Dags för en ny mobiltelefon. Vilken ska man välja?

Permalänk

Dags för en ny mobiltelefon. Vilken ska man välja?

Då var det dags igen.

Jag hatar dessa situationer där jag ska välja en ny mobiltelefon.

Jag ägde en galaxy note 3 innan, och den gick sönder förra veckan, och jag var väldigt beslutsam att det skulle bli en galaxy note 5, men den släpps ju tyvärr inte i Sverige.

Jag vill ha en mobil som har en stor skärm. Som tex iPhone 6 plus. Den stora skärmen har jag hållit i, och den älskar jag.

Men eftersom en ny iPhone presenteras nästa vecka, så tycker jag nog att det är bäst att vänta. Någon som vet när nästa iPhone börjar säljas i Sverige?

Även Sony har släppt Xperia Z5 premium, och den har likadan stor skärm som iPhone 6 plus, men eftersom den släpps i November så orkar jag inte vänta på den eftersom att jag är förnärvarande utan telefon.

Har även hört att Samsung har släppt en galaxy s6 edge plus, och den ser jätte sexig ut, men jag är inte så direkt förtjust i den skärmen, och dessutom så finns den bara i 32GB, och jag vill ha minst 64GB för att vara på den säkra sidan. Någon som har en galaxy s6 edge plus? Är den bra?

En stor skärm är inget måste, men det skulle vara ett stort plus med stor skärm, så jag kan nog också leva med en vanlig galaxy s6, men den är ju 6 månader gammal nu, är det ens värt att köpa en sån nu?

Vad ska man välja?

Permalänk
Medlem

Hallå!

Jag har oxå note 3, och varit nöjd med den. Nya note 5 som ej kommer hit har inte sd-kort plats, ej heller löstagbart batteri??.
Jag har kollat in Htc M9, verkar riktigt nice.
Har haft Samsung i många år nu, faktiskt helt problem fria, enda klagåmål jag har är att det laggar lite i menyerna, samt sega att surfa med, har en S-II oxå.
Annars har jag högt förtroende för Sony.
Xperia Z5 premium, kanske vänta på den, eller köpa Note4?

Permalänk

Xperia Z5 släpps i November, måste ha en telefon denna månaden.

Note 4 tycker jag inte om, för plastig.

När släpps nya iPhone? Eller ska man köra på s6 edge plus?

Permalänk
Medlem

Tycker du ska vänta på iPhone 6s.

Permalänk
Skrivet av PlexGear:

Tycker du ska vänta på iPhone 6s.

Kommer att bli en iPhone 6s plus, men när kommer den till Sverige? Blir det Oktober så kör jag allt på en galaxy s6

Permalänk
Avstängd

Huawei Ascend Mate 7

Permalänk
Medlem

1+2? Iaf den jag tänker köpa härnäst, väntar lite på 16gb versionen
https://oneplus.net/se/2
flaggskeppsdödare och never settle, måste vara bra med de två slogan

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Inaktiv

Eftersom du behöver en telefon nu, som du sagt flera gånger, tycker jag att du ska slå till på Samsung Galaxy S6 Edge+ på en gång (eller nästa vecka). Den finns med 64GB minne.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3281004

Permalänk
Medlem

Sony Z5 släpps ju september, oktober och november. Compac (720p), Z5 (1080p), Z5 Premium (4k)

Själv väldigt sugen på en Sony Z5.

Många på forumet verkar ju också gilla OnePlusOne har ju släppts en 2a nu för inte så länge sedan.

Kompisen har en S6 och är nöjd och S6 Edge ser grymt läcker ut.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Eftersom du behöver en telefon nu, som du sagt flera gånger, tycker jag att du ska slå till på Samsung Galaxy S6 Edge+ på en gång (eller nästa vecka). Den finns med 64GB minne.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3281004

Jag tänker köpa mobilen med abonnemang, och ingen operatör har telefonen med 64GB minne Tror ni 32GB räcker för mig?

Skrivet av Extremaz:

Sony Z5 släpps ju september, oktober och november. Compac (720p), Z5 (1080p), Z5 Premium (4k)

Själv väldigt sugen på en Sony Z5.

