Permalänk

Bra mic för streaming?

Letar efter en bra mic, för typ 1000-1500:- skulle uppskatta att få lite tips angående detta.

Permalänk

@xXQuantinXx:
Ett populärt val i den klassen skulle vara Blue Yeti: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=538210

Permalänk
Medlem

Samson har ett par, C01U samt C03U.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av xXQuantinXx:

Letar efter en bra mic, för typ 1000-1500:- skulle uppskatta att få lite tips angående detta.

Audio technica at2020 usb eller chord ccu1 usb

Visa signatur

Min burk: GPU: Gigabyte RTX 3070 Aorus Master, CPU: Ryzen 7 7700X, Moderkort: ASUS TUF B650M, Chassi: Phanteks Enthoo Evolv mATX, Skärm: Gigabyte G34WQC

Permalänk
Medlem

AT2020 USB fungerar bra, rekommenderar den över Yeti personligen.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk

Har själv en Snowball som jag tycker funkar utmärkt (billigare än Yeti och såklart lite sämre, men beror ju på hur pass seriös man vill vara och vad plånboken tillåter), både jag, viewers på stream samt vänner på TS/mumble tycker det låter bra. Behöver vara någelunda nära för att låta riktigt bra så den bör stå nära framför dig. Jag byggde en egen microfonarm av Ikea's billiga 99kr bordlampa plus en duplo-legobit jag snodde från sonen.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXQuantinXx:

Letar efter en bra mic, för typ 1000-1500:- skulle uppskatta att få lite tips angående detta.

Jag skulle rekommendera AT2020 över Yeti (om du nu inte vill lägga en tusenlapp till på Yeti Pro).

AT2020 finns både som USB och XLR-mic. XLR är väl att föredra då du har mer makt över ljud-uppfånget, dock funkar nog USB-versionen finfint.

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Entusiast

AT2020 hela vägen!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Audio Technica AT2020 USB Plus, vad tror ni? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2345635

Permalänk
Medlem

Har ingen erfarenhet av AT så kan inte svara för hur den är.

Kör själv en Blue Snowball med ett stativ för 79kr på ebay som skickades från kina och sen ett popfilter, den funkar bra men som nämnts tidigare så behöver du ha den nära munnen för att det ska bli bra. Du kan ändra läge på den så att den plockar upp ljud från en större rymd men då kom tgb, fläktar till och med musklick med i streamen.

Finns en hel del skrivet om du söker på at2020 vs blue yeti. Men en sammanfattning på det jag läst hitills är väl att Yeti är bättre på röster och där du inte har en tyst studiomiljö, at2020 är bra för instrument i en studiomiljö. Tror dock inte att någon av modellerna är dåliga på det andra och att man blir nöjd hur som.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.