Netonnet - Ska det få gå till så här!?!
God fredag på er!
För det första, måste säga att jag skriver detta i affekt men jag behöver ventilera detta (samt att det kanske kan få en eller annan att tänka efter innan en dyr beställning från Netonnet).
Så har de senaste två veckorna beställt in delar till mitt nya bygge från diverse butiker på nätet för att pressa priserna så gott som möjligt. När det var dags för processor så faller valet på en i7-5960X från Netonnet. Gott så. Får leveransbekräftelse från posten igår torsdag att den är framme och, glad i hågen, går jag idag lite tidigare från jobbet, förbi mitt serviceställe och hämtar brevet.
Nu kanske ni hajar till, "vaddå 'brevet', vad menar han?" Ja, Netonnet har alltså funnit det för gott att paketera en processor (värde ca 10k) i ett brev. Lägger upp bilder på hur det såg ut när jag öppnade brevet hemma (jag har försökt pixelera all viktig info):
Alltså, den ser för f*n helt mosad ut. En avriven fraktsedel sitter klistrad över fronten på boxen.
Möjligtvis inget fel på den då hårdplasten verkar vara intakt men tänker då inte behålla denna för detta priset. Netonnets kundtjänst beklagar och erkänner (något motvilligt) att de gjort ett fel som paketerat den i brev, skulle vara box sa hon.
De skickar en ny med "express-frakt", "du har den nog på tisdag", jo, tack så j*vla mycket, hela bygg-helgen förstörd (naturligtvis ingen kompensation eller nåt, inte Netonnet för mig igen i alla fall). /rant
edit: måste returnera denna förstås