Origin - Säkerhetskod skickad till gammal telefon

Permalänk
Avstängd

Origin - Säkerhetskod skickad till gammal telefon

Jag har glömt bort mitt lösenord till Origin och den kommer aldrig ihåg det själv. Nu har jag nollställt mitt lösenord men då kom nästa problem. Den skickar ut en säkerhetskod som jag måste slå in och problemet är att telefonnumret den skickar koden till har jag inte längre i min ägo då jag bytt jobb.

Hur gör man för att få detta fixat?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Prova att prata med Origin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twk:

Prova att prata med Origin

Skickades från m.sweclockers.com

Hur fan kommer jag i kontakt med dem då. Vart jag än trycker för att kontakta så ber de mig logga in och sen ska jag skriva in min säkerhetskod som är skickad till mitt gamla nummer.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Hur fan kommer jag i kontakt med dem då. Vart jag än trycker för att kontakta så ber de mig logga in och sen ska jag skriva in min säkerhetskod som är skickad till mitt gamla nummer.

Jag ska berätta hur fan du gör.
Gå in på:
http://help.ea.com/se/contact-us/new/?product=origin

Fyll i de olika stegen. När de ber dig logga in klicka på "Har du problem med att komma in på ditt konto?" eller liknande. Det står nedanför inloggningsrutorna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twk:

Jag ska berätta hur fan du gör.
Gå in på:
http://help.ea.com/se/contact-us/new/?product=origin

Fyll i de olika stegen. När de ber dig logga in klicka på "Har du problem med att komma in på ditt konto?" eller liknande. Det står nedanför inloggningsrutorna.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, problemet är att jag bara kommer vidare till ett telefonnummer som inte har öppet nu och om man vill komma i kontakt med dem på annan tid så får an gå till ea/help och där kommer man tillbaka till samma problem som tidigare.
Får helt enkelt vänta till måndag då.

Tack för hjälpen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Hade ett liknande problem gällande STEAM för längre sedan.

Fick bevisa att jag var ägaren till kontot genom att skicka in ett foto på ett Half-Life 2-fodral med spelkoden.

Har man ett spel aktiverat på sitt konto där man har kvar ett fysiskt fodral med produktnyckeln, eller köpt något och betalat med bankkort så brukar det inte vara några problem att bevisa sig som rätt ägare till kontot.

Detta borde gälla även för Origin.

Permalänk
Avstängd

Jag ringde deras spelsupport som "twk" tipsade om och på ett par minuter så ställde han om i mitt system så koden skickades till min mailadress istället och allt löste sig snabbt och smidigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10