Alkoholservetter för rengöring av kringutrustning

Permalänk
Inaktiv

Alkoholservetter för rengöring av kringutrustning

Finns det någonstans att köpa?

Tack på förhand!

Permalänk

"Baby wipes" som du hittar i alla mataffärer funkar bra och är billiga.

Permalänk
Medlem

Hej!

Exempelvis http://www.tork.se/Produkt/190594/#
Bör finnas på närmsta välsorterade bygghandel/järnaffär.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Clas Ohlson har spritservetter också.
Det finns alkohol-gummiblob också, för rengöring av t.ex. lågprofiltangentbord. Jag kommer inte ihåg vad det hette, men det är neongult och kommer i en plastburk.

Det finns också isopropylalkohol på Kjell o Co - vilket finns också på apoteket men är mycket dyrare där.
Tänk på att alkohol kan skada skärmar och målade ytor, och T-sprit ska man inte använda på plast alls för det kan innehålla aceton.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Findecanor:

Clas Ohlson har spritservetter också.
Det finns alkohol-gummiblob också, för rengöring av t.ex. lågprofiltangentbord. Jag kommer inte ihåg vad det hette, men det är neongult och kommer i en plastburk.

Det finns också isopropylalkohol på Kjell o Co - vilket finns också på apoteket men är mycket dyrare där.
Tänk på att alkohol kan skada skärmar och målade ytor, och T-sprit ska man inte använda på plast alls för det kan innehålla aceton.

Tack! Tyvärr har Clas Ohlson riktiga dåliga alkoholservetter och en riktigt urdålig burk till dem. Ska kolla in Kjell & Compani dock.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon114264:

Tack! Tyvärr har Clas Ohlson riktiga dåliga alkoholservetter och en riktigt urdålig burk till dem. Ska kolla in Kjell & Compani dock.

Det var nog bland det senaste svar jag sett, du ska nog aktivera notifieringar vid svar.
Apoteken har nog servetter också men det finns billigare om du inte ska ha medicinska servetter tex
http://highcap.se/hem-och-hushall/alkoholservett-isopropyl-20...
http://www.srsafety.se/produkter/tillbehor-masker/rengoringss...
Sök på alkoholservetter så får du rätt många alternativ.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

alkohol ska inte komma i kontakt med gummibelagd plastyta då förstörs ytan. blank plast kan bli matt och flammig.

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Medlem

Kan ju annars ta en mikrofiberduk och en skvätt alkoholhaltig vätska