Tappade mobilen i toaletten, dags för en ny, vilken ska jag välja?

Permalänk
Medlem

Tappade mobilen i toaletten, dags för en ny, vilken ska jag välja?

Lyckades igår med det nästintill omöjliga, att tappa mobilen i toaletten. Det var en Lumia 930 som jag tidigare hade råkat spräcka skärmen på som alltså sjöng på sista refrängen men hade tänkt att den skulle hålla till Microsoft visade upp sin nya Lumia flagship-modell men nu verkar det som det inte kommer ske förens mitten på oktober och jag är i behov av en mobil rätt snabbt då min Lumia 930 numera är stendöd. Så det är väl dags att lämna WP och gå tillbaks till Android.

Har dock ingen koll på vad för mobiler det finns där ute då jag stenhårt tidigare väntat på Lumia 940/950 eller vad den nu kommer heta. Så jag vänder mig till er, har egentligen inga större önskemål mer än att skärmen bör vara minst 5 tum och gärna ha en kamera på mellan 13 megapixlar och uppåt. Såklart en bra prestanda som gör att mobilen inte känns segare än sirap.

Hade tänkt lägga mig på runt 5000kr. So shoot.

Har sett många nämna Oneplus 2, men verkar bara gå få tag på invites vad jag förstått det som? Hur får man tag på dessa, och gör man en bokning, hur lång tid tar det att få mobilen? Skulle behöva en mobil rätt så snabbt som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpusk:

.... förstått det som? Hur får man tag på dessa, och gör man en bokning, hur lång tid tar det att få mobilen? Skulle behöva en mobil rätt så snabbt som sagt.

Kolla Skänkes annonserna, till höger.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

det som tar lång tid är att få en invite, att köpa mobilen och få hem den tar bara några dagar, jag väntar själv på min One plus two som jag beställde igår och skickades idag. du kan köpa en invite ifrån ebay för några hundra kronor eller få en genom utlottningar, vara aktiv i forumet eller av ren tur. men chansen att du får en invite i veckan är inte hög.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Hade kikat på LG G4, Huawei P8, Huawei Honor 7, Motorola Motor X Play eller Style. Kan vara värt att vänta på nya Nexus också om du kan, presenteras i slutet av månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

det som tar lång tid är att få en invite, att köpa mobilen och få hem den tar bara några dagar, jag väntar själv på min One plus two som jag beställde igår och skickades idag. du kan köpa en invite ifrån ebay för några hundra kronor eller få en genom utlottningar, vara aktiv i forumet eller av ren tur. men chansen att du får en invite i veckan är inte hög.

Ajdå, är de sånt jobb för att få en invite. På hemsidan verkar det bara som det finns 16GB tillgängligt, stämmer det? Känns lite för lite. Jo, är de så att det tar tid att få en invite så skippar jag nog Oneplus.

Skrivet av nisselask:

Hade kikat på LG G4, Huawei P8, Huawei Honor 7, Motorola Motor X Play eller Style. Kan vara värt att vänta på nya Nexus också om du kan, presenteras i slutet av månaden

Huawei Honor 7 verkar schysst, hur är dessa, hade fått för mig att Huawei var en dålig Iphone kopia men deras nya mobiler verkar riktigt bra. Kan inte vänta så tills dess tyvärr :/

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Simpusk:

Ajdå, är de sånt jobb för att få en invite. På hemsidan verkar det bara som det finns 16GB tillgängligt, stämmer det? Känns lite för lite. Jo, är de så att det tar tid att få en invite så skippar jag nog Oneplus.

Huawei Honor 7 verkar schysst, hur är dessa, hade fått för mig att Huawei var en dålig Iphone kopia men deras nya mobiler verkar riktigt bra. Kan inte vänta så tills dess tyvärr :/

när jag beställde fanns bara 64GB varianten tillgänglig.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Just nu står det mellan LG G4 och Huawei Honor 7. Kommer väl hinna ångra mig över den ena och andra ett dussintal gånger innan jag vågar köra på en. Båda har ju sina fördelar.

Permalänk
Medlem

Huawei är riktigt nice för grymma priser. Brorsan ska ju ha en Honor 6 nu

Permalänk
Medlem

Köp en Xperia, vattentät - så kan du tappa den i toaletten utan problem

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Hade köpt en billig Nokia eller Samsung tills dess Lumiorna kommer. En old-school telefon alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Skrivet av Simpusk:

Ajdå, är de sånt jobb för att få en invite. På hemsidan verkar det bara som det finns 16GB tillgängligt, stämmer det? Känns lite för lite. Jo, är de så att det tar tid att få en invite så skippar jag nog Oneplus.

