Permalänk
Inaktiv

Laserskrivare!

Hej Sweclockers <3!

Det är så att min bläckstråleskrivare har gått helt paj! Har försökt att fixa den i en hel månad. Jag lust att slänga den ut genomfönstret bara för skojs skull, men jag tänker hellre på miljön om färgen inuti läcker. heheheh.

Men gott folk, jag checkat runt och märkt att många pratar väldigt positivt om Brother modellerna. Vad tycker ni själva?

Just nu ligger det mellan 2 val.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1703333

Denna färgskrivare för 1190kr = CDON.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2740966

Denna svart-vit skrivare för 973 kr = INET.

Har ni några andra förslag?

Jag tänkt ringa upp Inet och kolla om de kan sänka ner priset på färgskrivaren från 1500 till 1190. För att jag vill stödja INET pga deras underbara personal och äkta SVENSKA service!

Mvh

Darre

Permalänk
Medlem

Vad är det du har tänkt skriva ut?

Köpte mig själv en brothers 2270DW laserskrivare för ett par år sedan. Dock endast svart då det enda jag behövde skriva ut var uppsatser.
Har bytt toner en gång sedan dess (4 år sedan) och inte haft några som helst problem med den.

Permalänk
Avstängd

varför inte en bläckstråle? Epson-xp625 för 999:- på inet sen kör de en cashback kampanj så du får tbx 200:- ytterligare

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

varför inte en bläckstråle? Epson-xp625 för 999:- på inet sen kör de en cashback kampanj så du får tbx 200:- ytterligare

Skriver man ut oregelbundet så brukar bläckstråle-patronerna klägga igen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av captur605:

varför inte en bläckstråle? Epson-xp625 för 999:- på inet sen kör de en cashback kampanj så du får tbx 200:- ytterligare

Skriv inte ut så ofta, ibland händer det. SÅ FUCK bläckstråle. Önskar att alla bytte till Laserskrivare för att verkligen låta dessa överbetalda bläck företag gå i konkurs.

Permalänk
Skrivet av anon152135:

Jag tänkt ringa upp Inet och kolla om de kan sänka ner priset på färgskrivaren från 1500 till 1190.

Varför skulle de sänka priset för att du vill det?

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pentagram:

Varför skulle de sänka priset för att du vill det?

Ibland så har dem gjort det för att jag har påpekat att jag vill stötta dem. Men att jag kan inte göra det om det är skillnad på mer än 150 kr. Det bara ringa in och förhandla. Det är fortfarande en affär. Aldrig funnits "bestämda" priser i en stor marknad. Men tyvärr så är vi svenskar för naiva i väldigt många aspekter här i livet. Men det är inte så att jag inte älskar er kamrater <3!

Förresten är det bara jag som skämtar och skrämmer mina invandra polare med GG noob, "boosted" medborgarskap (högt) SD 2018? Och kör med arbetslag skämtet "sist in, först ut"? Ja, jag är så skön snubbe. Men vissa som inte spelar förstår inte det.

PS, är inte german/svensk själv!

Mvh

Darre!

Permalänk
Medlem

Finns en hel del bra färglaserskrivare på marknaden.
De skriver inte ut lika snyggt på fotopapper, men fungerar bättre till typ allt annat.

Två saker du bör kolla dock.
1. Hur mycket toner är det med i startkassetterna. Det varierar från 100-700+ sidor. (jämför det med bläck patroner som har 10-50 sidor oftast).
2. Vad kostar nytt set av patroner? (Finns det bra kvalitets ersättnings patroner?) Och hur många sidor har de? Finns det större ekonomiska kassetter?

Läs lite recensioner och tester om dem. Köpte en (till en kund på jobb) senaste gen HP färglaser, kopiator, skanner, med Wifi/LAN, NFC print, duplex funktion mm för 3000kr, med 700 sidor i varje färgkasset och 1000 i svart. Finns sedan XL kassetter med 2300/2800 sidor att köpa, som kommer räcka en halv evighet. 3000kr låter mycket, jag vet, men sett till alla funktioner, mängden utskrifter man får med så får du köpa en sabla massa extra bläck till bläckstråle skrivaren innan du kommer upp i de 700 sidorna. Sen att laserskrivaren var något av de minsta laserskrivarna jag någonsin sett var inte fel det heller, typ i storlek som en lite större bläckstråle skrivare. De var hel nöjda iaf, och detta trots att jag höll mig väl inom deras budget.

Har själv kört laser skrivare i 10+ år, och kommer aldrig gå tillbaka till bläck.
Det finns bra bläckstråle skrivare, men då pratar vi dyra, bra skrivare som ofta kostar mer än laserskrivarna.

Kort sagt till alla som jämför vilken skrivare (och cash back) som är billigast, ni har inte en aning om vf det är ni säger. Skit fullständigt i priset på enheten, det är de billiga här som ofta är dyrast i längden!
Det enda som spelar roll är hur mycket patronerna kostar, hur långt de räcker, hur fort de torkar (bläck). Allt annat är irrelevant. Tonerkassetter till laser kan räcka så långt som 2000 sidor för ca 1000kr, när den lilla bläckpatronen som var på rea för 179kr inte ens kan få ut 100...

Normalt kommer en hemanvändare som kör laser köpa en skrivare, sen köpa ett fullt komplement med toner till den, på samma tid som bläckstråle användare köper 5-10+ patroner @ "några 100kr st" per färg. Detta är räknat utan att de torkar, vilket de också gör.

Permalänk
Medlem

Förra året slängde jag ut min Epson från 2002. Tack vare katten som gått lös på den, för det var inget annat fel på den. Har alltid köpt patroner på Ebay för några tior per styck. Ibland skriver vi ut varje vecka men det kan gå månader också.
Jag tänkte att nästa ska bli en laserskrivare. Men nej, hittade en Epson xp-225 för 399:- och 10!!! patroner för under 11 Euro på Ebay. Den fungerar klockrent med wifi. Visst bläcket är inte vattenfast, men så sällan som det behövs skriver jag i så fall ut på jobbet.
Det jag vill säga är att bläckstråle fungerar för de flesta och bläckpriser i Sverige är sjukt fel prissatta.

Edit: Jag håller med paddan i det mesta han säger. Förutom att han inte vet vad bläckpatroner kostar utomlands. Samt att det han säger gäller för storkonsumenter och då spricker det med att patronerna torkar, det gör de, kör en rengöring emellanåt. Jag har råd att köpa en värstinglaser men för mig och de flesta funkar det med en bläckskrivare för under 500:- . (Säger mannen som just bränt några tusen på onlineslots:-))

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Inaktiv

Men vilken modell ska jag ta? Brother har ju som sagt fått mest bra omdöme.

Permalänk
Rekordmedlem

Det går att få tag på laserskrivare från 200 kr och uppåt idag och för under 1000 kr får man nått riktigt trevligt, jag gav 800 kr för min och den har duplexutskrift.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

Du gör helt rätt som kollar på en laser. Ta varianten med färg. Vill du inte skriva ut i färg så kan du ställa in svart/vitt i drivrutinen så sparar du färgen tills du vill använda den.

Som tidigare nämnts så är laserskrivare bättre på allt utom att skriva ut på fotopapper. Och jag skulle inte banga för att köpa en Brother, även om jag personligen har svårt för att slita mig från HP.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Förra året slängde jag ut min Epson från 2002. Tack vare katten som gått lös på den, för det var inget annat fel på den. Har alltid köpt patroner på Ebay för några tior per styck. Ibland skriver vi ut varje vecka men det kan gå månader också.
Jag tänkte att nästa ska bli en laserskrivare. Men nej, hittade en Epson xp-225 för 399:- och 10!!! patroner för under 11 Euro på Ebay. Den fungerar klockrent med wifi. Visst bläcket är inte vattenfast, men så sällan som det behövs skriver jag i så fall ut på jobbet.
Det jag vill säga är att bläckstråle fungerar för de flesta och bläckpriser i Sverige är sjukt fel prissatta.

Edit: Jag håller med paddan i det mesta han säger. Förutom att han inte vet vad bläckpatroner kostar utomlands. Samt att det han säger gäller för storkonsumenter och då spricker det med att patronerna torkar, det gör de, kör en rengöring emellanåt. Jag har råd att köpa en värstinglaser men för mig och de flesta funkar det med en bläckskrivare för under 500:- . (Säger mannen som just bränt några tusen på onlineslots:-))

Jo, jag vet detta alternativ. Men jag kan inte rekommendera det, då det är lite baserat på hur bra det fungerar och det kan variera rätt mycket, samt att man själv måste acceptera lite problem då och då med det.
Du kan ha tur och hitta billig skrivare, svinbilligt bläck (har själv hållit på med påfyllningsbläck mm också) men sett till mängden jobb, mängden skador eller andra problem från bläck spill, eller dåliga utskrifter man får, så anser jag inte det värt det. Det är en budget lösning, inte en pålitlig en.

Det kräver trots allt mer pilleri, lite mer risk och uppoffringar (som du säger), att ska du ha vattenfast bläck så får du gå till jobbet). Räknar du då in vad du betalar för sidorna på jobb, eller är det fem-finger rabatt? Jag syftade ju på sett ur en helhetslösning som fungerar, varje gång man behöver skriva ut, varje gång man har bråttom, och även om den stått avstängd i 3 mån, bara starta, skriv ut och allt fungerar utan pilleri. Min äldsta laserskrivare (färg) köptes 2005 (HP 2550) och fungerar än. Jag kommer dock byta ut den nu, då den närmar sig slutet på trumman och kassetterna och även om det går att byta, så är det mer ekonomiskt att ersätta den efter 10 år. Den har dock överlevt 3st bläckstråle skrivare som en vän envisas är bättre

Den skrivaren som jag nämnde i förra svaret är också en Pro version, dvs gjort för företaget med både automatiskt skanner och fullständig multifunktions stöd mm. Detta behöver man sällan som hemanvändare, så det finns betydligt billigare laserskrivare att titta på. Viktiga är dock fortfarande kostnaden för förbrukningen

Men visst, om man är lite händig och inte har något emot att pilla med det för att spara några 100kr så kör på med kopia bläcket
Glöm bara inte att det faktiskt finns bra leverantörer av återvinnings kassetter till laser också, som kan verkligen sänka priset även på dem.

Personligen hade jag hellre tagit de 1000kr från onlineslots och spenderat på en pålitlig skrivare, och mer vettigt kul. Vill jag spela så finns där gott om spel på steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Jo, jag vet detta alternativ. Men jag kan inte rekommendera det, då det är lite baserat på hur bra det fungerar och det kan variera rätt mycket, samt att man själv måste acceptera lite problem då och då med det.
Du kan ha tur och hitta billig skrivare, svinbilligt bläck (har själv hållit på med påfyllningsbläck mm också) men sett till mängden jobb, mängden skador eller andra problem från bläck spill, eller dåliga utskrifter man får, så anser jag inte det värt det. Det är en budget lösning, inte en pålitlig en.

Det kräver trots allt mer pilleri, lite mer risk och uppoffringar (som du säger), att ska du ha vattenfast bläck så får du gå till jobbet). Räknar du då in vad du betalar för sidorna på jobb, eller är det fem-finger rabatt? Jag syftade ju på sett ur en helhetslösning som fungerar, varje gång man behöver skriva ut, varje gång man har bråttom, och även om den stått avstängd i 3 mån, bara starta, skriv ut och allt fungerar utan pilleri. Min äldsta laserskrivare (färg) köptes 2005 (HP 2550) och fungerar än. Jag kommer dock byta ut den nu, då den närmar sig slutet på trumman och kassetterna och även om det går att byta, så är det mer ekonomiskt att ersätta den efter 10 år. Den har dock överlevt 3st bläckstråle skrivare som en vän envisas är bättre

Den skrivaren som jag nämnde i förra svaret är också en Pro version, dvs gjort för företaget med både automatiskt skanner och fullständig multifunktions stöd mm. Detta behöver man sällan som hemanvändare, så det finns betydligt billigare laserskrivare att titta på. Viktiga är dock fortfarande kostnaden för förbrukningen

Men visst, om man är lite händig och inte har något emot att pilla med det för att spara några 100kr så kör på med kopia bläcket
Glöm bara inte att det faktiskt finns bra leverantörer av återvinnings kassetter till laser också, som kan verkligen sänka priset även på dem.

Personligen hade jag hellre tagit de 1000kr från onlineslots och spenderat på en pålitlig skrivare, och mer vettigt kul. Vill jag spela så finns där gott om spel på steam

Jag har inte sagt något om påfyllningsbart bläck. Jag har inte heller sagt att jag snålade på skrivare för att lägga pengar på spel. Min ekonomi har betydligt mer utrymme än så.
Så var så vänlig att inte lägga ord i min mun.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Jag har inte sagt något om påfyllningsbart bläck. Jag har inte heller sagt att jag snålade på skrivare för att lägga pengar på spel. Min ekonomi har betydligt mer utrymme än så.
Så var så vänlig att inte lägga ord i min mun.

Dessa billiga patroner du köper är påfyllda med ersättningsbläck. Det trodde jag du visste. Du gör det bara inte påfyllningen själv

Har inte påstått heller att du snålade på skrivare. Jag tolkade det som att du ansåg att du klara dig fint på det du kör, och var nöjd med det. Inget fel i det.
Med spel menade jag lika skämtsamt som du skrev det i ditt post, var inte tanken att påstå något annat eller mena att du gör något fel, ber om ursäkt om det gjorde så. Självklart bestämmer du själv vad du vill lägga pengarna på. Var därför jag sa hur jag personligen hade gjort, inte menat att du måste göra det.