Det här med att komma på ett unikt nickname

Permalänk
Inaktiv

Det här med att komma på ett unikt nickname

Hej Clockers,

Det här med att komma på ett UNIKT nickname är inte det lättaste. Hur gjorde ni för att komma på era nicknames?

Vet att många gillar att dagens nicknames ska vara så personliga som möjligt, men hur ska man få ett unikt personligt nickname som inte redan finns?

Min hjärna har gått på högvarv i flera veckor för att komma på ett så unikt nickname som möjligt, men det klickar aldrig. Nicknamet kommer jag använda inom spelvärlden såklart.

Jag sitter och knepar och knåpar med dom kända CS:GO idrottarnas namn:

Olofmeister
Get_right
Friberg
Forest
PashaBiceps
TaZ

När jag sedan tittar på det här namnen så är det inte så jäkla unika ändå, de mest unika av dessa är ju Olofmeister och PashaBiceps.

Man vill ju ha ett namn som är lätt att uttala och komma ihåg.

Med vänlig hälsning
K

Permalänk

Hej,

Vill ge dig ett förslag på nick, vad sägs om Kapten Cabanoss? 😀

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bulltigern:

Hej,

Vill ge dig ett förslag på nick, vad sägs om Kapten Cabanoss? 😀

Bra förslag! Men det kändes lite långt. Försöker komma på något riktigt klatschigt men kortare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

själv kör jag på SeniorSalami

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk

Kung kappa?

Permalänk
Medlem

Brukar nicka James Banana numera, förkortas JB.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Trodde mitt "Gnaal" som är ett svenskt attribut som pasar mig, baklänges med anglifierad stavning skulle vara unikt. Men nej, ta mig tusan finns det nu en australiensare med samma nick på steam. Åtminstone är hen rätt inaktiv

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Geeks Gaming

jag är helt värdelös på att komma på namn och behövde ett namn snabbt ( mina polare väntade på mig). Hade hittat ett klipp på youtube några dagar tidigare på en galen panda som förstörde för folk om dom inte köpte panda produkterna. Så mitt namn är baserat på en reklamfilm.

https://www.youtube.com/watch?v=X21mJh6j9i4

Permalänk
Medlem

Här perfekt game name generator.
KontorLeif.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Många av oss har väl nåt smeknamn eller nåt som fastnat på vägen... fick hitta på nåt snabbt inför en match där mitt vanliga nick var upptaget... och det blev ett unikt som fastnade, framförallt för att jänkarna uttalar det så kul

Du kna ju alltid frå inspiration från tex: http://www.namegenerator.biz/

Permalänk

Tror mitt är rätt så "unikt" har haft det sen ganska exakt 24/1 -06 dock så jag minns inte vad/varför/hur det just blev som det blev.

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt nick av en vän. Denne vän började kalla mig för detta (Snövit) och sedan så spred det sig. Folk i skolan och en del jobb visste inte ens mitt riktiga namn, utan jag var Snövit. Jag fick namnet från början över nätet på den gamla 1.6 tiden, och det har hållit sig ännu
Visserligen så är det inte ett dugg unikt, utan det som gör det unikt för mig är att jag har varit så dum att jag har tagit "bonna-patent" på det och gaddat in Snövit på benet (Se profilbild).

Så låt det ta sin tid^^, tillslut så hittar du något som passar dig Oavsett om det är unikt eller inte.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bandit_n1:

Kung kappa?

Haha vad betyder ens "kappa" egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var ett smeknamn när jag växte upp.

Pasha = Pasza = Fodder = http://www.urbandictionary.com/define.php?term=cannon+fodder
Antar att Olofmeister fått det från Stifmeister? Det är alltså vad du tycker är av de mer unika namnen?

Fast du kanske är så ung att du inte ens sett American pie?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av K4pt3n:

Haha vad betyder ens "kappa" egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

http://knowyourmeme.com/memes/kappa

Permalänk

pollisoong aa det är ronny ragge stajl

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

Var ett smeknamn när jag växte upp.

Pasha = Pasza = Fodder = http://www.urbandictionary.com/define.php?term=cannon+fodder
Antar att Olofmeister fått det från Stifmeister? Det är alltså vad du tycker är av de mer unika namnen?

