Söker ny smartphone, runt 2000kr

Permalänk
Medlem

Söker ny smartphone, runt 2000kr

Jag har letat själv under dagen och fastnat för två stycken. Ulefone be touch 2 och Motorola Moto G3, lutar mest åt Ulefone hållet.
Finns det några andra prisvärda alternativ som jag kan ha missat?

Önskemål

  • Okej batteritid, är ingen stor användare. Kommer däremot att börja kolla på video på den, ca 1tim/dag.

  • Bra skärm, minst 5tum (Sambon har en Samsung S3 och den skärmen är helt klart godkänd för mig).

  • Vet inte om jag behöver 1080 upplösning eller om jag klarar mig på 720? Högre är önskvärt såklart.
    Då den kommer användas mest till att kolla på video med så kanske 720 räcker?

  • Bra kamera, finns det bättre än de två nämnda vid samma prispunkt?

  • Prestanda, den ska klara av att spela upp video och kännas rapp i vanliga appar, spel lär det inte bli mycket av.

  • Minneskort är ett plus om telefonen har litet utrymme.

  • Om telefonen inte har stöd för 800/900 MHz LTE så vill jag att den har stöd för 2100 MHz UMTS.

Budgeten är flexibel om det kan ge mig mycket mer för pengarna.

Permalänk
Medlem

Huawei Honor 4X för 1499 på Elgiganten nu, kamera o batteri ska vara bra enligt recensioner o användare eller Motorola Moto X Play för ca. 3500kr om du vill lägga lite mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du orkar jobba lite för att få tag på en invite kan du få en Oneplus 2 för 3199 kronor, bara 16GB minne dock, men om du är en sådan person som inte sparar så värst mycket på din telefon är det ett givet köp.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Huawei Honor 4X för 1499 på Elgiganten nu, kamera o batteri ska vara bra enligt recensioner o användare eller Motorola Moto X Play för ca. 3500kr om du vill lägga lite mer.

Huawei för 1499 kr är helt klart intressant!

Skrivet av Bakgrund:

Om du orkar jobba lite för att få tag på en invite kan du få en Oneplus 2 för 3199 kronor, bara 16GB minne dock, men om du är en sådan person som inte sparar så värst mycket på din telefon är det ett givet köp.

Jag antog att det tar tid att få en invite, och jag behöver en ny telefon ganska fort. (1-2 Veckor, fast idag hade varit bäst)

Nämn gärna vilka fördelar de dyrare modellerna har jämfört med de andra.

Permalänk
Medlem

@Chricke46: Fördelar med dyrare modeller, generellt dyrare material (men vad är det för fel på plast?), snabbare processor o grafik, högre upplösning på skärmen, förhoppningsvis snabbare uppdateringar.

Om man jämför Motorola Moto X Play och Huawei Honor 4x så får du med Motorolan full HD skärm, ändå större batteri, snabbare processor o grafik, mer pixlar i kameran och kanske inte minst den senaste Android-versionen Lolipop medans Huawei ligger kvar på KitKat. Motorola har varit snabba med uppdateringar tidigare, kan tyvärr inte säga detsamma om Huawei, åtminstånde inte på deras billigare modeller. Oklart om Honor 4x kommer att få Lolipop. Så är det viktigt för dig med den senaste Android-versionen skulle jag nog undvika Honor 4x.

Har själv beställt en Huawei Honor 4x till min son, bör få den i eftermiddag, för prisvärt för att låta bli!
Du kan läsa vad andra tycker om den här: http://www.swedroid.se/forum/threads/huawei-honor-4x-erfarenh... eller en test här: http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/honor-4...

Permalänk

Om du är bekväm med att handla utomlands hade nog en Idol 3 (http://www.amazon.de/gp/aw/d/B00UNSR54S/ref=mp_s_a_1_1?qid=14...) från Amazon en toppenmobil

Permalänk
Skrivet av Chricke46:

Jag antog att det tar tid att få en invite, och jag behöver en ny telefon ganska fort. (1-2 Veckor, fast idag hade varit bäst)

Om du inte vill vänta på en invite so kan du ju köpa OnePlus 1

Permalänk
Skrivet av Chricke46:

Huawei för 1499 kr är helt klart intressant!

Jag antog att det tar tid att få en invite, och jag behöver en ny telefon ganska fort. (1-2 Veckor, fast idag hade varit bäst)

Nämn gärna vilka fördelar de dyrare modellerna har jämfört med de andra.

Det dyker upp ganska många inviter i säljes/skänkes just nu i alla fall.

Permalänk
Medlem

@nisselask: Uppdateringar är inte av super stor betydelse för min del, har just nu en Sony Xperia U med Android 2.3.7 och är hyfsat nöjd.
@BrutalOddball: Displayen är för liten för min smak.
@macke0010: Vart kan jag hitta den?
@NybbTronio: Känns som det blir närmare 4000kr för den telefonen, lite för lång utanför min budget.

Det enda negativa med Huawei Honor 4X som jag ser det är att skärmen är 5.5 tum med endast 720p

Permalänk
Skrivet av Chricke46:

@macke0010: Vart kan jag hitta den?

På OnePlus hemsida https://oneplus.net/se/oneplus-one

Permalänk
Medlem

Fick den levererad för en stund sedan och sonen var o hämtade den hos mig på jobbet, det lilla jag han med att se av skärmen såg det faktiskt bra ut, har själv en LG G2 som har 1080p i upplösning på en 5,2tums skärm så jag har lite att jämföra med. Får se när sonen släpper telefonen till mig en längre stund så återkommer jag med ett omdöme! @Chricke46:

Permalänk
Medlem

@macke0010: Kom just ihåg varför jag inte kolla på Oneplus One längre, den saknar LTE band 20 och 8. För de priset så tycker jag att den ska ha med det.

@nisselask: Vart o kolla på telefonen i butik, tyckte bilden såg oskarp ut. Hade inte så mycket tid och den var väldigt begränsad till vad man kunde kolla på så ska ta o leta upp en bättre butik och kolla på telefonen lite närmare.