Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Andyah:

Galet dyrt!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av timpelay:

Galet dyrt!

Med tanke på att det är en specialutgåva och att ett spel ingår så är det inte så mycket dyrare än vad en vanlig Xbox One 1TB kostar. Från 4189kr enligt listningar på Prisjakt för en sådan: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3183063

Den där kontrollen hade jag inte tackat nej till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Galet dyrt!

såå galet dyrt är det endå inte. skulle du köpa som sagt konsollen löst och spelet för sig så går det på 4800kr (+att du "måste" köpa carpacket som medföljer gratis till den där specialutgåvan, även det extra summa utöver det jag skrivit)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Blir nog en Forza edition för mig också. Nere i en spelsvacka där nästan inga av dom nya spelen till PC tilltalar, måste ha något kul nu till hösten och bilspel är jag väldigt sugen på. Har inte kört tidigare spel i serien men detta ser ut att vara i min smak.

Permalänk
Avstängd

Jag är otroligt sugen på att köpa ett Xbox One bara för detta spel. Det är helt uteslutet att detta kommer komma till pc som det gått rykten om eller?

Permalänk
Medlem

Och jag som gillar att spela bilspel med styrkorset och som av hela mitt hjärta hatar de analoga spakarna lär väl bli besviken igen.... (SNÄLLA... gör så man kan styra bilen med styrkorset)

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

demot släpps idag föresten.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

demot släpps idag föresten.

Trevligt! Blir att testa ikväll

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

här har ni länk till demot, så att ni kan börja preloada det, ifall ni har xboxen på hemma.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

För dom som vill se lite av det utan att spela själva : http://www.twitch.tv/directory/game/Forza%20Motorsport%206

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Ny trailer

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Hur länge håller demot i sig ... till release day?

Permalänk
Medlem

Ingen som har nått att säga om demot? dvs hur känns spelet jämfört med 5an? ljud? hur bilarna känns på vägen? osv osv Diskutera spelet för sjutton gubbar & tanter forum är för det.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Har kört igenom demot en gång bara hittills. Väldigt imponerad av regnbanorna, förutom att det är riktigt snyggt gjort så är det väldigt mycket mer fysiska effekter nu, kör man genom vattenpölar så känns det i bilen på ett sätt som jag inte varit med om innan. Man kan vattenplana om man har otur, kommer man i hög hastighet så kränger bilen till om man kör ena sidans hjul i en stor vattenpöl t ex.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Samlingstråd med reviews på reddit: https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/3k277j/forza_motors...

Det ser bra ut, minst sagt. Jag förbokar när jag kommer hem ikväll.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Beställde ett Xbox One nu, endast för detta spel.. Men detta verkar vara något utöver det vanliga så.

Vill såklart spela det så fort som möjligt,någon skrev om en version som blir spelbart tidigare än main release? Berätta mer

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

Beställde ett Xbox One nu, endast för detta spel.. Men detta verkar vara något utöver det vanliga så.

Vill såklart spela det så fort som möjligt,någon skrev om en version som blir spelbart tidigare än main release? Berätta mer

Vanlig Xbox One-utgåva eller slog du till på specialutgåvan?

Antar att du menar demot, länkades lite tidigare i tråden: #15642534

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Beställde ett Xbox One nu, endast för detta spel.. Men detta verkar vara något utöver det vanliga så.

Vill såklart spela det så fort som möjligt,någon skrev om en version som blir spelbart tidigare än main release? Berätta mer

Om du bokar Ultimate Edition så är det release imorgon (10/9), för alla andra utgåvor gäller 15/9

Om man ska tro på resensionerna så är F6 en klar förbättring mot F5, det verkar lovande. Återstår bara att se hur community-delen fungerar. Alltså av distributionen av matrial skapat av spelarna och multiplayerdelen

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vanlig Xbox One-utgåva eller slog du till på specialutgåvan?

