Permalänk
Medlem

Uppringd från Kongo?

Numret börjar med 00 243 följt av 9 nummer. Känner inte igen numret. Hur i helvete får dem mitt nummer?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Numret börjar med 00 243 följt av 9 nummer. Känner inte igen numret. Hur i helvete får dem mitt nummer?

"Kongosamtal"? Den nya erans typ av Nigeriabrev?

Skrivet av MultiMan:

Hittakongo.se?

Hittade kongo. I mitten av Afrika för att vara exakt. Finns dessutom två olika Kongo i Afrika. Kongo-Kinshasa (folkrepubliken Kong) och Kongo-Brazzaville (republiken Kongo).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Superlight:

Numret börjar med 00 243 följt av 9 nummer. Känner inte igen numret. Hur i helvete får dem mitt nummer?

Någon du har registrerat dig hos har sålt det eller så är det en dator som ringer upp alla nummer, hursomhelst är det troligen nått bedrägeriförsök om du inte har nån vettig anledning att väta samtal därifrån.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Någon du har registrerat dig hos har sålt det eller så är det en dator som ringer upp alla nummer, hursomhelst är det troligen nått bedrägeriförsök om du inte har nån vettig anledning att väta samtal därifrån.

Finns en drös med företag som säljer hela register av slumpmässiga nummer. Vanligtvis köper företag upp enorma samlingar av dessa index och ringer slumpmässigt. De vet sällan själva var numren går.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen.
Låter som bedrägerisamtal då. Trodde att jag skulle på en intervju för det nya jobbet. :/

Permalänk
Medlem

Själv har jag fått massa samtal på jobbmobilen från austrailen (när jag sökte på nummret) lät som en indisk tant typ som de gamla microsoft samtalen för några år sedan, svarade första gången tydligen hade jag farlig mjukvara i min dator så hon ville att jag skulle följa hennes instruktioner men la på, sen dess har samma nummer ringt 2 gånger om dagen i några veckor. Skulle låtit bli att svara första gången men tänkte inte på nummret...

Skrivet av Superlight:

Tack för hjälpen.
Låter som bedrägerisamtal då. Trodde att jag skulle på en intervju för det nya jobbet. :/

Det är inte jobb som parkvakt eller något då?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Superlight:

Tack för hjälpen.
Låter som bedrägerisamtal då. Trodde att jag skulle på en intervju för det nya jobbet. :/

Har du sökt jobb i Kongo så är det väl rimligt att de ringer därifrån.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.