Är så trött på min stora feta otympliga Logitech mus

Permalänk
Inaktiv

Är så trött på min stora feta otympliga Logitech mus

Jag förstår inte att så många prisar Logitechs möss. De var bra en gång i den och deras Logitech Trackman Marble var ett i sitt slag. Äger en Logitech MX Performance som både är överdimensionerad, obekväm, tung och glider dåligt på alla underlag. Jag har nu kört den i några år och jag kan aldrig riktigt vänja mig, jag blir alltid trött i handleden för att den är så tung.

Köpte en Steelseries Rival för att använda som spelmus för några månader sedan och det är som natt och dag mellan dem. Plasten är väl lite bättre kvalitet på Logitech musen men annars klår Steelseries musen Logitech musen på alla sätt. Den är så mycket lättare och skönare att hålla i! Den är också mycket mer följsam på skärmen men det gissar jag att det beror på att Logitech musen endast har 1500DPI jämfört med Steelseries musens 6500DPI. Dock så har jag endast tänkt den för spelande så jag måste ha något alternativ till mer vardagligt bruk och en mus som jag kan ersätta Logitech musen med.

Har ni några förslag?

Permalänk
Medlem

plast som plast. Jag tror inte att det är några större skillnader mellan olika tillverkare.

Annars så rekommenderar jag Deathadder. En riktig klassiker. Har en själv och är supernöjd. Den har hängt med i 5 år nu^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Jag förstår inte att så många prisar Logitechs möss. De var bra en gång i den och deras Logitech Trackman Marble var ett i sitt slag. Äger en Logitech MX Performance som både är överdimensionerad, obekväm, tung och glider dåligt på alla underlag. Jag har nu kört den i några år och jag kan aldrig riktigt vänja mig, jag blir alltid trött i handleden för att den är så tung.

Köpte en Steelseries Rival för att använda som spelmus för några månader sedan och det är som natt och dag mellan dem. Plasten är väl lite bättre kvalitet på Logitech musen men annars klår Steelseries musen Logitech musen på alla sätt. Den är så mycket lättare och skönare att hålla i! Den är också mycket mer följsam på skärmen men det gissar jag att det beror på att Logitech musen endast har 1500DPI jämfört med Steelseries musens 6500DPI. Dock så har jag endast tänkt den för spelande så jag måste ha något alternativ till mer vardagligt bruk och en mus som jag kan ersätta Logitech musen med.

Har ni några förslag?

Efter att ha ägt ca 7 olika möss så finns det bara en för mig.
Roccat Kone Pure.

Den finns som optisk också, och jag har testat den optiska, men laserversionen slår den i mitt tycke.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Jag förstår inte att så många prisar Logitechs möss. De var bra en gång i den och deras Logitech Trackman Marble var ett i sitt slag. Äger en Logitech MX Performance som både är överdimensionerad, obekväm, tung och glider dåligt på alla underlag. Jag har nu kört den i några år och jag kan aldrig riktigt vänja mig, jag blir alltid trött i handleden för att den är så tung.

Köpte en Steelseries Rival för att använda som spelmus för några månader sedan och det är som natt och dag mellan dem. Plasten är väl lite bättre kvalitet på Logitech musen men annars klår Steelseries musen Logitech musen på alla sätt. Den är så mycket lättare och skönare att hålla i! Den är också mycket mer följsam på skärmen men det gissar jag att det beror på att Logitech musen endast har 1500DPI jämfört med Steelseries musens 6500DPI. Dock så har jag endast tänkt den för spelande så jag måste ha något alternativ till mer vardagligt bruk och en mus som jag kan ersätta Logitech musen med.

Har ni några förslag?

Varför inte ha samma mus för vardagliga behov också? Skapa en profil och ha en CPI som passar dig för surf och ett för spel.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Efter att ha ägt ca 7 olika möss så finns det bara en för mig.
Roccat Kone Pure.

Den finns som optisk också, och jag har testat den optiska, men laserversionen slår den i mitt tycke.

/Lifooz

Den är grym:) Men tyvärr för liten för folk med björnhänder

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Måste slå ett slag för den sällan nämnda Tesoro Shrike, tycker den är grymt bra och använder den på jobbet. Ångrar att jag inte köpte två när webhallen hade kampanj och de kostade 189kr, nu - 450kr...

Permalänk
Medlem

Jag använder Logitech Anywhere Mx och har inte haft några problem med den alls, dock är det väl synd hur mycket batteri den slukar men har man uppladdningsbara är det inga problem. Den har varit i golvet många gånger också men nog fungerar den!