Lenovo avtäcker Surface Pro 3-klonen Ideapad Miix 700 med bättre tangentbord

Permalänk
Melding Plague

Lenovo avtäcker Surface Pro 3-klonen Ideapad Miix 700 med bättre tangentbord

Under IFA 2015 tar Lenovo ett nytt grepp om hybridmarknaden med Miix 700, en modell som bolaget inte sticker under stolen med att den är inspirerad av Microsofts Surface Pro 3.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar PC-marknadens kreativitet.

Permalänk

Aldrig en Lenovo.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Gångjärnen ser både fula ut och som de kan samla på sig skit.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Mjaa, väntar på Surface Pro 4.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Om den blir mycket billigare kan den säkerligen ta lite plats på surface pro's nischade marknad men annars blir de nog ingen storsäljare precis

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Tänkte helt seriöst senast igår på att jag ville ha en tablet med ett "riktigt" laptop-tangentbord. Alltså inte något typecover eller någon plastig logitech-historia, utan bara ett tangentbord taget från en laptop. Och nu det här, galet!

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Tänkte helt seriöst senast igår på att jag ville ha en tablet med ett "riktigt" laptop-tangentbord. Alltså inte något typecover eller någon plastig logitech-historia, utan bara ett tangentbord taget från en laptop. Och nu det här, galet!

Jag är av samma intresse.

Permalänk
Medlem

Kan nog bli bra. Det är liksom svårt att göra ett sämre tangentbord än det till surface så att eh...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag trodde type cover också hade "riktiga" tangenter (dvs skit laptoptangenter)? Den tunnare touch cover har touch tangenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Gångjärnen ser både fula ut och som de kan samla på sig skit.

Antar att du helt och hållet missat Lenovo Yoga 3? Tycker Miix 700 ser riktigt trevlig ut

Permalänk

Tycker det är löjligt att kalla de surface pro 3 klonen när Lenovo har gjort ett gäng med win-plattor redan.

Själv vill jag ha en ~10" win10(gärna med andriod dualboot) med skylake, FullHD, för <4000kr. Ser gärna att det är Lenovo som gör den.(Microsoft, EVGA & ASUS går lika bra.) #Drömmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Antar att du helt och hållet missat Lenovo Yoga 3? Tycker Miix 700 ser riktigt trevlig ut

Ne den har jag inte missat men den har ju bara mer av det fula, eller menar du att jag har fel med att det samlar smuts?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Entusiast
Skrivet av StuntmanMike:

Tycker det är löjligt att kalla de surface pro 3 klonen när Lenovo har gjort ett gäng med win-plattor redan.

Själv vill jag ha en ~10" win10(gärna med andriod dualboot) med skylake, FullHD, för <4000kr. Ser gärna att det är Lenovo som gör den.(Microsoft, EVGA & ASUS går lika bra.) #Drömmar

Fast ingen av deras andra surfplattor med Windows har samma design som Surface Pro med ett steglöst ställbart stöd på baksidan och ett löstagbart tangentbord som även fungerar som skärmskydd. Det närmsta är Helix men den saknar stödet på baksidan. Så hur är det löjligt att kalla det en klon när de har två av de tre sakerna som gör att Surface Pro sticker ut från mängden? Enda som saknas är en penna och aktiv digitizer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

@Zotamedu: Jo men alla kopierar alla. Det är ju bara logiskt att använda de bra idéerna! Det löjliga är att det står så i rubriken, den skapar en negativ ton till produkten. Borde lyfta fram vad som är bra med den istället om det nu inte är en produkt att varna för. (Visst jag kunde formulerat mig bättre i förra inlägget för att få fram poängen här..)

Permalänk
Medlem

Jag såg på andra site:r att det är lite konstig placering av portar. Hörlurskontakten är t.ex. på ena långsidan, vilket blir högst upp på den.
Men den har två USB-portar, vilket är ovanligt bland Windows-plattor av någon outgrundlig anledning ...

Skrivet av murklor:

Jag trodde type cover också hade "riktiga" tangenter (dvs skit laptoptangenter)? Den tunnare touch cover har touch tangenter.

Jo, men MS Surface Type Cover är ett ganska dåligt laptop-tangentbord. Det finns knappt något mellanrum mellan tangenterna så det är svårt att känna var tangenterna är och det är alltför lätt att man trycker ner flera tangenter samtidigt av misstag. Dessutom är Enter-tangenter relativt smal, (även om den inte är lika smal som på vissa konkurrenters tangentbord)
Touch Cover tror jag har utgått.

Jag är rädd att ISO-versionerna av den här Lenovo-plattans tangentbord kommer att få en jättesmal Enter-tangent, eftersom \-tangenten här är normalstor.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag såg på andra site:r att det är lite konstig placering av portar. Hörlurskontakten är t.ex. på ena långsidan, vilket blir högst upp på den.
Men den har två USB-portar, vilket är ovanligt bland Windows-plattor av någon outgrundlig anledning ...