Många på forumet verkar ju också gilla OnePlusOne har ju släppts en 2a nu för inte så länge sedan.

Kompisen har en S6 och är nöjd och S6 Edge ser grymt läcker ut.

Hade kört på Z5 premium, men eftersom den släpps i November så blir det inte den.

Står mellan iPhone 6s plus, samsung galaxy s6 edge plus och vanliga galaxy s6.

Är det inte lite sent att köpa vanliga s6? med tanke på att den varit här i 6 månader nu...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rosaochsvart:

Jag tänker köpa mobilen med abonnemang, och ingen operatör har telefonen med 64GB minne Tror ni 32GB räcker för mig?

Ex. Katshing och Cyberphoto säljer den med abb.

http://www.katshing.se/mobiler/samsung/samsung_galaxy_s6_edge...
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=s6edgeplus64&utm_so...

Permalänk

Första gången jag ser dessa sidor. Vågar man lita på den och knappa in personnumret??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rosaochsvart:

Första gången jag ser dessa sidor. Vågar man lita på den och knappa in personnumret??

Haha, ja det är lugnt.

Permalänk
Medlem

Nya Nexus-mobilerna kommer snart med.. ser riktigt nice ut och rent Android är värt mkt.
http://www.knowyourmobile.com/google/google-nexus/23085/googl...

Permalänk

Sitter här och kan fortfarande inte bestämma mig.

Vänta på iPhone 6s plus, köra på galaxy s6 edge plus / vanliga galaxy s6?

Men tycker ni det är värt att köra på en galaxy s6? med tanke på att den har varit ute i 6 månader nu...?

Permalänk

Skulle tagit en z5 när den kommer ut om jag var du

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk

Jag skulle tagit Samsung galaxy s6 edge +, köpte en sådan själv med 32gb och är hur nöjd som helst. Aldrig gillat samsung förens nu, känns som dom verkligen lagt ner tid på att polera TW och kvaliten är riktigt riktigt bra.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av Deathstalker:

Jag skulle tagit Samsung galaxy s6 edge +, köpte en sådan själv med 32gb och är hur nöjd som helst. Aldrig gillat samsung förens nu, känns som dom verkligen lagt ner tid på att polera TW och kvaliten är riktigt riktigt bra.

Då måste jag fråga, laddas den snabbt? Snabbare än vanliga galaxy s6? Borde den inte laddas segare med tanke på det större batteriet? Och hur länge räcker batteriet? 2 dagar ifall du är sparsam? Eller räcker det en hel dag även fast jag använder den ganska mycket..?

Permalänk
Medlem

Motorola X Style?

Permalänk

Det blir sååå svårt att välja !!!

Ska jag köra på galaxy s6 edge plus med en gång, eller ska jag invänta iPhone 6s plus som presentreas på Onsdag?

Permalänk
Skrivet av rosaochsvart:

Då måste jag fråga, laddas den snabbt? Snabbare än vanliga galaxy s6? Borde den inte laddas segare med tanke på det större batteriet? Och hur länge räcker batteriet? 2 dagar ifall du är sparsam? Eller räcker det en hel dag även fast jag använder den ganska mycket..?

Den laddas riktigt fort, med trådlösa laddplattan laddar jag fult på 120min. Ej testat kabel som ska gå på 90min.
Jag klarar mig en hel dag med väldigt mycket användande och två dagar vid lite mer normalt användande alltså 1-2 samtal ca 10 sms och lite facebook / surf, lite spelande och musik till och från jobbet ca totalt 50min.

Fick hem mobilen ca 15.00 laddade den från 15.30 till ca 16.15 och sedan höll batteriet till ca 19.30 innan jag laddade den då jag hade ca 30% kvar. Då har jag installera alla appar jag behöver och suttit och lekt med den och spelat en bra stund och pillat med inställningar.

Så jag är grymt nöjd faktisk.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rosaochsvart:

Det blir sååå svårt att välja !!!

Ska jag köra på galaxy s6 edge plus med en gång, eller ska jag invänta iPhone 6s plus som presentreas på Onsdag?

Alltså du kan ju vänta till onsdag för att se presentationen. Det är bara två dagar dit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Edge+ is probably the best in store right now. iPhone 6 Plus as well, but only the 128GB version.