Act of Aggression - Spel från skaparna av bl.a Ruse och Wargame

Permalänk
Medlem

Act of Aggression - Spel från skaparna av bl.a Ruse och Wargame

Tjena!

Såg inte någon skriva om det här spelet än, och det släpps ju om 3 dagar.
Act of Aggression heter spelet och sägs vara det Command & Conquer Generals 2 skulle vart.
Spelet innehåller 3 factions och ser riktigt lovande ut.

Cartel

Us Army

Chimera

Har inte kollat så mycket på gameplay, men för det jag sett vill jag köpa den, men rädd för massa Micro Transactions..
Vad tror och tycker ni?

Permalänk
Avstängd

Jag kollade på Total Biscuits "gameplay" review om den med en av skaparna till spelet som pratade med honom i videon. Var typ en gameplay / intervju, tycker desamma. Riktigt lovande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galenmus:

Jag kollade på Total Biscuits "gameplay" review om den med en av skaparna till spelet som pratade med honom i videon. Var typ en gameplay / intervju, tycker desamma. Riktigt lovande!

Sa de något om Micro transaktions då?
Undra om det kommer fler factions senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Sa de något om Micro transaktions då?
Undra om det kommer fler factions senare?

Äsch... Tre faktioner är väl norm, och räcker gott!

Eftersom jag var helt kär i Act of War när det begav sig så var jag tvungen skaffa detta så fort jag över huvud taget hörde talas om det - vilket var igår.
Seg lina innebar dock att jag inte fick chans att testa det redan igår. Rätt sugen på att komma hem idag dock!
Utlåtande kommer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av floppa:

Äsch... Tre faktioner är väl norm, och räcker gott!

Eftersom jag var helt kär i Act of War när det begav sig så var jag tvungen skaffa detta så fort jag över huvud taget hörde talas om det - vilket var igår.
Seg lina innebar dock att jag inte fick chans att testa det redan igår. Rätt sugen på att komma hem idag dock!
Utlåtande kommer!

Köpte det faktiskt Testat 1 match.. riktigt många enheter och byggnader!

Permalänk
Medlem

Hör till dem som (nästan) bara lirar single player.
Oavsett spel egentligen, men det kanske känns extra märkligt när det gäller just RTS.

Hur som helst. Inte hunnit sitta ner särskilt mycket med det ännu. Det lilla jag spelat gillar jag... nog...
Jag köper inte särskilt mycket spel nu för tiden, och även om jag förstått att spel stressas ut på ett annat sätt än tidigare så blev jag lite förvånad. Det känns väldigt opolerat...
Stavfel i textningen till dialogerna (mellansekvenser), knasiga buggar som gör att det hänger sig. Und so weiter...

På tal om det senare.
Började spela den Europeiska (Chimera) kampanjen. Den börjar som alla kampanjer i alla RTS någonsin. Enkla enheter i början, mer avancerade efterhand som man klarar uppdragen. Fint så.
Kommer till fjärde (tror jag) uppdraget och har hittills fått bygga baser i viss mån, men inget särskilt avancerat.
Klarar mig fram till första "Checkpoint". Spelet hänger sig och genererar en buggrapport värd namnet.
Provar igen. Samma sak. Igen. Samma sak.
Läser på lite på forumet. "Vi vet om problemet. Patch kommer".
Jaha... Och nu då? En del av glädjen med kampanjen är ju att få upptäcka nya enheter efterhand, så någon skirmish vill jag inte dra igång.
Nåja, jag drar igång med Cartel istället och tänker att jag ska lära mig känna enheterna långsamt här också.
Fuck that. Här blir jag bombad av F22:or och får möjlighet att bygga helikoptrar direkt(?).
Uppenbarligen är det verkligen tänkt att man ska spela Chimera först, för att lära sig spelet, och sedan köra de andra faktionerna.
Vilket väl iofs är lite beundransvärt, eftersom det i vanliga fall är lite träligt att börja om på bana ett med faktion två och tre. Som i sin tur är på samma nivå som den allra första banan man spelade.
...men det faller ju lite grann när jag inte får chans att spela vidare med Chimera. Men... "Patch kommer".

Det enda jag i övrigt stör mig lite på är att infanteriet blir lite plottrigt... Hyggligt svårt att veta om man klickar på en sniper eller på en "panzerjäger" i stridens hetta (eller för den delen; ens när allt är lugnt och fridfullt).

Lagt kanske 1,5 timmar hittills. Uppdaterar mitt utlåtande efterhand!

Permalänk
Medlem

Hrm.

Spelade färdigt Cartels första uppdrag.
...tyckte jag i alla fall (fick se cutscene och allt). Men det tycker inte spelet(!). Så vidare till uppdrag två ser jag inte ut att komma.

Hur svårt är det egentligen att häva köpet genom Steam?
Just nu är jag nämligen mer sugen på att ha mina 350kr åter än nånting annat!

Permalänk
Medlem

Testade och hävde sedan köpet, var inte som jag trodde. Att häva köpet var inget problem så länge du fyller kraven.

Skrivet av floppa:

Hrm.

Spelade färdigt Cartels första uppdrag.
...tyckte jag i alla fall (fick se cutscene och allt). Men det tycker inte spelet(!). Så vidare till uppdrag två ser jag inte ut att komma.

Hur svårt är det egentligen att häva köpet genom Steam?
Just nu är jag nämligen mer sugen på att ha mina 350kr åter än nånting annat!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide