Steam - Detta konto verkar ha använts för bedrägerier

Permalänk
Medlem

Steam - Detta konto verkar ha använts för bedrägerier

Hej, för ungefär 2 månader sen så fick jag en ruta från Steam där det stog att mitt konto hade använts för bedrägeri.

http://imgur.com/5vZgKUa

Jag har inte lånat ut mitt konto eller nåt, har kontaktat Steam Support men nu svarar dom inte längre.

Jag fick också en Steam Gåva från en vän, det är en kopia av spelet CS GO men kan inte heller lösa in den tydligen pga av mina begränsade funktioner.

Hjälp tack.

Permalänk
Medlem

Det finns inget vi kan göra här, endast Steams support kan hjälpa dig.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk

kan väl även varit så att någon random och du bytt nått steam sammlar böhs och sen har han anmält dig för att ha scammat honom i hopp om att få tillbaks sina cash eller nått.

har för mig steam är stenhårda med sina bans och får den taggen lyfter de den aldrig om du inte kan bevisa motsatsen.

bara spekulerar men inte omöjligt. hur som happ kontot är nog tyvärr kört och de e skaffa nytt som gäller.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

kan väl även varit så att någon random och du bytt nått steam sammlar böhs och sen har han anmält dig för att ha scammat honom i hopp om att få tillbaks sina cash eller nått.

har för mig steam är stenhårda med sina bans och får den taggen lyfter de den aldrig om du inte kan bevisa motsatsen.

bara spekulerar men inte omöjligt. hur som happ kontot är nog tyvärr kört och de e skaffa nytt som gäller.

Tycker det är både rätt och fel att vara hård med sina Bans. Blir det fel blir det inte kul för kunden, speciellt om man har flera tusen i spel på kontot. Vågar själv knappt använda steam, sen måste man egentligen hålla stenkoll så sitt konto så ingen får för sig sno det, sen inte ta emot några föremål okända.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

kan väl även varit så att någon random och du bytt nått steam sammlar böhs och sen har han anmält dig för att ha scammat honom i hopp om att få tillbaks sina cash eller nått.

har för mig steam är stenhårda med sina bans och får den taggen lyfter de den aldrig om du inte kan bevisa motsatsen.

bara spekulerar men inte omöjligt. hur som happ kontot är nog tyvärr kört och de e skaffa nytt som gäller.

vet inte äns hur man scammar och tradear aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av zackaria:

Hej, för ungefär 2 månader sen så fick jag en ruta från Steam där det stog att mitt konto hade använts för bedrägeri.

http://imgur.com/5vZgKUa

Jag har inte lånat ut mitt konto eller nåt, har kontaktat Steam Support men nu svarar dom inte längre.

Jag fick också en Steam Gåva från en vän, det är en kopia av spelet CS GO men kan inte heller lösa in den tydligen pga av mina begränsade funktioner.

Hjälp tack.

Fick du steam gåvan i samma veva som ditt konto blev flaggat?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av daempull:

Fick du steam gåvan i samma veva som ditt konto blev flaggat?

förlåt för sent svar, om du menar att jag fick gåvan medans jag hade begränsade funktionalitet så ja

jag har varit på semester och när jag kom tillbaks så tog steam min gåva pga jag kan inte acceptera gåvan!!

Permalänk
Inaktiv

Har du köpt nå steam-nycklar till spel som kan komma från något tveksamt ställe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zackaria:

förlåt för sent svar, om du menar att jag fick gåvan medans jag hade begränsade funktionalitet så ja

jag har varit på semester och när jag kom tillbaks så tog steam min gåva pga jag kan inte acceptera gåvan!!

Okej, annars tänkte jag att steam gåvan kunde varit stöldgods eller liknande.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat runt lite så verkar samma flaggning ske på konto kopplade till ddos och annat fuffens, annars som nämnts tidigare om du köpt/fått eller liknande en steam key som varit stulen eller likande.
Vanligt problem om du köper saker som bara går att köpa på steam men får det billigare än på steam, ges då ofta som gåva genom nystartade konton. Dessa gåvor är antingen stulna promotion koder eller köpta med stulna kreditkort därav kan de sälja dem för mindre än de kostar och steam upptäcker det lätt så fort det uppdagas.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood