Tips på gummipads/antiglid under tangentbord?

Permalänk

Tips på gummipads/antiglid under tangentbord?

Har ett CM Novatouch Topre-tangentbord med värdelösa gummipads undertill. Det glider runt lite hur det vill ibland.
Har en idé att klippa till såna antislip-gummimattor man kan lägga telefonen på i bilen utan att de glider av, men känns som att det materialet kanske är lite mjukt?

Någon som har tips på åtgärder som fungerat bra?

Permalänk
Medlem

Menar du material för att ha under ett tangentbord bara?!! Tips:
Tunn musmatta, medföljande gummifötter till modem/switchar/chassin, tassar till möbler.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Hjälpsam

Vulkaniserande gummitape på fötter och kant?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Min tanke var att hitta en lite mer permanent lösning än att lägga en musmatta undertill som jag har just nu. Vulkaniserande tejp låter intressant, blir det en bra yta med låg friktion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SJUKUNGEN:

Min tanke var att hitta en lite mer permanent lösning än att lägga en musmatta undertill som jag har just nu. Vulkaniserande tejp låter intressant, blir det en bra yta med låg friktion?

Jag menade som material, inte att du ska ha en hel musmatta... klipp bitar och lägg under. Om det duger med vulktejp kan du kolla tesa-tejp eller silvertejp lika gärna. Bra friktion på dom med.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Så klart, haha.

Tack för tips, ska provas

Permalänk
Medlem
Skrivet av SJUKUNGEN:

Någon som har tips på åtgärder som fungerat bra?

Har inte testat på tangentbord och tyvärr bygger de lite men sådana här kanske (eller liknande):
http://www.clasohlson.com/se/Antiglid--och-ljudd%C3%A4mpande-...