Permalänk
Medlem

Uppgradera datorn.

Hej!

Jag är lite sugen på att uppgradera min dator men vet inte riktigt vart jag ska börja.

ASUS B85M-E mATX
Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB
GeForce GTX 760
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL8/VENGEANCE

Budget runt 4000, mer eller mindre.

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg och chassi? minst lika viktiga komponenter att veta tycker jag.

Men av ovan komponenter så är det ett bättre grafikkort som är mest på tapeten.
Moderkortet är förstås "mindre roligt sådant" men funkar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Inget om du frågar mig. Vänta till skillnaden har blivit större.

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

En SSD.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Vad har du för nätagg och chassi? minst lika viktiga komponenter att veta tycker jag.

Men av ovan komponenter så är det ett bättre grafikkort som är mest på tapeten.
Moderkortet är förstås "mindre roligt sådant" men funkar.

Cooler Master Elite 430 MATX miditower no PSU
PSU Fractal Design 650W Tesla/650W/80+ Båda dessa är 4 år gamla

Grafikkort är det jag är mest sugen på. Trodde att RAM skulle vara outdated.

Skrivet av Rydisen:

Jag har en splitterny SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirjan:

Cooler Master Elite 430 MATX miditower no PSU
PSU Fractal Design 650W Tesla/650W/80+ Båda dessa är 4 år gamla

Grafikkort är det jag är mest sugen på. Trodde att RAM skulle vara outdated.
Jag har en splitterny SSD.

Då skriver man att man har det. Lättare för alla att hjälpa till ifall du skriver alla dina komponenter direkt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

@Sirjan: Jag hade lagt pengar på ett trevligare chassi och sedan sparat resten.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Då skriver man att man har det. Lättare för alla att hjälpa till ifall du skriver alla dina komponenter direkt.

Ber om ursäkt! Inkluderade bara de komponenter jag antog att folk skulle ha åsikter om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

@Sirjan: Jag hade lagt pengar på ett trevligare chassi och sedan sparat resten.

Okej, jag känner inte att jag vill lägga pengar på ett chassi, just nu, så jag sparar nog kanske alla pengar isf.

Permalänk
Medlem

@Sirjan: Skärmen är ju förresten ditt fönster in till datorn. Har du inte 144 Hz/IPS så hade jag nog satsat på en fin skärm!

Datorupplevelsen handlar om så mycket mer än ren FPS

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

@Sirjan: Skärmen är ju förresten ditt fönster in till datorn. Har du inte 144 Hz/IPS så hade jag nog satsat på en fin skärm!

Datorupplevelsen handlar om så mycket mer än ren FPS

Absolut så är det. Jag har dock en värsting ASUS som köptes för 1 år sedan.

Igen, ber om ursäkt för att jag var dålig och inte inkluderade alla komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirjan:

Ber om ursäkt! Inkluderade bara de komponenter jag antog att folk skulle ha åsikter om.

Ingen fara. Förstår det, men när det gäller datordelar så behöver man ofta veta allt. Så man får bättre hjälp.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

@Sirjan: Jaadu, då har jag slut på bra idéer egentligen!
Vill du spendera pengarna så är ett 970 eller liknande förmodligen din vettigaste uppgradering, då vinner du väl ~50% prestanda ungefär.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirjan:

Ber om ursäkt! Inkluderade bara de komponenter jag antog att folk skulle ha åsikter om.

Alla komponenterna är viktiga att veta vid uppgradering.
Nu hade du ju en SSD, annars hade det varit prio 1 att skaffa..

Ingen av dina komponenter är direkt så det är akut att uppdatera, minne och CPU allra minst.

När jag brukar uppdatera kollar jag först faktiskt på chassin, ditt skulle jag byta till nått roligare och modernare först av allt.
Till kanske ett Fractal Design Node 801 http://www.fractal-design.com/home/product/cases/node-series/...
Andra bryr sig inte om chassin ett dugg, en skrotat papplåda duger åt vissa

Det som ger prestandaskillnad i ditt system så det kan märkas är ett bättre grafikkort, är enda du behöver byta om du vill uppdatera.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300