som att det bara kommer bli strul med den försäljningen.
Ok att man får bud som innebär att man lika gärna kan ge bort den istället, men det värsta är alla som "lovar" att köpa om man håller den ett par dar, eller de som bestämmer en affär och sen inte hör av dig.

Snäppet värre är det nog i alla dessa köp och säljgrupper på Facebook. Damen är med i massa sånna, brukar kränga typ barnkläder och sånt. Där har det nog inte vart en enda smidig affär av kanske 20 totalt.
Folk är fan inte klok där...

Skickades från m.sweclockers.com

Folk är fan inte klok på Facebook I HUVUDTAGET. Sedan säljer jag mest begagnat inom min vänskapskrets. Orkar inte med Blocket. Försökte sälja en dator där för några år sedan. Min mail blev full av folk som ville pruta ned den till typ 1/5 av priset eller som ville byta den mot diverse skit.

Polaren var det dock värre för. Han skulle sälja sin Volvo S80. Det dök upp typ 5 personer som alla ville byta bilen mot allt från deras rum till deras morsa. Och de var inte troll heller...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde997:

Jag har inte ballat ur ännu, men börjar noja lite. Hoppas den kommer nästa vecka. Kan maila imorgon för att se hur det går med min beställning. Jag tror han kommer leverera iallafall.

Hoppas jag lol

Såg att han plockat bort knivarna från sidan nu. Kanske beror på att bilderna var tagna från Julas hemsida.
Datorerna är ju fortfarande kvar så det finns gott hopp för din del!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

angående Tech&meck, deras användningsvillkor är en ren kopia av paypal (inget fel med det) men det står uttryckligen att nån återbetalning eller retur förekommer inte.

För att ge er extra trygghet erbjuder vi er att kunna avbeställa alla era beställningar så länge de inte har börjat byggas och produktnycklar aktiverats. Skulle det vara något fel på er order eller att den skiljer sig markant från vår produktbeskrivning köper vi självklart tillbaka produkten till samma pris, förutsatt att felet och/eller skadan kan bevisas.

Skrivet av Snövit:

Byte av DNS leverantör enligt Ahmad Gaib. Jag skulle tydligen få ett presentkort när allt var ordnat igen för att detta byte strulade till det med min "beställning"

fick du något presentkort ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

angående Tech&meck, deras användningsvillkor är en ren kopia av paypal (inget fel med det) men det står uttryckligen att nån återbetalning eller retur förekommer inte.

För att ge er extra trygghet erbjuder vi er att kunna avbeställa alla era beställningar så länge de inte har börjat byggas och produktnycklar aktiverats. Skulle det vara något fel på er order eller att den skiljer sig markant från vår produktbeskrivning köper vi självklart tillbaka produkten till samma pris, förutsatt att felet och/eller skadan kan bevisas.

Och jag som tyckte att han för några dagar sedan erbjöd ångerrätt och allt sådant. Vilken lurare, håller på och ändrar hit och dit med villkor som endast främjar han själv. Visste att det var en dum idé att beställa dator. Har hela tiden velat åka till hans hem och läxa upp han lite för hans dåliga svenska och oärliga, inexistenta företag. Ska giva han på moppo

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

fick du något presentkort ?

Tusan ja! Det vart bortglömt^^, Enligt Ahmad Gaib så skulle jag lägga in beställning så skulle han sedan skräddarsy ett presentkort som reducerade priset i efterhand. !? Jag kände att det inte var värt besväret så jag slutade maila han där

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Skrivet av Deatlev:

Och jag som tyckte att han för några dagar sedan erbjöd ångerrätt och allt sådant. Vilken lurare, håller på och ändrar hit och dit med villkor som endast främjar han själv. Visste att det var en dum idé att beställa dator. Har hela tiden velat åka till hans hem och läxa upp han lite för hans dåliga svenska och oärliga, inexistenta företag. Ska giva han på moppo

vägrar han ångerrätt så borde det kunna tas upp i domstol ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Deatlev:

Och jag som tyckte att han för några dagar sedan erbjöd ångerrätt och allt sådant. Vilken lurare, håller på och ändrar hit och dit med villkor som endast främjar han själv. Visste att det var en dum idé att beställa dator. Har hela tiden velat åka till hans hem och läxa upp han lite för hans dåliga svenska och oärliga, inexistenta företag. Ska giva han på moppo

Killen ändrar ju sig konstant.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Killen ändrar ju sig konstant.

fniss Adrian har beställt en dator till sig själv
https://se.trustpilot.com/review/www.techomeck.se

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

fniss Adrian har beställt en dator till sig själv
https://se.trustpilot.com/review/www.techomeck.se

Hahah. Anmäl dem till "Trustpilot". För hur stor chans är det att tre sprillans nya konton magiskt dyker upp och beställer datorer på samma dag från samma person?

https://se.trustpilot.com/review/www.techomeck.se?r=16906792&...

Kunde inte motstå.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Jag har lagt ner sälja/köpa saker begagnat. Jag ger hellre bort skiten eller sparar det.

Skrivet av carlbanan:

Jag håller egentligen med dig, hatar att sälja grejer. Satte ut min gamla dator både här och på blocket, känns som att det bara kommer bli strul med den försäljningen.
Ok att man får bud som innebär att man lika gärna kan ge bort den istället, men det värsta är alla som "lovar" att köpa om man håller den ett par dar, eller de som bestämmer en affär och sen inte hör av dig.