Jo, men MS Surface Type Cover är ett ganska dåligt laptop-tangentbord. Det finns knappt något mellanrum mellan tangenterna så det är svårt att känna var tangenterna är och det är alltför lätt att man trycker ner flera tangenter samtidigt av misstag. Dessutom är Enter-tangenter relativt smal, (även om den inte är lika smal som på vissa konkurrenters tangentbord)
Touch Cover tror jag har utgått.

Jag är rädd att ISO-versionerna av den här Lenovo-plattans tangentbord kommer att få en jättesmal Enter-tangent, eftersom \-tangenten här är normalstor.

Det går ju snabbt att lära sig skriva på olika tangentbord. Jag hade en netbook på 8" när det var häftigt och kunde skriva ganska bra på den efter lite övning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Entusiast
Skrivet av StuntmanMike:

@Zotamedu: Jo men alla kopierar alla. Det är ju bara logiskt att använda de bra idéerna! Det löjliga är att det står så i rubriken, den skapar en negativ ton till produkten. Borde lyfta fram vad som är bra med den istället om det nu inte är en produkt att varna för. (Visst jag kunde formulerat mig bättre i förra inlägget för att få fram poängen här..)

Fast om de tar alla stora designkoncept från Surface Pro så får de räkna med att bli jämförda med Surface Pro. Det är ju inte så att de tänkte, "ett stöd på baksidan låter som en bra idé" utan de kopierade designen från stödet exakt. Samma panel, samma formfaktor. Det är inte så att de lånat lite idéer utan de gjort en egen kopia på Surface Pro. Sen har vi den här lilla detaljen: "Even a Lenovo rep acknowledged that it was "inspired" by the Surface." http://www.engadget.com/2015/09/02/lenovo-miix-700/

Till och med Lenovo själva säger att den är inspirerad av Surface Pro. Då är det väl ändå inget att bråka om eller?

Att påpeka att den liknar Surface Pro är väl bra eftersom det är en uppskattad produkt? En Surface Pro med bättre tangentbord säger ju mycket i en mening. Sen antar jag att Jacob inte haft möjlighet att testa den ordentligt på mässgolvet så det är ju svårt att ge en djup analys av skillnaderna. Hoppas han får ett testexemplar att leka lite med sen. Andra har sagt att den är lika bra som Pro men med lägre prislapp och bättre tangentbord vilket låter väldigt intressant.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilstar:

Aldrig en Lenovo.

Böjd att hålla med sedan deras dubbel-strike med skit som de installerar, superfish och lenovo service engine.

Permalänk

@Zotamedu: Ja men då hade dom kunnat skrivit så också! Inspireras är ju i alla fall ett positivt ord!

Permalänk
Medlem

Undra var bilderna kommer ifrån. Ett glas med skumpa bredvid och en skärm som ser ut som den överlevt ett barnkalas.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagera på priset?
700Usd -> 9500Sek

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define r3 || 3930k || EVGA GTX 780 || 16GB Vengeance || Corsair HX750W || Samung 840 Evo 500GB + Corsiar Force 120GB + Samsung 840 250GB HDD 2x WD Blue 1TB + Seagate 2TB || Razer Blackwidow || Razer Deathadder 2013 || Asus MG279 || Sennheiser HD700 + Beyerdynamic T51p + Sennheiser ie80 || Rode Podcaster || Denon DA-USB300 + Schiit Valhalla

Permalänk
Medlem
Skrivet av casserly:

Bara jag som reagera på priset?
700Usd -> 9500Sek

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker det är ett schysst pris, med tanke på vad man får.
Klart att man kan önska sig billigare, men den hade ju kunnat kosta 15 000Kr med.

Jag hoppas att Jacob testar denna!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas bara på en Thinkpad-variant med dess touchpoint i tangentbordet. Gärna 16GB minne också och varför inte en lite fetare processor när de ändå håller på. Tyngre, tjockare och så blir den förstås men det är det värt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kan nog bli bra. Det är liksom svårt att göra ett sämre tangentbord än det till surface så att eh...

Fast om man ser till tunnheten av tangentbordet så finns det nog inget bättre.
Den fungerar ju som ett skydd som knappt ger ytterligare tjocklek till enheten om man tycker det är viktigt.

Permalänk
Medlem

Är jävligt sugen på nåt sånt här. Lenovo känns sådär dock.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av StuntmanMike:

@Zotamedu: Ja men då hade dom kunnat skrivit så också! Inspireras är ju i alla fall ett positivt ord!

Däremot är "inspirerad" en klar underdrift och ger en felaktig bild. Den här produkten är näst intill identisk och definitivt det som kallas för en kopia eller en klon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade nog hellre köpt denna: http://www.aliexpress.com/item/8-PiPO-Work-W2-Windows-Tablet-... för 4300kr än något nerbloatat Windows från Lenovo.

Permalänk
Medlem

Ser lite bökigt att den tar så satans med plats uppfälld. Inget för den på resande fot direkt. Men det är väl inte bara den här utan alla "moddade" surfplattor. Min Z2 tablet med Style Cover är inte heller så smidig egentligen.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB