Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Börsen ned 6% fy fan, vad man förlorat pengar idag

Inte har du egentligen förlorat några pengar innan du säljer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Inte har du egentligen förlorat några pengar innan du säljer.

Sålde för några dagar sedan med förlust och var glad att jag gjorde det, men du har rätt. Kommer inte sälja nu inte. Behöver inte pengarna. Känns fortfarande trist...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Ja fyfan vad mycket minus på avanza kontot -. -

Permalänk
Medlem

Själv går jag in på onsdag och köper in mig på rean, den lär ju sjunka en liten bit imorgon också, hoppas jag.

Permalänk
Medlem

Bara för det så gick jag in och kollade mitt sparande, ser dystert ut... Inga större mängder pengar förlorade men en del är det ändå. Kan någon förklara för mig vad som orsakat detta ras?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

hatar verkligen att sitta på jobbet när det inte finns något att göra. sitter och rullar tummarna och väntar på att något ska trilla in, men händer inte....uttråkad som bara f*n just nu....och självklart så är inte chefen på plats så man kan fråga om det är okej att flexa ut och gå hem.

Permalänk
Medlem

jag ska avliva min katt på torsdag, hjärtskärande och tråkigt. Men det är för hennes bästa.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Bara för det så gick jag in och kollade mitt sparande, ser dystert ut... Inga större mängder pengar förlorade men en del är det ändå. Kan någon förklara för mig vad som orsakat detta ras?

Kinas osäkra ekonomi backar rejält, hoppas dui nte har några fonder i den marknaden

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mightybjorn:

jag ska avliva min katt på torsdag, hjärtskärande och tråkigt. Men det är för hennes bästa.

Usch, vad tråkigt. Min börjar bli rätt så gammal men än så länge mår hon jättebra.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk

Jag är förbannad för att jag förlorat cirka 30k på börsen i och med den skakiga sommaren..

Köpte in mig för cirka 200k i början av sommaren och orkade inte se tusenlapparna försvinna dag efter dag och plockade nu ut resterande.. Tänker ligga utanför en stund och köpa in mig i omgångar när det börjar stabilisera sig.

Det som gör mig mest arg är att jag sålde igår när börsen gick riktigt back, och idag så plussar vi lika mycket.. Jag har sån jävla otur och för skakiga nerver. Skulle bara legat kvar och sålt idag istället..

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Usch, vad tråkigt. Min börjar bli rätt så gammal men än så länge mår hon jättebra.

min vart så pass sjuk att jag vart rekomenderad att ta bort henne, övervägde det med den riktiga ägaren (mamma) och hon tyckte att det var bäst så också, hon skulle bli 11 nu,

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Så jävla förbannad. Min parallell klass fuskade på vår nollning. Våra domare var partiska. Och min klass är fylld av Fi medlemmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Jag är förbannad för att jag förlorat cirka 30k på börsen i och med den skakiga sommaren..

Köpte in mig för cirka 200k i början av sommaren och orkade inte se tusenlapparna försvinna dag efter dag och plockade nu ut resterande.. Tänker ligga utanför en stund och köpa in mig i omgångar när det börjar stabilisera sig.

Det som gör mig mest arg är att jag sålde igår när börsen gick riktigt back, och idag så plussar vi lika mycket.. Jag har sån jävla otur och för skakiga nerver. Skulle bara legat kvar och sålt idag istället..

De 200k, är det pengar du behöver inom snar framtid? jag har också svårt att bara låta börsen vara, men det är mitt bästa tips!
Börsen går generellt plus 5-10 år.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dalledalle:

Jag är förbannad för att jag förlorat cirka 30k på börsen i och med den skakiga sommaren..

Köpte in mig för cirka 200k i början av sommaren och orkade inte se tusenlapparna försvinna dag efter dag och plockade nu ut resterande.. Tänker ligga utanför en stund och köpa in mig i omgångar när det börjar stabilisera sig.

Det som gör mig mest arg är att jag sålde igår när börsen gick riktigt back, och idag så plussar vi lika mycket.. Jag har sån jävla otur och för skakiga nerver. Skulle bara legat kvar och sålt idag istället..

Lider med dig
Den där jävla säljknappen o paniken, att man ska vara så snabb ibland. Men har iaf lärt mig läxan. O sen idag upp en 3.5-4% än så länge..wtf...

Sen är det väl som vanligt att har man behov av pengarna om tio år så väntar man, 1-3 år så är det dags att ta bort pengarna från börsen. Nej nu blir det att hänga utanför o fegköpa lite indexfonder framöver, aktier för allt man har är ju ganska så korkat. Men vafan enda chansen att bli rik

Imponerad av dom som har is i magen, o sen köper direkt vid öppning idag. Ska man tjäna något vettigt på en dag så är det ju tiotusentals kronor man ska in med. Men de traders som lyckas alltså...iskallt.

Tro fan att man ska köpa bolag man tror på, kolla EA och H&M historisk, köpa in sig där nu o sen bara slarva bort inlogget i en tio år o sen sälja. Skygglappar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Lider med dig
Den där jävla säljknappen o paniken, att man ska vara så snabb ibland. Men har iaf lärt mig läxan. O sen idag upp en 3.5-4% än så länge..wtf...

Sen är det väl som vanligt att har man behov av pengarna om tio år så väntar man, 1-3 år så är det dags att ta bort pengarna från börsen. Nej nu blir det att hänga utanför o fegköpa lite indexfonder framöver, aktier för allt man har är ju ganska så korkat. Men vafan enda chansen att bli rik

Imponerad av dom som har is i magen, o sen köper direkt vid öppning idag. Ska man tjäna något vettigt på en dag så är det ju tiotusentals kronor man ska in med. Men de traders som lyckas alltså...iskallt.

Tro fan att man ska köpa bolag man tror på, kolla EA och H&M historisk, köpa in sig där nu o sen bara slarva bort inlogget i en tio år o sen sälja. Skygglappar på.

köpte in mig på en stor post h&m förra året, det är en hållbar investering tror jag.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

De 200k, är det pengar du behöver inom snar framtid? jag har också svårt att bara låta börsen vara, men det är mitt bästa tips!
Börsen går generellt plus 5-10 år.

Ja det var ju det som var problemet. Jag hade egentligen inte råd att ligga ute med så mycket pengar.. Så nu kommer jag under en längre tid pytsa in mindre summor (ca 10k) åt gången, för att sprida ut risken.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid_83:

köpte in mig på en stor post h&m förra året, det är en hållbar investering tror jag.

Verkligen, funderar på att göra likadant.
1995 låg dom runt 10SEK, 2015 330SEK, grattis till dom som köpte då.

Permalänk
Medlem

Så JÄVLA less på att se Sverigedemokraternas namn överallt.

Också fruktansvärt less på Facebook, Twitter och benämningen "sociala medier". Det känns pinsamt att ta ordet i mun redan nu, ungefär som det känns (och kändes) att yttra "social kompetens". Usch! Ryser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Verkligen, funderar på att göra likadant.
1995 låg dom runt 10SEK, 2015 330SEK, grattis till dom som köpte då.

köpte för 289:- för ganska exakt 1 år sedan.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid_83:

köpte för 289:- för ganska exakt 1 år sedan.

Bra vinst. Ska du köpa på dig mer om det fortsätter neråt i veckan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Bra vinst. Ska du köpa på dig mer om det fortsätter neråt i veckan?

Ska försöka jaga lite utdelningsaktier först tänkte jag.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Amds nya 15.7.1 sätter GPU temp till 75C idle... Avinstallera och felsökning har nu tagit 1h~ Har dessutom inte fått tag på gamla 15.7 drivaren så kör windows default vilket verkar fungera hyggligt men är ju inte optimalt. Men nu är kortet iaf knäpptyst.. Kul när ett 290 låter som ett flygplan från att ha varit mer eller mindre ljudlös innan uppdatering. Så från 50C~ idle och ljudlöst till 75C~ flygplan i idle är väldigt roligt och sjukt irriterande.

Nästa irritation är ju egentligen det att AMD bara har sina nyaste drivers och beta på hemsidan så om den nyaste skapar problem kan man inte få tag på den innan tyvärr >_<

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fryguy:

Amds nya 15.7.1 sätter GPU temp till 75C idle... Avinstallera och felsökning har nu tagit 1h~ Har dessutom inte fått tag på gamla 15.7 drivaren så kör windows default vilket verkar fungera hyggligt men är ju inte optimalt. Men nu är kortet iaf knäpptyst.. Kul när ett 290 låter som ett flygplan från att ha varit mer eller mindre ljudlös innan uppdatering. Så från 50C~ idle och ljudlöst till 75C~ flygplan i idle är väldigt roligt och sjukt irriterande.