Antar att du menar demot, länkades lite tidigare i tråden: #15642534

Körde på vanliga 500GB varianten, tycker specialutgåvan var lite fånig med ljuden konsollen gör när man startar den haha. Men snygg är den!

Hittade det jag sökte, Ultumate Edition ger early access, imorgon. Men den kostar 1 000 kr verkar som att detta blir en riktigt dyr historia

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Om du bokar Ultimate Edition så är det release imorgon (10/9), för alla andra utgåvor gäller 15/9

Om man ska tro på resensionerna så är F6 en klar förbättring mot F5, det verkar lovande. Återstår bara att se hur community-delen fungerar. Alltså av distributionen av matrial skapat av spelarna och multiplayerdelen

Tack, hittade det precis. 1 000 spänn för Ultimate Edition låter saftigt, men sett till vad man får och att jag just köpt konsollen för spelet så kanske man ska slå till ändå haha. Så taggad på spelet, ser riktigt roligt ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Om man vill ha det lite billigare så kan man köpa xbox kuponger för ca 100 dollar på amazon.com,
sedan sätta xboxen i amerikansk region och använda kupongerna för att köpa forza, för att sedan slå över till sin ursprungliga region.

mer ingående guide finns här.

Innan jag såg guiden så gjorde jag samma sak fast på den engelska marknaden, vilket var typ 50 kr billigare än i sverige.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Tyckte först att $100 var galet för ett spel. Men är riktigt taggad på att lira Forza, och skulle väl ändå ha köpt car passet senare, så kunde lika gärna köpa det nu. Köpte aldrig car pass till Forza 5 då jag tröttnade på banorna innan jag tröttnade på bilarna. Men med massa nya banor och regn + natt så blir nya bilar kul.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Tyckte först att $100 var galet för ett spel. Men är riktigt taggad på att lira Forza, och skulle väl ändå ha köpt car passet senare, så kunde lika gärna köpa det nu. Köpte aldrig car pass till Forza 5 då jag tröttnade på banorna innan jag tröttnade på bilarna. Men med massa nya banor och regn + natt så blir nya bilar kul.

Vad kostar car pass löst?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vad kostar car pass löst?

Skickades från m.sweclockers.com

Det brukar gå på $50. Så man sparar till och med $10 på att köpa ultimate edition. Plus att man får Forza VIP också vilket ger några extra bilar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Om man vill ha det lite billigare så kan man köpa xbox kuponger för ca 100 dollar på amazon.com,
sedan sätta xboxen i amerikansk region och använda kupongerna för att köpa forza, för att sedan slå över till sin ursprungliga region.

mer ingående guide finns här.

Innan jag såg guiden så gjorde jag samma sak fast på den engelska marknaden, vilket var typ 50 kr billigare än i sverige.

får tacka så mycket för informationen gjorde detta precis och sparade några kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Om du bokar Ultimate Edition så är det release imorgon (10/9), för alla andra utgåvor gäller 15/9

Om man ska tro på resensionerna så är F6 en klar förbättring mot F5, det verkar lovande. Återstår bara att se hur community-delen fungerar. Alltså av distributionen av matrial skapat av spelarna och multiplayerdelen

verkar som det är den 18/9 som gäller för vanliga versionen nu.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

verkar som det är den 18/9 som gäller för vanliga versionen nu.

Där ser man, hoppas early access inte är senarelagd också

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Vill verkligen ha något liknande till PS4...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

15e är amerikanska lanseringsdatumet har jag för mig, 18e är det vi har i sverige.

Men tjackar man ultimate edition så är det 10e som gäller oavsätt region.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Får jag inte min konsol såld till släpp blir det nog köp. Spelat forza 3 i ca 5 timmar, det är min erfarenhet från tidigare. Är mer förtjust i gt serien även om ja inte spelat de heller sen GT5p som var awesome. Synd att GT5 tog sån tid. Det gjorde att lusten helt försvann.

Nu har jag en polare som ska skaffan F5 med så det blir ju lite roligare, samt att jag då måste investera i live.