Vilka dator-program används till Twitch?

Permalänk

Vilka dator-program används till Twitch?

Hej, Förlåt om jag upprepar igen samma ämne men jag träffade en kille för några dagar sedan och han har tidigare live streamat spel på Twitch via PC dator. Jag frågade han; vilka program används för att live strema spel på Twitch och han svarade "OBS - streaming program", han sade även att jag skulle köpa "HD PVR 2", men han var inte säkert om jag skulle ha HD PVR2 då jag ska använda Xbox One och inte PC dator. Så jag tänkte fråga er som streamar på Twitch, om man ska live streama spel från Xbox One på Twitch; vilka program ska man använda installera på dator? Jag har hört att man ska installera OBS - streaming program. Men behöver jag köpa HD PVR2? Är det nåt annat program som jag bör veta nu. Jag har hittat en gammal kompis som är IT programmerare och han ska hjälpa mig med installation b.la OBS -programmet på dator. Men han har aldrig streamat spel på nätet så han är inte kunnig inom streaming spel på Twitch. Vore tacksam om jag fick svar från er

Permalänk
Medlem

OBS är vad du behöver för att streama ifrån datorn till Twitch. För att streama någonting från en enhet där du inte kan köra OBS eller liknande så behöver du en video capture-enhet, såsom HD PVR 2. Jag tycker mig ha läst om att man ska kunna streama från XB1 till Windows 10 dock. Om detta är möjligt så behöver du ingen video capture. Alternativt om du kan installera något program på Xboxen som låter dig streama därifrån, men det vet jag inget om.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Inaktiv

Inte nyttigt att bara lyssna på sina gamla kompisar - http://www.xbox.com/en-US/entertainment/xbox-one/live-apps/tw...