Wargame enbart på polska?

Permalänk
Medlem

Wargame enbart på polska?

Hejsan köpte ett spel på steam (wargame european escalation)
Problemet är att det enbart är på polska vilket är ett språk jag inte kan eller har för avsikt att lära mig.

Hur löser man detta?
Har fått sitta med bing kamera översättare med telefon för att hitta i menyer så kanske missat något.
Hitta en meny där det står typ polskiski men trycker man upp den finns det inga andra språk.
Jag har svenska som språk och region.

Edit Hitta ett sätt att lösa det på.!
Högerklicka på spelet i bibliotekslistan välj egenskaper sedan språk. Där väljer man engelska eller vad man vill ha. Nu startar man spelet det är fortfarande polska. Men går man in i menyn för att ändra språk fanns det engelska denna gång. Välj engelska och starta om igen. Sen står det på engelska i spelet
Aldrig varit med om detta förr men nu vet man till nästa gång.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hehe.
Låter konstigt att ett steam spel skall vara enbart på ett språk.
Polska finns inte i listan av språk, bara ryska.
Men jag tänker nog att du hittar inställning i en ini fil eller liknande, heller än i menyn.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan returnera ett spel på Steam inom två veckor om du inte spelat mer än 2h. Känns som att detta är ett sånt läge.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Hehe.
Låter konstigt att ett steam spel skall vara enbart på ett språk.
Polska finns inte i listan av språk, bara ryska.
Men jag tänker nog att du hittar inställning i en ini fil eller liknande, heller än i menyn.

Ne jag blev ganska besviken på steam, de kan ju inte sälja nycklar som är menade för andra regioner eller vad det nu är som skett här.
Ärligt talat vet jag inte om det är polska misstänkte det eftersom det står polski, Och bokstäverna ser inte ut som ryska.

Tog en bild på hemskheterna. Fick ta kort på skärmen screenshot fungerade inte av någon anledning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Konstigt. Eneste spelet jeg ser i steam er den som är multilanguage. Och polska är inte där. Köpte du spelet via steam eller via en annan sajt som säljer cdkeys?

Kostar 2€ på steam oavsett, Det är bara att köpa multilanguage om du inte orkar hålla på.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Du kan returnera ett spel på Steam inom två veckor om du inte spelat mer än 2h. Känns som att detta är ett sånt läge.

Skrivet av zeleni:

Konstigt. Eneste spelet jeg ser i steam er den som är multilanguage. Och polska är inte där. Köpte du spelet via steam eller via en annan sajt som säljer cdkeys?

Kostar 2€ på steam oavsett, Det är bara att köpa multilanguage om du inte orkar hålla på.

Köpt på steam då de var bra rea vet att det var lite pengar

Men jag lyckades lösa det nu i alla fall.

Högerklicka på spelet i bibliotekslistan välj egenskaper sedan språk. Där väljer man engelska eller vad man vill ha. Nu startar man spelet det är fortfarande polska. Men går man in i menyn för att ändra språk fanns det engelska denna gång. Välj engelska och starta om igen. Sen står det på engelska i spelet
Aldrig varit med om detta förr men nu vet man till nästa gång.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Jag har haft samma problem med Wargame. Har för mig att jag gick in på inställningarna för spelet i steamlistan och ändrade språk.

Permalänk
Medlem

Äntligen någon som skriver lösningen på sitt problem
Alltid kul att hitta en forumpost med någon som har samma problem som jag, sen på slutet skriver han bara, lock, problem solved, utan förklaring....

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Äntligen någon som skriver lösningen på sitt problem
Alltid kul att hitta en forumpost med någon som har samma problem som jag, sen på slutet skriver han bara, lock, problem solved, utan förklaring....

Jo förhoppningsvis hjälper det något

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb