Permalänk
Medlem

Warthog HOTAS + Pedaler

Har tänkt köpa en Warthog HOTAS, men vill inte spendera lika mkt för pedaler. Går det att köra utan?

Visa signatur

MB: MSI H97M-E35 | CPU: i5 4690K 3,5GHz | GPU: MSI GTX 1070 | PSU: G2 supernova 550w | 8GB DDR3 | 128GB 840 pro SSD

Permalänk
Medlem

Vad ska du lira med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slurrper:

Vad ska du lira med den?

Kommer nog köra DCS, FSX och Star Citizen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: MSI H97M-E35 | CPU: i5 4690K 3,5GHz | GPU: MSI GTX 1070 | PSU: G2 supernova 550w | 8GB DDR3 | 128GB 840 pro SSD

Permalänk
Medlem

Du kan köra Warthogen utan pedaler men eftersom den saknar twistfunktion (att man kan vrida på spaken för att styra rodret) så kommer du inte kunna använda roderfunktioner. Det går iofs att binda dessa till till valfri knapp och styra rodret så men det blir oprecist. I långa loppet vill du kunna använda roder (pedaler) för att bli mer precis om du kör flygsim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josuroli:

Du kan köra Warthogen utan pedaler men eftersom den saknar twistfunktion (att man kan vrida på spaken för att styra rodret) så kommer du inte kunna använda roderfunktioner. Det går iofs att binda dessa till till valfri knapp och styra rodret så men det blir oprecist. I långa loppet vill du kunna använda roder (pedaler) för att bli mer precis om du kör flygsim.

Kommer nog spara upp till ett par pedaler + warthog, vilka pedaler ska jag skaffa?
Vill inte köpa MFG för 320€, hur bra är saiteks pedaler?

Visa signatur

MB: MSI H97M-E35 | CPU: i5 4690K 3,5GHz | GPU: MSI GTX 1070 | PSU: G2 supernova 550w | 8GB DDR3 | 128GB 840 pro SSD

Permalänk
Hjälpsam

testat några olika varianter av pedaler (vet inte märke och namn då det varit mest på mässor och liknande). En sak som jag verkligen uppskattar på pedaler är när de är återfjädrande till neutral punkt vilket inte alla är. Ett tipps som kan vara bra att leta efter, körde bland annat star citizen med pedaler som inte var tillbakafjädrande och det blev helknas att återgå till neutralt sidoroder.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag har ett par CH Pro Pedals till min Warthog... Må vara lite plastiga, men dom har fungerat klanderfritt i 10 år då jag köpte dom på eBay för 1000spänn

http://www.chproducts.com/Pro-Pedals-v13-d-716.html

Visa signatur

Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz - 16GB Ram - GTX 970 4GB - TrackIR 5 - Virpil Mongoost-50 HOTAS - MFG Crosswind Pedals