Får inget meddelande vid överföring med swish?

Permalänk
Medlem

Får inget meddelande vid överföring med swish?

Jag har en Huawei android mobil och har installerat swish appen. När jag tar emot en överföring brukar man få ett meddelande att man mottagit en swish överföring men jag får inget sådant meddelande. Jag har aktiverat att swish ska tillåta push meddelanden i inställningar. Nån som har samma problem eller kanske en lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ice cube:

Jag har en Huawei android mobil och har installerat swish appen. När jag tar emot en överföring brukar man få ett meddelande att man mottagit en swish överföring men jag får inget sådant meddelande. Jag har aktiverat att swish ska tillåta push meddelanden i inställningar. Nån som har samma problem eller kanske en lösning.

Jag fick häromdan en överföring till min swish utan att det kom något sms. Har alltid fått det förr, så om jag inte var ensam om att uppleva detta låter det nästan som om de har/hade något tekniskt problem kanske med sina sms.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Jag fick häromdan en överföring till min swish utan att det kom något sms. Har alltid fått det förr, så om jag inte var ensam om att uppleva detta låter det nästan som om de har/hade något tekniskt problem kanske med sina sms.

SMS Beror på om avsändaren vill skicka ett eller inte. Det är inte swish som skickar smsen. De ger dig bara push notiser.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

SMS Beror på om avsändaren vill skicka ett eller inte. Det är inte swish som skickar smsen. De ger dig bara push notiser.

Aha, okej. Det har jag inte tänkt på.

Men om pushnotiser inte kommer fram då (som svar på ursprungliga frågan) beror det kanske på att man då har något program som rensar minnet och att du inte valt Swish som ett undantag?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Jag lyfter frågan lite då jag fortfarande inte får någon pushnotis när jag får pengar av någon. Jag har ställt in att appen ska tillåta meddelanden i intsällningar. Bara jag med detta ilandsproblem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ice cube:

Jag lyfter frågan lite då jag fortfarande inte får någon pushnotis när jag får pengar av någon. Jag har ställt in att appen ska tillåta meddelanden i intsällningar. Bara jag med detta ilandsproblem?

Har du någon app som installerad som ska hålla koll på minnet och frigöra det? För att Swish ska kunna ge notiser när något händer måste det ligga i minnet, annars funkar det av uppenbara skäl inte ifall någon annan app rensat bort Swish för att frigöra minne.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Jag har telefonens inbyggda app som håller telefonen "ren" ,dvs rensar minnet när jag vill och slänger skräpfiler. Hur gör man ett undantag för en app?

Permalänk
Medlem

Har du provat att bocka i Swish-appen under menyn "skyddade appar"? Om du inte gjort detta så tillåts inte appen skicka push-notiser om skärmen är avstängd. En batterisparfunktion helt enkelt.

Hoppas det hjälper!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Har du provat att bocka i Swish-appen under menyn "skyddade appar"? Om du inte gjort detta så tillåts inte appen skicka push-notiser om skärmen är avstängd. En batterisparfunktion helt enkelt.

Hoppas det hjälper!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack men det hjälpte tyvärr inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ice cube:

Jag har telefonens inbyggda app som håller telefonen "ren" ,dvs rensar minnet när jag vill och slänger skräpfiler. Hur gör man ett undantag för en app?

Vet inte vilken app du kör då, men i exempelvis Clean Master som jag ibland använt finns en lista där man kan lägga appar som ska ignoreras. Eller ännu bättre tycker jag appen Greenify är för den fungerar tvärtom, där väljer man istället ut vilka appar som den ska få rensa bort.

Kan du tillfälligt annars pröva att stänga av hela funktionen som ska rensa minnet? Då får du åtminstone reda på om det är orsaken eller inte.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Det är huaweis egna app "telefonhanterare" och där finns ingen funktion där man kan lista appar som ska ignoreras.
Jag har även provat Push Notification Tester och enligt den appen så ska push notiser fungera.
Jag hittade iaf en lösning med en app som heter Push Notifications Fixer och den löste problemet.

Permalänk

Länge sedan jag hade Android nu men är det på riktigt att Swish måste vara öppet i bakgrunden för att få notiser?
Jag behövde inte ens ha program öppna för att få notiser sedan min första Android telefon ~2010.

Köp iPhone om du vill ha stabilitet isåfall om det har blivit sådär med Android.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile