Permalänk
Avstängd

DxRacing/AkRacing, få bort höj/sänk

Halloj!

Kommer inte på vad just den delen heter, men när man köper dessa stolar får man ju sätta ihop skiten själv, och med väldigt liten text och med mitt dumma jag som inte läser beskrivningen "då jag har gjort detta tidigare" men då fanns där ingen röd plupp som skulle bort.
Så nu har jag alltså monterat ihop stolen, och den röda pluppen uppe på hydralikstången som gör det möjligt att höja/sänka stolen den sitter kvar där.
Det sitter ju inte ihopskruvat utan själva stången sätter man mellan underdelen och stolsitsen sedan sitter den ordentligt efter att man satt sig på stolen.

Går denna mitten sånt få bort, sånt fall hur?! fetta in och dra?

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Avstängd

Trots mina egna misstag i monteringen så efter ett mail till AkRacing så får jag en ny mechanism och en ny lyft <3 och för att få bort det från hjulen så använder man hammaren.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Skäggig legend

Ska rätta dig lite där, man kan ibland använda en hammare men riskerar att förstöra annat i slagen.

Det man skall använda sig av är en rörtång som man "skruvar ur" med. Min AKRacing var gasfjädern sne på, fick en ny från CDON efter mycket om och men till den lite längre vilket var awesome

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XHI:

Ska rätta dig lite där, man kan ibland använda en hammare men riskerar att förstöra annat i slagen.

Det man skall använda sig av är en rörtång som man "skruvar ur" med. Min AKRacing var gasfjädern sne på, fick en ny från CDON efter mycket om och men till den lite längre vilket var awesome

Jag skrev ett kort mail direkt till AkRacing och sa att jag gjort bort mig att jag inte tog bort röda pluppen så ja inte kan höja/sänka och att jag inte får bort och fråga hur jag skulle göra. Så skrev dom som svar med en guide hur man kunde göra att skruva bort underredet använda polygrip för att få bort gasfjädern från mechanism och slå med en hammare under för att få bort den från hjulen. Och att jag skulle svara på mailet om jag inte lyckades. Skrev att jag försökt och att jag inte får bort den från mechanism så dom skickade nytt kommer få det på måndag både gasfjädern och mechanism.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||