Permalänk

Mic till Qpad qh-90

Tjenare sweclockers. Min mic till mitt Qpad qh-90 har börjat ge upp men med tanke på att den är utbytbar så undrar jag om man kan beställa hem en ny mikrofon bara och inte behöva smälla en massa pengar på helt nytt headset?

Permalänk
Permalänk

Hur vet du att det är micen som börjar ge upp?
Jag och en kompis har båda samma headset och tyvärr upplever jag nåt lustigt brus (hos både mig och honom) som jag har svårt att få bort. Skulle det kunna va att Micen/arna behöver bytas?

Älskar Headsetet annars! Kan ha på mig det i timmar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av askmyrenn:

Tjenare sweclockers. Min mic till mitt Qpad qh-90 har börjat ge upp men med tanke på att den är utbytbar så undrar jag om man kan beställa hem en ny mikrofon bara och inte behöva smälla en massa pengar på helt nytt headset?

Skrivet av viktklass:

Hur vet du att det är micen som börjar ge upp?
Jag och en kompis har båda samma headset och tyvärr upplever jag nåt lustigt brus (hos både mig och honom) som jag har svårt att få bort. Skulle det kunna va att Micen/arna behöver bytas?

Älskar Headsetet annars! Kan ha på mig det i timmar.

kan även vara den där lilla dosan som bråkar,
jag har fått byta en gång pga den lilla dosan sen andra gången så gick micen sönder (började med brus sedan inget ljud) så då fick jag brorsans ena som han hade över från ett par qh 85or.
prova utan dosa först så kanske det funkar

Visa signatur

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dusken912:

kan även vara den där lilla dosan som bråkar,
jag har fått byta en gång pga den lilla dosan sen andra gången så gick micen sönder (började med brus sedan inget ljud) så då fick jag brorsans ena som han hade över från ett par qh 85or.
prova utan dosa först så kanske det funkar

Den där förbannade lilla dosan alltså. Den e ren skit. Använder man den så blir inte ljudet lika högt i vänster och höger förrän vid en viss volym. Jag kör utan den nu.

Permalänk
Medlem

har fått lämnat in min tjejs par till webhallen pga den där jävla dosan dödade ljudet på ena luren.
så se till att felet inte ligger i den

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Den där förbannade lilla dosan alltså. Den e ren skit. Använder man den så blir inte ljudet lika högt i vänster och höger förrän vid en viss volym. Jag kör utan den nu.

Skrivet av Christley:

har fått lämnat in min tjejs par till webhallen pga den där jävla dosan dödade ljudet på ena luren.
så se till att felet inte ligger i den

Var exakt det felet på min dosa på första lurarna, dom känns som att dom håller hög kvalitet tills man kommer till dosan och micen där blir man väldigt besviken tyvärr :/

Visa signatur

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz

Permalänk
Medlem

Vet inte vad man får för tillbehör med till QPads, men HyperX lurarna är ju exakt likadana förutom märket på dom och något elelr några tillbehör. T.ex fick ajg med en förlängningssladd, så kör den rakt in i datorn nu istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skrotnisse:

Tragiskt....
Jag har ett sådant headset också och visst låter det bra men den lilla dosan har aldrig fungerat och min mic brusar något enormt.
Jag skulle rekommendera dig att köpa en separat mic istället eller helt nytt headset till något bättre om du har råd.

Permalänk
Medlem

Se till att stoppa in det i den bakre porten också! Framportarna kan vara riktigt kassa.

Permalänk
Medlem

Hehe, bara för mig dosan fungerar för låter det som

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Min mikrofon brusar något enormt också.. kommer då inte köpa något headset som går över 3.5mm igen och kommer fortsätta med usb headset även om ljudkvaliteten inte är den bästa så tar inte mikrofonerna upp någon störning iallafall från närliggande saker

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.