Surfplatta 2 i 1, vilken skall man välja?

Permalänk
Medlem

Surfplatta 2 i 1, vilken skall man välja?

Hej!
Funderar starkt på att skaffa mig en surfplatta 2 i 1. Jag vill ha en windowsplatta med som är max 13 tum stor. Jag skulle kunna tänka mig lägga ut 4000, men då ska gärna office vara inräknat i det priset.

Funderar på transformer t100, någon som har den?

Andra tips på plattor uppskattas! Plattan ska användas framförallt till en studiedator på högskolenivå.

Tack på förhand!
Mvh Anton

Visa signatur

[]

Permalänk
Medlem

Har en T100TA (3775 CPU).
Väldigt nöjd med den faktiskt.
Batteritiden är fenomenal.
För studier däremot så skulle jag nog tro att skärmen både är för liten och för lågupplöst.

#15579513
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1346379-barbar-for-film...

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig kina-plattor? Jag själv är väldigt sugen på teclast X2 pro. Annars finns även cube i7 stylus.

Permalänk
Medlem

Du bör kunna hitta en begagnad Surface Pro 2 för det priset, om du behöver mer kraft än en T100 har att erbjuda.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Ahh okej. Men 10 tum är ju helt okej. Sitter på 15 nu och på föreläsningar är det helt värdelöst efter datorn tar upp hela platsen.. Tycker du den är långsam när man t.ex. startar vissa officeprogram? Kör du W10 ?

Visa signatur

[]

Permalänk
Medlem

@wranzzon: Njaa, finns det att köpa i svenska butiker?

Visa signatur

[]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceddan93:

@Svensktiger: Ahh okej. Men 10 tum är ju helt okej. Sitter på 15 nu och på föreläsningar är det helt värdelöst efter datorn tar upp hela platsen.. Tycker du den är långsam när man t.ex. startar vissa officeprogram? Kör du W10 ?

Japp jag kör W10.
Och nej den känns inte långsam.
Iofs sitter jag inte i office.
Men vanligt websurfande flyter på fint och t.o.m WoW funkar hyffsat om man nöjer sig med att köra solo.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja säga att 4000 kr inte riktigt räcker för en bra Windowsplatta som ska duga till studier utan att man blir småtokig. Låg upplösning och 2Gb ram kräver visst tålamod.

Jag skulle ha sparat ihop till en Surface 3, eller som @wranzzon säger, börja titta på kinaplattor.

Permalänk
Medlem

Hej.
Det här kanske är fel tråd men chansar.

Är på jakt efter en platta till mina ungar(vill helst inte lägga ut flera tusen på en platta till ungarna), ena 4 och andra snart 2 år.
Har en kurio platta nu som sjunger på sista versen som den äldsta haft i ett år.
Hittade en platta som heter Mytek på 7" med Android 4.4.
Är den nått att ha?

Har 8gig inbyggt minne + stöd för Microsd kort upp till 32gig.
Sökt tester på den men hittar ej.
Är det någon som har erfarenhet av denna platta?

MVH

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II