Frågor om stå på abonnemang med en sony xperia Z5 compact hjälp!?

Permalänk

Frågor om stå på abonnemang med en sony xperia Z5 compact hjälp!?

Hej jag behöver ny telefon för min gamla samsung galaxy var så gammal och batteri tiden var kass. Bytte batteri en gång men gjorde ingen märkbar skillnad så nu har jag beställt sony experia Z5 compact på telias hemsida med abonnemang och det är så att jag har skulder på kronofogden men verkar som dom har dragit av allt nu, alltså från förra månaden och hos telia har jag aldrig dragit på mig några skulder hos och nu en fråga: eftersom beställningen gick igenom på telia med Z5 på abonnemang vilket jag fick ett epost bekräftelse som det stod att det är genomförd betalningen med postförskott tror ni att jag får stå på detta abonnemanget då eller kommer dom ringa och säga att jag inte fick stå på abonnemang annars? Mvh

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Asus Maximus VII Hero - Intel I7 4790K 4.5gghz - Asus Radeon R9 290X 1080mhz -1250mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuskaliber_86:

Hej jag behöver ny telefon för min gamla samsung galaxy var så gammal och batteri tiden var kass. Bytte batteri en gång men gjorde ingen märkbar skillnad så nu har jag beställt sony experia Z5 compact på telias hemsida med abonnemang och det är så att jag har skulder på kronofogden men verkar som dom har dragit av allt nu, alltså från förra månaden och hos telia har jag aldrig dragit på mig några skulder hos och nu en fråga: eftersom beställningen gick igenom på telia med Z5 på abonnemang vilket jag fick ett epost bekräftelse som det stod att det är genomförd betalningen med postförskott tror ni att jag får stå på detta abonnemanget då eller kommer dom ringa och säga att jag inte fick stå på abonnemang annars? Mvh

Har du betalningsanmärkningar?

Permalänk
Skrivet av Kalasis:

Har du betalningsanmärkningar?

ja fast tror dom är borta nu.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Asus Maximus VII Hero - Intel I7 4790K 4.5gghz - Asus Radeon R9 290X 1080mhz -1250mhz

Permalänk
Medlem

Betalningsanmärkningar på privatpersoner finns normalt kvar i 3 år efter anmärkningen gjordes.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuskaliber_86:

ja fast tror dom är borta nu.

Har du prickar kvar efter betalningsanmärkningarna? Dom hänger kvar i tre år efter att man betalat skulderna och gör att man blir nekad. Var själv in på en teliabutik i somras och kollade, blev nekad när dom körde kollen men efter några dagar så fick jag ett brev i brevlådan med meddelande att det hade gjorts en kreditupplysning och att blev godkänd så vet inte vad som felade. Min sista prickar försvinner i november så då kanske man kan börja leva som folk igen istället för att vara avskydd som pesten.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Skrivet av FlashTec:

Har du prickar kvar efter betalningsanmärkningarna? Dom hänger kvar i tre år efter att man betalat skulderna och gör att man blir nekad. Var själv in på en teliabutik i somras och kollade, blev nekad när dom körde kollen men efter några dagar så fick jag ett brev i brevlådan med meddelande att det hade gjorts en kreditupplysning och att blev godkänd så vet inte vad som felade. Min sista prickar försvinner i november så då kanske man kan börja leva som folk igen istället för att vara avskydd som pesten.

Men jag har inte kunnat köpa saker och betalat med klarna faktura tidigare men det kan jag nu! har gjort det nyss och jag fick stå på ett abonnemang med från telia då det gällde fiber 100Mbit och då fick jag det från telia men vet inte än vad dom kommer säga åt detta med telefon.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Asus Maximus VII Hero - Intel I7 4790K 4.5gghz - Asus Radeon R9 290X 1080mhz -1250mhz

Permalänk
Medlem

Du kommer säkerligen få ett email där de säger att köpet inte kunde slutföras. Det första emailet är automagiskt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Ja som sagt har du anmärkningarna kvar så ska det inte gå att teckna någon form av abbonemang va jag vet i alla fall

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Varför en så dyr telefon om du har det knapert för tillfället? Dem är inte värda det.

Permalänk
Skrivet av FlashTec:

Ja som sagt har du anmärkningarna kvar så ska det inte gå att teckna någon form av abbonemang va jag vet i alla fall

Då borde jag inte få teckna på bredband via fiber på telia heller isf hos telia vilket jag fick sist jag prata med dom. Hur som helst så är jag skuld fri på kronofogden har kollat upp det på ett papper jag sparat här hemma men jag får ta utan abonnemang isf men då får det bli en LG G3 mobil. Någon som har G3an är ni mycket nöjda?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Asus Maximus VII Hero - Intel I7 4790K 4.5gghz - Asus Radeon R9 290X 1080mhz -1250mhz