Permalänk
Medlem

Bästa mekaniska tangentbordet <800 spänn?

Letar mekaniskt tangentbord. Har ingen preferens när det gäller märke, men vill ha en num pad och jag vill att det klickar som fan (hur ska det annars låta som att man har högt APM?). Just nu kollar jag på den här

http://www.inet.se/produkt/6101892/cm-storm-quickfire-xt-mx-b...

Men det som får mig att tveka lite är att Enter-tangenten är lite liten, gillar när den är full-size, men om inget bättre kommer upp så tar jag nog den ändå.

Permalänk
Medlem

Tangentbordet kommer ha "normal" stor Enter. Det brukar bara normalt sett vara så att alla produktbilder som kommer från tillverkaren är med amerikansk layout, men så länge det står att det är "Nordisk" eller "Nordisk ISO" eller liknande så kommer tangentbordet ha svenska tangenter och stor Enter-tangent.
Så vitt jag vet ska det där vara ett bra tangentbord. Framförallt har det en fördel mot Func, Qpad, och Corsair i att det har standardlayout för nedre tangentraden, vilket gör det mycket lättare att hitta passande keycaps om du i framtiden skulle vilja byta ut orginalen.

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem

Köp begagnat? Lägg upp en annons, förslagsvis i Marknaden, med vad du söker för tangentbord och ge ett pris för vad du kan tänka dig att betala. Gjorde själv så och fick köpt mitt Filco till ett pris jag kände mig bekväm med.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qnott:

Tangentbordet kommer ha "normal" stor Enter. Det brukar bara normalt sett vara så att alla produktbilder som kommer från tillverkaren är med amerikansk layout, men så länge det står att det är "Nordisk" eller "Nordisk ISO" eller liknande så kommer tangentbordet ha svenska tangenter och stor Enter-tangent.
Så vitt jag vet ska det där vara ett bra tangentbord. Framförallt har det en fördel mot Func, Qpad, och Corsair i att det har standardlayout för nedre tangentraden, vilket gör det mycket lättare att hitta passande keycaps om du i framtiden skulle vilja byta ut orginalen.

Åh fan...det gör beslutet mycket enklare. Tack!

Permalänk
Medlem

Enter-tangenten är stor. Det är en icke-nordisk layout på bilden.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Har ett Quickfire XT och är mycket nöjd. Inte massa discoleds och macrotangenter överallt. Ett bra tangentbord helt enkelt.

Permalänk
Permalänk

IBM Model M kan du få för under 800, och det är bättre än samtliga Cherry-baserade tangentbord som någonsin släppts.