Permalänk
Medlem

macro för start av flera program (corsair)

Hej sitter o pillar lite med mitt eget lilla i-landsproblem, jag tycker det är strängt o klicka igång alla mina program när man startar datorn. så sitter o försöker att binda en av macroknapparna till att starta allt med ett tryck bara men får det bara till o fungera med ett program per knapp. tangentbordet jag sitter på är ett K95 RGB med senaste uppdateringarna. vet att jag kan be vissa av programmen o starta vid uppstart men inte alla utav dem.

Svar uppskattas men det är som sagt ett extremt i-landsproblem.

Permalänk
Medlem

Kan du peka ut filern som ska köras med tangenttrycket? Isf kan du peka ut en .cmd-fil som startar dom andra programmen.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara lägga länkar till alla program du önskar starta i "startup" folder i windows?

Skriv "shell:startup" i windows run, eller bara sök fältet i start menyn, och skapa länkar till program du önskar att starta när windows startar upp.

Så ser det ut hos mig.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna skriva ett skript som startar programmen.

http://www.computerhope.com/issues/ch001345.htm

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Lägg in det i autostart så du slipper trycka på någon knapp överhuvudtaget?