Snäppet värre är det nog i alla dessa köp och säljgrupper på Facebook. Damen är med i massa sånna, brukar kränga typ barnkläder och sånt. Där har det nog inte vart en enda smidig affär av kanske 20 totalt.
Folk är fan inte klok där...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja fy fan. Enda gången det gick smidigt var när jag sålde spisen på blocket Var 10 stycken på mail som ville ha den. Tyckte ändå jag sålde den rätt dyrt 1000kr och den var 4 år gammal dessutom budgetspis, skicket var inte det bästa heller plast som gått sönder (syntes inte på utsidan) och all text till alla reglage var borta Så du visste inte vilken temp på ugnen du körde och vilket läge ugnen stod på (syntes tydligt på bild, så inget jag mörka).

Inget prutande, utan 1000kr i näven och sen stack dom fort Så borde det ju gå fler gånger tycker man, funderar även på att sälja köks skåpen så man slipper själv slänga det på tippen (men vet inte om det är lika eftertraktat med slitna skåp)

Värre gick det när man sålde mopeden och blev blåst på 500kr , dom kommer inte få göra affärer med mig igen (skulle dom det ska jag pruta upp priset med 1000kr ).

Nä blocket är mer som en skum sekt. Är ju rätt mycket konstigt folk som tror dom ska göra fynd.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Hahah. Anmäl dem till "Trustpilot". För hur stor chans är det att tre sprillans nya konton magiskt dyker upp och beställer datorer på samma dag från samma person?

nu kanske jag generaliserar (några ton) men om man lägger ihop allt detta trustpilot, uthängningen av mig på sidan, utsuddade loggor, stulna bilder, osv är ju inte direkt nånting som hör ihop med västerländsk tradition ?

ClickOK är ju ett annat bra exempel dom gjorde ju samma sak la upp falska omdömen på olika sidor.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde997:

Jag har inte ballat ur ännu, men börjar noja lite. Hoppas den kommer nästa vecka. Kan maila imorgon för att se hur det går med min beställning. Jag tror han kommer leverera iallafall.

Hoppas jag lol

Jag vill inte vara sån...men...jag tror inte att Windows samt övr mjukvara är legitim. En lätt magkänsla bara...

F.ö, gillar iniativet, alltid kul att följa denna typen av personer samt "företag"

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

nu kanske jag generaliserar (några ton) men om man lägger ihop allt detta trustpilot, uthängningen av mig på sidan, utsuddade loggor, stulna bilder, osv är ju inte direkt nånting som hör ihop med västerländsk tradition ?

ClickOK är ju ett annat bra exempel dom gjorde ju samma sak la upp falska omdömen på olika sidor.

Nej. Det hör ihop med människans fixering vid att bygga på sig rikedomar. Har inget med tradition att göra utan med girighet. Har du inget företag som står ut eller har stark konkurrenskraft så är det inte ovanligt att folk börjar ljuga. Vi hade ju bland annat någon som påstod sig vara bosatt i Thailand och sälja billiga datordelar som han köpt upp "via konkursbon" påstod han. Och han lät som en värmlänning när han ringde till Sweclockers.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Nej. Det hör ihop med människans fixering vid att bygga på sig rikedomar. Har inget med tradition att göra utan med girighet. Har du inget företag som står ut eller har stark konkurrenskraft så är det inte ovanligt att folk börjar ljuga. Vi hade ju bland annat någon som påstod sig vara bosatt i Thailand och sälja billiga datordelar som han köpt upp "via konkursbon" påstod han. Och han lät som en värmlänning när han ringde till Sweclockers.

Tech & Meck har nu en butik däremot hittar jag inget på google maps verkar mest vara bostadshus.
https://businessdataindex.com/l/tech-meck/55b3c57d839d1536185...

sen hittade jag kanske den port där man går in till butiken Tech & Meck

https://www.google.com/maps/@58.591809,16.1975677,3a,75y,296....

för alla er som undrar så ligger Norrköping i Norrbotten
http://www.hotfrogse.se/Companies/Tech-Meck#Overview

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

Tech & Meck har nu en butik däremot hittar jag inget på google maps verkar mest vara bostadshus.
https://businessdataindex.com/l/tech-meck/55b3c57d839d1536185...

sen hittade jag kanske den port där man går in till butiken Tech & Meck

https://www.google.com/maps/@58.591809,16.1975677,3a,75y,296....

Vänta nu lite här? Var det inte han som påstod att de inte var ett företag för att få saker "billigare"? Så han menar att det ska bli dyrare nu? Alltså mer överpris? Haha. Någon butik har då han inte..

Skrivet av SuperSverker:

Jag vill inte vara sån...men...jag tror inte att Windows samt övr mjukvara är legitim. En lätt magkänsla bara...

F.ö, gillar iniativet, alltid kul att följa denna typen av personer samt "företag"

Mvh

Skulle de vara "legit" så skulle han gå i KK ganska fort. Vi snackar alltså om över 2000:- (minst) i mjukvara som man får "gratis".

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

vägrar han ångerrätt så borde det kunna tas upp i domstol ?

Japp, mycket riktigt. Personer som köper från företag på distans har enligt lag rätt till ångerrätt.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)