Problem med sony care (z3)

Permalänk
Medlem

Problem med sony care (z3)

Tjenare,

Hade först problem med att baksidan sprack av sig själv för ett tag sedan vilket ledde till att framsidan lossnade från chassit. Lämnade in mobilen hos sony care och fick betala 1500kr vilket jag fick acceptera eftersom att jag inte lämnade in telefonen direkt när baksidan spruckit.

Bara efter någon vecka sprack glaset igen (endast baksidan) och jag kunde inte skicka in mobilen pga resa. När jag förra veckan tänkte skicka in mobilen uppkom ett nytt problem. Telefonen laddades otroligt långsamt, på en hel natt laddades den upp till 22%. Dagen efter gjorde jag en anmälan hos Sony Care och skickade in telefonen. Fick nu en offert på 1500kr för att byta skärmen(???)

Citerar "Problemet med din enhet, som du tidigare beskrivit, har bekräftats. Tyvärr täcks inte problemet av din garanti. Men vi kan fortfarande hjälpa dig. Vi har sammanställt en offert med dina reparationsalternativ."

De har alltså bekräftat att telefonen inte går att ladda ordentligt, men vill byta skärmen, som bara för 2 månader sedan byttes? Jag ringde sony care och killen på supporten sa följande. "Allt som är sönder på telefonen måste bytas pga trycktestet och som vi kan se på bilden är baksidan sönder och därför täcker garantin inte problemet". Ifrågasatte då varför skärmen ska bytas när det är baksidan som är sprucken och han sa att han skulle återkomma.

Har läst på väldigt många ställen att Z3an har haft problem med självspruckna baksidor och jag tycker att Sony ska ta sitt ansvar här och inte lägga skulden på konsumenterna. Hur ska jag gå vidare tycker ni?

//Daniel

Permalänk
Medlem

Går det att reklamera den?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

@SCORPIUS: Det har jag ingen aning om, får ta o fråga supporten när de hör av sig.