Fast du kanske är så ung att du inte ens sett American pie?

Nog har jag allt sett American Pie, men det var inget jag tänkte på haha. Då kanske det inte är så unikt ändå. Hur ser ett unikt namn ut då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kakmoster nickar jag vanligtvis, eller shitnclap.. Vet inte varför riktigt

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Inaktiv

Nu fattar jag lite iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt nickname = mitt efternamn ..

LinG

Sedan har jag några i "reserv"
Darkraii (Favorit pokemon, fast med två i och inte ett i slutet, är alltid ledigt på forum m.m.)
EGO (lät förbannat roligt när folk skrek EGO på lan som man va på i sina yngre dagar ..)

Permalänk

Vad sägs om LeBeof?

Permalänk
Medlem

djs = mina initialer
lambdan = spelade cs 1.6 och gillade HeatoN, SpawN, DelpaN osv. såg lambda märket i Options fönstret i cs och la till ett N. Blev ett litet n med åren.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Jag nickade Gos£ På mina cs tider, samt bf & allt!

samt Captain Brown Eye. Var pilot i Battlefield 1942

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Sötast

Jag hade för typ 15 år sen ett opersonligt nick, heter ju Alex så varför inte Allexz?
Så tänkte jag då iaf, men ja. funkar hyfsat.

Det gav 0 träffar på google på sin tid, tror jag kanske varit en av de första... hänt en del sen dess

Permalänk
Medlem

Tja du kan ju ta något random som IngvarSvärdFnask eller något... eller bara släng på ett nummer på slutet som jag har gjort. Typ dagens datum eller whattever.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Man kan heta Blaster om man så önskar. Det räcker att man är grym / bäst på det man gör.

Man stöter på riktigt grymma nicknames hela tiden tycker jag. Oftast är det namn som får mig att skratta till. Då får jag alltid den där känslan "varför tänkte inte jag på det". Men jag har nog inte heller knäckt formulan.
Det räcker nog att det är lite fyndigt och lätt att läsa och uttala. För min del funkar inte det "coolare", korea-namn såsom Bomber, Cure, Life eller namn som blandar versaler, gemener och siffror hej vilt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Jag kör med några olika, 13ers3rk här på SweClockers.

På de flesta spel från Blizzard nickar jag dock "Kirasath" som var namnet på min första gubbe jag gjorde.
På shooters (förutom CS) nickar jag "KryTaX"

Till ts. Lycka till

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Igelkott:

Man kan heta Blaster om man så önskar. Det räcker att man är grym / bäst på det man gör.

Man stöter på riktigt grymma nicknames hela tiden tycker jag. Oftast är det namn som får mig att skratta till. Då får jag alltid den där känslan "varför tänkte inte jag på det". Men jag har nog inte heller knäckt formulan.
Det räcker nog att det är lite fyndigt och lätt att läsa och uttala. För min del funkar inte det "coolare", korea-namn såsom Bomber, Cure, Life eller namn som blandar versaler, gemener och siffror hej vilt.

Haha ja exakt, så är det för mig också - "Varför tänkte inte jag på det".

Hur knäcker man den magiska formulan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4pt3n:

Haha ja exakt, så är det för mig också - "Varför tänkte inte jag på det".

Hur knäcker man den magiska formulan?

Skulle läst mer matte på högstadiet

Skämt åsido, tror det är svårt att hitta namn som man själv gillar men jag tror att andra tycker om det mer när man stöter på dig. Så känner jag iaf.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

heter ju Alex så varför inte Allexz?
Det gav 0 träffar på google på sin tid, tror jag kanske varit en av de första... hänt en del sen dess

Skrivet av 13ers3rk:

nickar jag "KryTaX"

Tycker dem namnen är riktigt fina!

Själv nickar jag Extremaz på typ allt. Första hitsen på google är ju jag, finns ju flera som heter extreme etc etc men inte sett någon annan med -az Kommer från min första cykel som jag älskade när jag va liten, Extreme Star (men jag sa alltid Extreme Staz) för r:et såg ut som ett z:a Därav mitt nick

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