Nästa irritation är ju egentligen det att AMD bara har sina nyaste drivers och beta på hemsidan så om den nyaste skapar problem kan man inte få tag på den innan tyvärr >_<

Konstigt. Fungerar som förut för mig.

Vet inte vilket OS du har men googlade lite:

https://www.techpowerup.com/downloads/2510/amd-catalyst-15-7-win-7-64-bit/

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

@chipw00t: Sitter på W10 och den gamla kan av någon anledning inte hitta GPUn och installera drivern utan bara CCC och gaming evolve app. Bara nyaste som hittar och är villig att installera drivers också.

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Ska försöka jaga lite utdelningsaktier först tänkte jag.

Säg gärna till om du hittar några intressanta!
Har tänkt på att lägga lite på utdelningsaktier, möjligtvis preferens men inte hittar några roliga.
Köpte förövrigt in en väldigt liten post på Eniro idag, kul att se om något år hur det går, pengarna borta eller dubblade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Säg gärna till om du hittar några intressanta!
Har tänkt på att lägga lite på utdelningsaktier, möjligtvis preferens men inte hittar några roliga.
Köpte förövrigt in en väldigt liten post på Eniro idag, kul att se om något år hur det går, pengarna borta eller dubblade

jag gillar Telia och tele2. får man båda stora telekomföretagen.
har du råd att förlora pengar skulle jag satsa på africa oil, men det kan som sagt gå lite hur som helst i dagens läge.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

jag gillar Telia och tele2. får man båda stora telekomföretagen.
har du råd att förlora pengar skulle jag satsa på africa oil, men det kan som sagt gå lite hur som helst i dagens läge.

Tele 2 hör jag bara gott om så ska kolla lite mer där. Telia ska kika på, olja vill jag inte ge mig in på för tillfället.

Permalänk
Medlem

Jäkligt nöjd med livet just nu. Tjejen håller på att göra mat, och jag har ännu en vecka till semester. Livet känns riktigt bra. Blir att sitta ute på balkongen och njuta av en bra bok.

Och detta till trots att jag förlorat väldigt mycket pengar (nästan en årslön), precis som många andra, den senaste veckan.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

Jäkligt nöjd med livet just nu. Tjejen håller på att göra mat, och jag har ännu en vecka till semester. Livet känns riktigt bra. Blir att sitta ute på balkongen och njuta av en bra bok.

Och detta till trots att jag förlorat väldigt mycket pengar (nästan en årslön), precis som många andra, den senaste veckan.

Kul för dig att du mår bra och så men varför har du ett Fredrik Reinfeldt citat i din signatur? Människan är ju helt från vettet.

Har du öppnat ditt hjärta? Har du tältande tiggare i din trädgård som du förser med nödproviant och bajamaja?

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Kul för dig att du mår bra och så men varför har du ett Fredrik Reinfeldt citat i din signatur? Människan är ju helt från vettet.

Har du öppnat ditt hjärta? Har du tältande tiggare i din trädgård som du förser med nödproviant och bajamaja?

Vet inte riktigt varför någon skulle tycka att Fredrik Reinfeldt är 'helt från vettet'. Man behöver ju inte hålla med om hans åsikter, men samtidigt måste man inse att han infört mycket av det som han röstades in på. Han har ju helt klart klarat av att styra och ställa en längre tid i det svenska hemmet. Vilket vi numera kan se på ett flertal punkter i vårt samhälle.

Citatet har jag då jag tyckte det var intressant. Lägger själv väldigt lite värde i det, dock så kan man ju analysera hur det kommer sig att vår, vid den tiden, statsminister, drar alla unga arbetslösa över en kant. Väldigt svepande. Vad säger det om våra politiker, vad säger det om våra unga, vad säger det om det politiska klimatet i vårt avlånga land.

Som sagt så la jag personligen inte mycket värde i det, då jag kan se det från flera olika sidor. Var själv arbetssökande runt den tiden. Kämpade hårt för att få jobb, samtidigt såg man de på AF som gjorde det minsta möjliga.

Med det sagt, så är det lite ett citat som ofta kan väcka känslor och därmed bjuda in till en bra diskussion över lite alkohol.

Ber om ursäkt att jag raljerar. Som sagt så njuter jag ännu av semestern, så drukit lite mer än vad jag nog borde.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010