Permalänk
Medlem

QPAD 5k

Tja köpte en Qpad 5k för ett tag sen och sen den dagen jag köpte den har jag tyckte att den känns lite konstigt emot vad den borde kännas ( sensor?. Så idag tröttnade jag och testade en annan gammal kinzu v2 mus och kände en stor skillnad direkt.. Som tex när jag spealr cs med 5kn så har jag ingamse sens 2 dpi 410 men de känns som typ 0.5 på musmattan när jag kör på skrivbordet så är de som vanligt. men med min kinzu v2 så är de som normalt på musmattan. Någon som har haft/har samma problem ?

Permalänk

kan var så ibland. Vissa möss/sensorer fungerar olika bra på olika underlag.

Permalänk

spelat med min 5k mus i två år jag uplever bara att den inte är priksäker alla gånger efter två år av hårt spelande känner jag att det är musens fel spelat 2000h cs go med den men tipset jag kan ge om du inte vill ge upp med den är att ladda ner deras software och ändra runt lite och se om det hjälper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

kan var så ibland. Vissa möss/sensorer fungerar olika bra på olika underlag.

Men makes no sense fortfarande varför musen inte ska funka på 2 olika typer av mus mattor utan bara på mitt skrivbord... hade om-75 innan den funkade på musmattan ?

Skrivet av bboy-basil:

spelat med min 5k mus i två år jag uplever bara att den inte är priksäker alla gånger efter två år av hårt spelande känner jag att det är musens fel spelat 2000h cs go med den men tipset jag kan ge om du inte vill ge upp med den är att ladda ner deras software och ändra runt lite och se om det hjälper

software hjälper inte alls..

Permalänk
Medlem

Antagligen p.g.a musmattan. Testa med annan/andra musmatta/or.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk

Vanlig svart tygmatta brukar funka på de flesta. Vad använder du för musmatta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Antagligen p.g.a musmattan. Testa med annan/andra musmatta/or.

Jag har provat den på 2 olika mus mattor från 2 olika företag. Plus att jag har testat en annan mus och de är inget fel på musmattorna de är fel på musen..

Skrivet av Agustavsson:

Vanlig svart tygmatta brukar funka på de flesta. Vad använder du för musmatta?

Hade steelseries den va den värsta nu har jag xtrfy