Spotify Premium via Telia - uppgradera till Family

Permalänk

Spotify Premium via Telia - uppgradera till Family

Tja,
jag vill uppgradera mitt konto som nu är kopplat till Telia.
Vill jag uppgradera till Family måste jag som det ser ut nu göra det via Telia och får då betala 199/mån för 5 konton.

Jag vill bara ha 2 konto och betala 149 kr i månaden.

Telia menar att jag kan säga upp premium och direkt beställa Family via Spotify själva och behålla spellistor m.m.

Nån som gjort samma sak och kan bekräfta att det fungerar?

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av At The Gates:

Tja,
jag vill uppgradera mitt konto som nu är kopplat till Telia.
Vill jag uppgradera till Family måste jag som det ser ut nu göra det via Telia och får då betala 199/mån för 5 konton.

Jag vill bara ha 2 konto och betala 149 kr i månaden.

Telia menar att jag kan säga upp premium och direkt beställa Family via Spotify själva och behålla spellistor m.m.

Nån som gjort samma sak och kan bekräfta att det fungerar?

Ska gå då ditt spotify konto inte har någonting med Telia o göra

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

"Jag vill bara ha 2 konto och betala 149 kr i månaden." Vad menar du med det? Det går inte såvitt jag vet.

Men alla spellistor och sånt behåller du. Ingen ändring i det. Dock måste du vänta tills det premium har runnit ut innan du kan byta till family.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gjorde bytet på andra hållet, dvs jag hade premium via Spotify men ville ha fem konton för 199kr från Telia. Det funkade bra. Spotify kunde nedgradera mitt konto till Free direkt och sedan tecknade jag det andra via Telia och var uppe och körde igen på några timmar. Bör funka lika bra på andra hållet.

Skrivet av tudz:

"Jag vill bara ha 2 konto och betala 149 kr i månaden." Vad menar du med det? Det går inte såvitt jag vet.

Jo, det går. Med Spotify familj betalar du bara 50kr för varje konto utöver det första.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tudz:

"Jag vill bara ha 2 konto och betala 149 kr i månaden." Vad menar du med det? Det går inte såvitt jag vet.

Men alla spellistor och sånt behåller du. Ingen ändring i det. Dock måste du vänta tills det premium har runnit ut innan du kan byta till family.

Tror han kanske menar Spotify Familj, https://www.spotify.com/se/family/. Där kan man betala 149:- för sig själv och 1 till familjemedlem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tudz:

"Jag vill bara ha 2 konto och betala 149 kr i månaden." Vad menar du med det? Det går inte såvitt jag vet.

Men alla spellistor och sånt behåller du. Ingen ändring i det. Dock måste du vänta tills det premium har runnit ut innan du kan byta till family.

Det är ett relativt nytt inom spotify - så kallat Spotify Family.

Betala 100:- för första användaren sedan 50:- för alla de resterande (säkert upp till något visst maximum).

Permalänk
Medlem

@giplet: Hade för mig att om man skaffade "Family" via Telia så var det ett fast pris på 199kr/mån vare sig man bjöd in 0 eller 5st.

http://www.telia.se/privat/bredband/tjanster/produkt/spotify-...

50kr extra per konto är bara om man köper "Family" direkt från Spotify tror jag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tudz:

@giplet: Hade för mig att om man skaffade "Family" via Telia så var det ett fast pris på 199kr/mån vare sig man bjöd in 0 eller 5st.

http://www.telia.se/privat/bredband/tjanster/produkt/spotify-...

50kr extra per konto är bara om man köper "Family" direkt från Spotify tror jag.

Ja. Var har jag sagt något annat? Eftersom vi är fler än tre i familjen tecknade jag erbjudandet från Telia. Är man färre än tre är det ju bättre att köra direkt från Spotify. I mitt fall hade jag redan premium från Spotify och då kan man inte aktivera Telias tjänst. Kontot måste vara utan abonnemang för att man ska kunna signa upp. Precis samma sak som i TS fall, fast han har premium från Telia som han behöver ta bort för att sedan teckna tjänsten från Spotify.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Tack för svar. Jag testar att säga upp Premium och då borde jag kunna teckna nytt family via Spotify direkt, hoppas jag.