Dustin Home säljer returex/begagnad vara som ny

Permalänk
Medlem

Dustin Home säljer returex/begagnad vara som ny

Hej!

Förra veckan beställde jag ett par hörlurar (silverfärgade Sony MDR-1A) från Dustin Home som hade ett specialpris på dessa (899 kr). Jag gick och hämtade paketet i måndags men fick till min besvikelse se att jag fått ett returex istälet för en ny vara som jag betalat för. Plasten som innesluter kartongen med hörlurarna saknades och kartongen hade spår av användning både utanför och inuti (böjda märken som inte kan ha orsakats under frakten). Hörlurssladdarna var heller inte ihopbuntade som de brukar göra då man får dessa direkt från fabrik.

Jag pratade med Dustins kundervice och gick med på att få detta par utbytta mot ett nytt genom att jag skickar tillbaka paret jag fått, de skickar samtidigt ett nytt par till mig, returnerar pengarna för det gamla paret och fakturerar mig för det nya paret (899 kr). Jag bör även tillägga att de var väldigt tillmötesgående och hjälpsamma med detta.

I alla fall, det nya paketet anlände igår och jag gick och hämtade det på kvällen men hade inte tid att öppna det förrän idag. Till min stora besvikelse ser jag än en gång att kartongen är ej inplastad och skadad (ej under transport) samt att kablarna är ej ihopbuntade ordentligt. Denna gång har kartongen även fula tejpmärken och i helhet ser paketet ännu mer ut som ett returex/begagnat än det förra. Jag mailade dem igen och skickade ett par bilder på paketet men får invänta svar på måndag då de är lediga under helgen.

Nu undrar jag om någon haft detta problem tidigare, med att Dustin skickar begagnade varor när de ej skrivit att dessa var begagnade/returex? Jag kan självfallet be om att få pengarna tillbaka då vi i Sverige har 14 dagars öppet köp vid handel över nätet med en ÅF, men jag skulle hellre vilja få ett nytt, inplastat par som inte är ett returex/begagnat. Har ni något tips på vad man kan göra?

Tack!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hej!

Förra veckan beställde jag ett par hörlurar (silverfärgade Sony MDR-1A) från Dustin Home som hade ett specialpris på dessa (899 kr). Jag gick och hämtade paketet i måndags men fick till min besvikelse se att jag fått ett returex istälet för en ny vara som jag betalat för. Plasten som innesluter kartongen med hörlurarna saknades och kartongen hade spår av användning både utanför och inuti (böjda märken som inte kan ha orsakats under frakten). Hörlurssladdarna var heller inte ihopbuntade som de brukar göra då man får dessa direkt från fabrik.

Jag pratade med Dustins kundervice och gick med på att få detta par utbytta mot ett nytt genom att jag skickar tillbaka paret jag fått, de skickar samtidigt ett nytt par till mig, returnerar pengarna för det gamla paret och fakturerar mig för det nya paret (899 kr). Jag bör även tillägga att de var väldigt tillmötesgående och hjälpsamma med detta.

I alla fall, det nya paketet anlände igår och jag gick och hämtade det på kvällen men hade inte tid att öppna det förrän idag. Till min stora besvikelse ser jag än en gång att kartongen är ej inplastad och skadad (ej under transport) samt att kablarna är ej ihopbuntade ordentligt. Denna gång har kartongen även fula tejpmärken och i helhet ser paketet ännu mer ut som ett returex/begagnat än det förra. Jag mailade dem igen och skickade ett par bilder på paketet men får invänta svar på måndag då de är lediga under helgen.

Nu undrar jag om någon haft detta problem tidigare, med att Dustin skickar begagnade varor när de ej skrivit att dessa var begagnade/returex? Jag kan självfallet be om att få pengarna tillbaka då vi i Sverige har 14 dagars öppet köp vid handel över nätet med en ÅF, men jag skulle hellre vilja få ett nytt, inplastat par som inte är ett returex/begagnat. Har ni något tips på vad man kan göra?

Tack!

Hej!

Sånt här gör ALLA E-handels butiker i varierande utsträckning skulle jag kunna sätta hur mycket pengar som helst för.

Detta är en direkt orsak av att vi har 14 dagars ångerrätt och att vissa människor köper saker, testar/använder dem väldigt väl och sedan returnerar dem.

Vissa butiker säljer ut sakerna som fyndvaror men det lär ju inte vara alla utan bara en liten andel av de saker som kommer i retur.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Hej!

Sånt här gör ALLA E-handels butiker i varierande utsträckning skulle jag kunna sätta hur mycket pengar som helst för.

