Permalänk
Medlem

Corsair Void

Hej Sweclockers!

Mina logitech hörlurar för 200 kr gick sönder för ett par dagar sedan och de var väldigt bra och hade dessutom en bra mic. Just nu använder jag några samsung in-ear hörlurar tills jag hittar några nya. Jag tror att jag skulle kunna gå så långt som 1000 kr, men helst vill jag ha det så billigt som möjligt.

Jag har kollat runt lite och sett det nya headsetet från corsair, nämligen Corsair void. Den verkar cool och bekväm men micen är dock inte lika bra. Så jag undrar om det skulle kunna vara en bra väg att gå? Det allra största problemet jag har är att tyvärr kan jag inte prova på hörlurarna då de inte säljs i mediamarkt eller liknande. Även bor jag inte nära Inet så jag kan endast ta och chansa. Siberia v2 verkar bra men dock känns den lite gammal och jag letar efter något nytt och fräscht men jag tycker dock om hörlurarna väldigt mycket och dessutom prövat på de. Så ska man ta de eller något annat?

Så frågan är, vad tycker ni? Ska man chansa och köpa corsair void eller hitta något som man kan iallafall testa och känna på?

Permalänk
Medlem

Jag var också på jakt efter ett schysst headset efter att mina Steelseries gick sönder och efter någon vecka av research så slutade det med att jag igår köpte ett par Kingston HyperX Cloud 2. Har bara läst bra recensioner om de och hittils så är jag nöjd, otroligt sköna att ha på sig och väldigt fina med en avtagbar mic. Köpte de för 949 på Webhallen. @TedWyl:

Har inte så mycket att säga om Void men tänkte bara dela med mig av de jag köpte.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar djupt Kingston HyperX Cloud (Utan tvåa) eller QPAD QH-90. Samma OEM-hörlurar, olika brandings.

Dessa presterar bra på alla användningsområden (Spel, film, musik) och har en bra mic. En no brainer helt enkelt! HyperX Cloud är dock dyrare än QH-90 pga. fler tillbehör. Om du är på en något tajtare budget är det bara att välja QH-90.

Precis som föregående kan jag inte heller säga något om Corsair Void, men jag rekommenderar verkligen ovanstående lurar. Kan vara värt en titt.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

@XFTality: Varför inte hyperx tvåan?

Permalänk
Medlem

@Eldorado: Använder du micen? Om du gör det, klagar folk på micen då du sitter i skype-samtal eller ingame voice chats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedWyl:

@XFTality: Varför inte hyperx tvåan?

Det medföljer en rätt så värdelös "virtual surround"-grej med den, du får betala mer för något som många ljuddrivrutiner redan har inbyggt. Den förstör även headsetets balanserade ljud, så inget att rekommendera.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

@XFTality: Men för cs:go då? Är inte 7.1 bättre då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedWyl:

@XFTality: Men för cs:go då? Är inte 7.1 bättre då?

Det går inte att få 7.1-ljud i ett headset med ett hörlurselement per sida, ren lurendrejeri i marknadsföringen egentligen. Det enda som händer är att du får ett något uppblåst ljud (svårt att beskriva), egentligen en effekt du kan uppnå genom att leka runt med equalizer samt room-inställningar i dina drivrutiner.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

@TedWyl: Jag har tyvärr inte hunnit använda den ännu men ljudet ska vara helt ok enligt en del reviews.