Valve fördröjer HTC Vive VR till 2016

Permalänk
Melding Plague

Valve fördröjer HTC Vive VR till 2016

Det blir ingen bred lansering av HTC Vive VR innan årsskiftet. Utvecklare står först i kö och vanliga konsumenter får hålla ut till i början av nästa år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är bra. Låt dom jobba på HL3 ett tag till. Har folk väntat såhär länge gör knappast ett år varken till eller ifrån.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det är bra. Låt dom jobba på HL3 ett tag till. Har folk väntat såhär länge gör knappast ett år varken till eller ifrån.

Ja verkligen haha. Men... vem vet. Så kopiöst med hårdvara och mjukvara de släpper vid årsskiftet och framåt så är det nog bäst att de har ett rejält dragplåster.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte är så hypad på vr? känns som att det aldrig kommer att släppas på den breda marknaden för att tekniken är så ung och man sätter upp nya datum att hålla för att tillfredsställa publiken fast man vet att tidsplanen kommer att spricka;(

Permalänk
Medlem

Men för helvete då! Det här va ju en bra fredag!
FAAAAAN!!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Foxmaner:

Är det bara jag som inte är så hypad på vr? känns som att det aldrig kommer att släppas på den breda marknaden för att tekniken är så ung och man sätter upp nya datum att hålla för att tillfredsställa publiken fast man vet att tidsplanen kommer att spricka;(

Så ung är den väl ändå inte, har väl funnits i c:a 20-25 år ? Däremot är det först de senaste åren som utvecklingen mot konsumenter tagit fart på allvar och där kan jag hålla med att man kanske inte hinner ikapp tekniken på skärmar etc.

Tråkigt hur som

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Master of Overkill

TAGGA HL3 + VR TAGGA !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Aja, får väl hålla mig till min VirtualBoy ett tag till.. lite ont om nya spel bara.

Permalänk
Medlem

Jaha dom behöver väl ett halvår till på Half Life 3 helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

HTC kommer gå i konkurs innan det släpps.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det är lysande, då hinner man utvärdera recensioner och upplevelser av både Vive och Rift i samma veva och välja det bästa alternativet. Annars hade jag ändå väntat in lanseringen av Rift för att inte riskera att skaffa fel produkt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kevve1:

Det är bra. Låt dom jobba på HL3 ett tag till. Har folk väntat såhär länge gör knappast ett år varken till eller ifrån.

Tyvärr tror jag inte att någon jobbar på Half-Life 3. Det är av andra anledningar det drar ut på tiden.

Frågan är om Valve någonsin släpper fler spel överhuvudtaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Tyvärr tror jag inte att någon jobbar på Half-Life 3. Det är av andra anledningar det drar ut på tiden.

Frågan är om Valve någonsin släpper fler spel överhuvudtaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför släppa egna spel när de har sin egen pengarpress (steam)?
De köper upp andras spel istället

Permalänk
Medlem

Fast i just detta fall kanske man gärna släpper ett spel som är skapat med VR fokus för att promota den fysiska produkten?
Oavsett om Valve ämnar satsa på egna spel i framtiden så kan det vara klokt denna gång.

Permalänk
Medlem

Ännu en sensationalistisk nyhet från Swec. Valve och HTC har hela tiden sagt att den första lanseringen skulle vara en smal lansering, och att konsumetreleasen skulle komma senare.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Detta var tråkigt. Jag hade hoppats att de skulle hinna före så att färre skulle vilja köpa Rift.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på Valves dåliga track record med att lansera produkter på senare år så är jag inte direkt förvånad. Trist dock att det inte verkar lanseras något öht detta år heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

jag kan vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Ännu en sensationalistisk nyhet från Swec. Valve och HTC har hela tiden sagt att den första lanseringen skulle vara en smal lansering, och att konsumetreleasen skulle komma senare.

Då har de varit jäkligt dåliga med att förmedla det budskapet, eftersom jag själv och många (!) andra hade förväntat oss ett riktigt släpp i slutet av året. Har du någon källa för det du hävdar?

"HTC is aiming to unveil the consumer model of the Vive in October and release it in November, a goal it set earlier in the year." - itpro.co.uk

"Following on, the executive also reassured that the HTC Vive will be releasing this year. “We’ve made the public commitment that we’re gonna have a consumer product in market before the end of this calendar year,” he said." - VRfocus.com

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Ännu en sensationalistisk nyhet från Swec. Valve och HTC har hela tiden sagt att den första lanseringen skulle vara en smal lansering, och att konsumetreleasen skulle komma senare.

Enkelt att skippa läsa det då om du redan kände till det.

Permalänk
Medlem

Då blir det en Oculus helt enkelt...

Den ENDA anledningen till varför jag tänkte skaffa en HTC Vive var för att den skulle komma ut först. Besvikelsen gör helt enkelt att jag tar en Oculus istället.

... såvida inte Oculus skjuter upp releasedatumet igen dom med....

Permalänk
Medlem

Någon som ens kommer ihåg 3D skärmar och den hypen? Som var framtiden för gaming!
VR har samma öde framför sig, det är dödfött.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av str8forthakill:

Någon som ens kommer ihåg 3D skärmar och den hypen? Som var framtiden för gaming!
VR har samma öde framför sig, det är dödfött.

Lova mig att du sätter det inlägget som signatur om 2-3 år.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

för att inte riskera att skaffa fel produkt.

Skulle själv påstå att rätt produkt för VR är den som inte är påbörjad än... Finns vadå, ett dussion olika headsets på väg? Alla med sina egna specs och features och kontroller... Det behövs massiv konsolidering av features mellan alla olika varianter innan det blir det minsta värt att skaffa någon VR-produkt I min åsikt, annars finns det inte en chans att hårdvaran man skaffar inte kommer vara inkompatibel eller utdaterad bara ett fåtal år senare.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Hedersmedlem

Överhuvudtaget inte förvånad över "förseningen". Detta är knappast att räknas som en försening då det handlar om månader, knappast ett helt år.

Blir bra att Valves Oculus VR lanseras samtidigt. Två finansiellt starka aktörer.
Ska bli intressant att följa marknadsföringen - det kommer att bli stor kamp mellan dessa två aktörer + att vi säkerligen har andra aktörer som lurkar runt i bakgrunden och vill ha en del av kakan.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Dom måste väll bli färdiga med HL3 lagom till lanseringen as well

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Med tanke på Valves dåliga track record med att lansera produkter på senare år så är jag inte direkt förvånad. Trist dock att det inte verkar lanseras något öht detta år heller.

Skickades från m.sweclockers.com

klassiskt av människan som släkte att klaga på att produkter inte kommer ut i tid, men på samma gång klagar när den kommer ut i tid och är förjävlig.

människor är så otåliga, vänta istället. bättre att dom släpper det senare och får en grym produkt på marknaden istället för tidigt skräp

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

@Dimestam:
Jag står på Elgot's sida när det kommer till signaturer, kan tyvärr inte lova det :).
Folk är lite för blinda på VR hypen för att se att det inte kommer fungera, folk har inte hårdvara att driva runt VR headsets ens i spel. Det kommer att bli en nisch marknad, och inget utvecklas för en nisch marknad i dagsläget. De har inte ens kommit överens om API, alla ska göra sin egen som är bäst! Så man får välja vilket headset man utvecklar till, eller snarare tänder eld på sina pengar för.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Christley:

klassiskt av människan som släkte att klaga på att produkter inte kommer ut i tid, men på samma gång klagar när den kommer ut i tid och är förjävlig.

människor är så otåliga, vänta istället. bättre att dom släpper det senare och får en grym produkt på marknaden istället för tidigt skräp

Samtidigt så börjar nog en del av oss undra om någon produkt kommer lanseras någon gång. Det är inte första gången datumen skjuts fram och speciellt Occulus VR har arbetats på i några år nu och har Facebook i ryggen. Visst, marknaden ska vara mogen osv men av allt att dömma så är den nog ändå rätt mogen nu, iallafall sedan 2014.

Visst, tiden går och datumen närmar sig men så skjuts dessa upp med. Lite så iallafall jag börjar undra om ingen av aktörerna vill vara först och försöker vänta ut de andra.

Till skillnad från 3D så tror jag mer på att VR och även AR borde ha en god chans att faktiskt etablera sig på marknaden och bli sådanna produkter folk faktiskt köper och får användning för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Samtidigt så börjar nog en del av oss undra om någon produkt kommer lanseras någon gång. Det är inte första gången datumen skjuts fram och speciellt Occulus VR har arbetats på i några år nu och har Facebook i ryggen.

Visst, tiden går och datumen närmar sig men så skjuts dessa upp med. Lite så iallafall jag börjar undra om ingen av aktörerna vill vara först och försöker vänta ut de andra.

Till skillnad från 3D så tror jag mer på att VR och även AR borde ha en god chans att faktiskt etablera sig på marknaden och bli sådanna produkter folk faktiskt köper och får användning för.

skillnaden medd occulus och htc är väl att htc är av stora företag. occulus var inte (tills det att facebook köpte upp dom).
valve har mycket högre krav än occulus har skulle jag säga. viktigare för dom att bli perfekt

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!