Permalänk
Medlem

Samsung s4 trasig lcd

Hej råkade tappa min samsung s4 och lcd gick sönder så touchen på hela telefon funkar inte och skärmen allltså glaset gick inte sönder . Och jag undrar om det finns nåt ställe som bara lagar lcd helst i sundsvall

Permalänk
Skrivet av ciper13:

Hej råkade tappa min samsung s4 och lcd gick sönder så touchen på hela telefon funkar inte och skärmen allltså glaset gick inte sönder . Och jag undrar om det finns nåt ställe som bara lagar lcd helst i sundsvall

Vad är det som har gått sönder? Jag har lite svårt att tyda ditt inlägg. Touchen borde fungera när glaset är helt, inte när själva skärmen gått sönder.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Vad är det som har gått sönder? Jag har lite svårt att tyda ditt inlägg. Touchen borde fungera när glaset är helt, inte när själva skärmen gått sönder.

Alltså touch skärmen som är bakom glaset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Galaxy S4 har ingen LCD alls. Den har en AMOLED-skärm istället.

En "mobilskärm" består i princip av tre delar.

Den bildskapande panelen, vanligast är LCD men samsung kör på AMOLED. Går denna sönder så blir skärmen svart.

Digitizer, detta är touch-panelen.

Utanpå detta ligger ett skyddande glas.

Vad har gått sönder?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Galaxy S4 har ingen LCD alls. Den har en AMOLED-skärm istället.

En "mobilskärm" består i princip av tre delar.

Den bildskapande panelen, vanligast är LCD men samsung kör på AMOLED. Går denna sönder så blir skärmen svart.

Digitizer, detta är touch-panelen.

Utanpå detta ligger ett skyddande glas.

Vad har gått sönder?

Touchen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ciper13:

Touchen

Skickades från m.sweclockers.com

Så inget annat har spruckit eller gått sönder? Glaset känns inte alltid om det har spruckit. Det är även ganska ovanligt att bara digitizern går sönder och inte något annat.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Så inget annat har spruckit eller gått sönder? Glaset känns inte alltid om det har spruckit. Det är även ganska ovanligt att bara digitizern går sönder och inte något annat.

Ok , ser nu att det är en liten spricka efter kanten såg den inte så bra för det var plast på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den har också ett liten brun färg över hela skärmen och om man ska laga den vart är det billigast

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Galaxy S4 har ingen LCD alls. Den har en AMOLED-skärm istället.

En "mobilskärm" består i princip av tre delar.

Den bildskapande panelen, vanligast är LCD men samsung kör på AMOLED. Går denna sönder så blir skärmen svart.

Digitizer, detta är touch-panelen.

Utanpå detta ligger ett skyddande glas.

Vad har gått sönder?

Aa ser nu att detr en sprick men den känns inte iallafal vart är det billigaste stället att laga den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

"§ 4.1
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt."

För att svara på din fråga: Google.se

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

@ciper13: Är du lite händig så går det att köpa ny digitizer + glas på ebay billigt och sen byta själv.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

@ciper13: Är du lite händig så går det att köpa ny digitizer + glas på ebay billigt och sen byta själv.

Ok finns det nåt annat alternativ en ebay typ nån butik som jag kan köpa grejer hos?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@ciper13:

Varför vill du inte köpa från ebay?

Om du inte har gjort liknande innan så rekommenderar jag dig starkt att inte göra det själv. Är du inte händig och van inom att mecka med teknik så kan man göra det ännu värre än att istället laga det.

Jag tror inte heller du bör begränsa dig inom Sundsvall för att hitta någon som kan laga din mobil. Posten fungerar utmärkt och är något som många verkstäder till och med föredrar.

Edit: Efter att ha Googlat i ca 30 sekunder hittade jag detta: http://www.lagamobilen.se/samsung/
De har också en butik i Sundsvall. Har du sökt själv efter butik?

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

[quote postid="15663544" userid="106924" name="klasvonklas"]
@ciper13:

Varför vill du inte köpa från ebay?

Om du inte har gjort liknande innan så rekommenderar jag dig starkt att inte göra det själv. Är du inte händig och van inom att mecka med teknik så kan man göra det ännu värre än att istället laga det.

Jag tror inte heller du bör begränsa dig inom Sundsvall för att hitta någon som kan laga din mobil. Posten fungerar utmärkt och är något som många verkstäder till och med föredrar.

Edit: Efter att ha Googlat i ca 30 sekunder hittade jag detta: http://www.lagamobilen.se/samsung/
De har också en butik i Sundsvall. Har du sökt själv efter butik?
[/ ok tar nog den risken en att betala 1600 kr för att laga den men iallafall kan MAn inte typ köpa skärm och sånt från typ Tradera eller nåt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@ciper13:

Ursäkta men nu får du faktiskt ingen mer hjälp från mig för jag vill inte agera sökmotor åt någon annan. Om du undrar om man kan köpa från Tradera så är det bara att gå in där och söka. Om du undrar om man kan köpa från nätet, gå in på nätet och sök. Och so tidigare nämnt så är Ebay inga problem att köpa grejer från, det är faktiskt säkrare än Rradera. Får man inte sin vara inom 30 dagar så får man tillbaka pengarna från Ebay själva. Skulle man alltså bli lurad så får man tillbaka pengarna från Ebay som man blev lurad på, trots att Ebay förlorar på det själva. Någon sånt har inte Tradera vad jag vet.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!