Tvärt om. Det är endast 64GB modellen som är tillgänglig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simpusk:

Just nu står det mellan LG G4 och Huawei Honor 7. Kommer väl hinna ångra mig över den ena och andra ett dussintal gånger innan jag vågar köra på en. Båda har ju sina fördelar.

Är det inte på Huawei Honor modellerna de drar ner priset med hjälp av sämre skärm?
Windows (Phone) 10 har jag också väntat på. Internet Explorer i Windows Phone 8.1 är ju största anledningen att man ska undvika systemet. Klarar inte de nya så kallade mobilsidorna.

Permalänk
Medlem

Jag har kört WP sedan det kom och hade en LG Optimus 7 ganska länge. Bytte sedan till Lumia 920 och förra året till en Lumia 930. Har varit jättenöjd med WP hela tiden. Orkade nu inte vänta på nya MS-lurarna utan drog till på en LG G4 för att testa lite. Haft den ett par dagar och är än så länge nöjd. Väldigt bra batteritid jämfört med Lumia 930. Skärmen är kanon och ljudet är väldigt bra med de medföljande lurarna. Kameran tar fina bilder som känns väldigt naturtrogna och inte överexponerade med överdrivna färger.
Köpte till ett LG Quick Circle Case som fungerar väldigt bra med dubbeltap i lilla fönstret och snabb åtkomst till de grejer man väljer att ha där.
Känns som jag kan leva med denna lur ett bra tag, även om jag ibland saknar enkelheten och det mer logiska, enligt mig, gränssnittet på WP. Troligtvis mest en vanesak.

Om det inte kommer något sensationellt häftigt med nya Lumiorna så kommer jag inte byta än på ett tag iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JD:

Köp en Xperia, vattentät - så kan du tappa den i toaletten utan problem

Skulle inte tro det..
''Sony changes stance on waterproof phones: Do not use underwater''
http://www.xperiablog.net/2015/09/10/sony-changes-stance-on-w...

Permalänk
Medlem

Avbeställde precis min OnePlus Two efter att ha forskat runt på nätet.

Motorola X Style blir istället min nya mobil, verkar överlägsen i klassen. I alla fall enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Avbeställde precis min OnePlus Two efter att ha forskat runt på nätet.

Motorola X Style blir istället min nya mobil, verkar överlägsen i klassen. I alla fall enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Den ser trevlig ut. Väldigt lik LG G4 i hårdvaran. För och nackdelar med båda. Motorolan har aluminium, LG plast. LG har utbytbart batteri och qi-laddning, Motorola saknar båda. Motorola är vattentålig(IP52), LG inte alls. LG har optisk bildstabilisator på kameran och apt-x stöd på blåtand vilket Motorola inte har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Den ser trevlig ut. Väldigt lik LG G4 i hårdvaran. För och nackdelar med båda. Motorolan har aluminium, LG plast. LG har utbytbart batteri och qi-laddning, Motorola saknar båda. Motorola är vattentålig(IP52), LG inte alls. LG har optisk bildstabilisator på kameran och apt-x stöd på blåtand vilket Motorola inte har.

Utbyttbart batteri är helt klart ett stort plus.

Men det blev ändå Motorolan då den är 5.7", men ändå i princip samma storlek på OPT (5.5"), den har alltså utnyttjat ytan väldigt bra.

Stock Android är väldigt positivt, likaså vattentåligheten. Dessutom verkar Turbo-laddningen väldigt effektiv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0skis:

Skulle inte tro det..
''Sony changes stance on waterproof phones: Do not use underwater''
http://www.xperiablog.net/2015/09/10/sony-changes-stance-on-w...

Själv har jag badat i både pooler badhus sjöar och badkar med min Sony Xperia Z1.
Inga utlösta "vitlappar" och den tuffar på precis som förut.
(Jag tror personligen att fenomenet med att telefonerna läcker in, helt enkelt beror på folk som inte har tryckt in flikarna hela vägen.
Dom tror att dom gjort det men det finns en liten glipa kvar och där kommer då vattnet in.)
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!