Detta är en direkt orsak av att vi har 14 dagars ångerrätt och att vissa människor köper saker, testar/använder dem väldigt väl och sedan returnerar dem.

Vissa butiker säljer ut sakerna som fyndvaror men det lär ju inte vara alla utan bara en liten andel av de saker som kommer i retur.

Jo det är förståeligt att de gör så på grund av denna lag men tycker det är ändå konstigt att de skickat ännu ett returex till mig fastän jag bett dem om att få en helt ny. Verkar som att de struntade att göra detta helt och hållet och hoppas på att jag blir nöjd ändå, eller att det helt enkelt blev ytterligare en miss av dem. Nåväl, blir att ringa dem på måndag för att personligen prata med dem och se till att detta inte händer då mail inte verkar vara så givande. Återkommer med resultat!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jo det är förståeligt att de gör så på grund av denna lag men tycker det är ändå konstigt att de skickat ännu ett returex till mig fastän jag bett dem om att få en helt ny. Verkar som att de struntade att göra detta helt och hållet och hoppas på att jag blir nöjd ändå, eller att det helt enkelt blev ytterligare en miss av dem. Nåväl, blir att ringa dem på måndag för att personligen prata med dem och se till att detta inte händer då mail inte verkar vara så givande. Återkommer med resultat!

Den andra gången blev kanske "bara" en miss från deras sida, men den första gången tänkte de nog bara att du skulle strunta i det - vilket de flesta nog gör faktiskt...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

@Icte: Människor har ånger och undersökningsrätt på distansköp, alltså kan man få varor med brutet emballage. Dustin har inte gjort något fel och skickade ut en ny som råkade vara ett retur ex, något annat avser nog kontakt med lagret

Skicka tillbaka produkten och handla i butik om kartongen är jätteviktigt

Permalänk
Inaktiv

Dustin handlar jag inte av längre. Jag håller inte med att alla butiker säljer öppnade varor som nya. Titta på Netonnet/Webhallen/Komplett.

Permalänk
Medlem

@anon2110: Bara för att du inte fått det så betyder det inte att det händer. Jag har aldrig fått ett returex från Dustin men jag har fått returex från komplett och "jag tror nettonnet eller så var det cdon"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Den andra gången blev kanske "bara" en miss från deras sida, men den första gången tänkte de nog bara att du skulle strunta i det - vilket de flesta nog gör faktiskt...

Jo tyvärr blev det troligen så.. Tredje gången gillt?

Skrivet av lappen81:

@Icte: Människor har ånger och undersökningsrätt på distansköp, alltså kan man få varor med brutet emballage. Dustin har inte gjort något fel och har säkert inte den kontakten med lagret.
Handla i butik om kartongen är jätteviktigt

Det har vi enligt lag ja, men samtidigt känns det inte rätt att man som konsument får en öppnad vara med bruten förpackning och spår av användning (läs: begagnad) när man betalt fullt pris för denna. Vissa återförsäljare som t.ex. NetOnNet gör att de istället säljer dessa varor till ett lägre pris under namnet "fyndvaror" vilket gör att man får välja själv om man vill få en helt ny, oanvänd vara eller en begagnad till ett lägre pris. Nu spelar Dustin ett lotteri för att se om konsumenten bryr sig eller ej (vilket i detta fall han gör) och det känns lite sisådär när man väl betalar nära 1000 kr.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Dustin handlar jag inte av längre. Jag håller inte med att alla butiker säljer öppnade varor som nya. Titta på Netonnet/Webhallen/Komplett.

Brukar själv handla från massa olika ÅF (Inet, Webhallen, NetOnNet, Komplett m.fl.) och aldrig fått en bruten vara när jag väl köpt nya varor. Detta är första gången jag fått två varor på raken som klart och tydligt är begagnade från Dustin och även där har jag handlat ett flertal gånger.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

@Icte: Människor har ånger och undersökningsrätt på distansköp, alltså kan man få varor med brutet emballage. Dustin har inte gjort något fel och har säkert inte den kontakten med lagret.

Skicka tillbaka produkten och handla i butik om kartongen är jätteviktigt

Då tycker jag att det bör framgå att det kan röra sig om en obruten förpackning man får vid köp. .

Permalänk
Medlem

Skulle ju kunna vara så att anledningen till att dom har detta "specialpris" beror på att dom fått ett parti från tillverkaren, och antagligen är det returex hela bunten, antagligen dock kollade så det inte är något fel eller så. Men brutna kartonger, lite scuffs osv får man ju då räkna med. Bara lurarna inte har några tecken på användning. Vad var det på själva lurarna som kändes beggat ?

Permalänk
Medlem

@Såa: Du tror inte att det kanske påverkar priserna till köparens nackdel? Elgiganten ska ha 1800 , TS har betalat 800
Dubbel varuhantering, skapa nya artikelnummer för varje produkt, separat lagersaldo osv, låter väldigt orimligt för något som ligger lagstadgat.
Har föregående köpare missbrukat undersökningsrätten har återförsäljaren rätt att göra avdrag, då säljs produkten med nedsatt pris med eventuell felbeskrivning (och separat artikelnummer)

Antingen avskaffas ångerrätten eller så får man hålla sig till butik om det är så viktigt.
Är det uppenbart att föregående köpare har missbrukat ånger/undersökningsrätten så tror jag att man gör en reklammation, men det verkar inte så av TS beskrivning

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

@Såa: Du tror inte att det kanske påverkar priserna till köparens nackdel? Elgiganten ska ha 1800 , TS har betalat 800
Dubbel varuhantering, skapa nya artikelnummer för varje produkt, separat lagersaldo osv, låter väldigt orimligt för något som ligger lagstadgat.
Har föregående köpare missbrukat undersökningsrätten har återförsäljaren rätt att göra avdrag, då säljs produkten med nedsatt pris med eventuell felbeskrivning (och separat artikelnummer)

Antingen avskaffas ångerrätten eller så får man hålla sig till butik om det är så viktigt.
Är det uppenbart att föregående köpare har missbrukat ånger/undersökningsrätten så tror jag att man gör en reklammation, men det verkar inte så av TS beskrivning

Annars är priset 1720 på Elgiganten och 1690 på Dustin och Webhallen(som också har butiker) dvs 30 spänn i skillnad?
Ångerrätten är ju till för köparen, eller? Även för återförsäljaren, följs inte den så försvinner kunderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag håller inte med att alla butiker säljer öppnade varor som nya. Titta på Netonnet

Gör gärna det. Det kryllar av trådar här på forumet där just NetOnNet har funnits "skyldiga" till att ha skickat ut begagnade varo... förlåt, retur-ex till köpare.

Fullt naturligt, och helt i linje med svensk lagstiftning, även om man kanske inte vill vara den som får retur-exet...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Dustin handlar jag inte av längre. Jag håller inte med att alla butiker säljer öppnade varor som nya. Titta på Netonnet/Webhallen/Komplett.

Kan väl då säga att mitt Enthoo Luxe chassie från Webhallen var öppnat innan jag fick det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Gör gärna det. Det kryllar av trådar här på forumet där just NetOnNet har funnits "skyldiga" till att ha skickat ut begagnade varo... förlåt, retur-ex till köpare.

Fullt naturligt, och helt i linje med svensk lagstiftning, även om man kanske inte vill vara den som får retur-exet...
B!

Övriga nordiska länder har hårdare lagstiftning än vad Sverige har vad det gäller ångerrätt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

@Icte: Människor har ånger och undersökningsrätt på distansköp, alltså kan man få varor med brutet emballage. Dustin har inte gjort något fel och skickade ut en ny som råkade vara ett retur ex, något annat avser nog kontakt med lagret

Skicka tillbaka produkten och handla i butik om kartongen är jätteviktigt

Skrivet av anon2110:

Dustin handlar jag inte av längre. Jag håller inte med att alla butiker säljer öppnade varor som nya. Titta på Netonnet/Webhallen/Komplett.

Klart som fan att alla butiker gör så här - de skulle förlora alldeles för mycket. Tror du på fullaste allvar att de 3 som du nämner aldrig skulle ha gjort något sånt här - come on, dags att vakna upp till verkligheten!

Skrivet av Icte:

Brukar själv handla från massa olika ÅF (Inet, Webhallen, NetOnNet, Komplett m.fl.) och aldrig fått en bruten vara när jag väl köpt nya varor. Detta är första gången jag fått två varor på raken som klart och tydligt är begagnade från Dustin och även där har jag handlat ett flertal gånger.

Bara för att du inte fått något som tidigare varit returex så betyder detta givetvis inte att det inte sker - eller hur?

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Gör gärna det. Det kryllar av trådar här på forumet där just NetOnNet har funnits "skyldiga" till att ha skickat ut begagnade varo... förlåt, retur-ex till köpare.

Fullt naturligt, och helt i linje med svensk lagstiftning, även om man kanske inte vill vara den som får retur-exet...
B!

Nja helt i linje är det ju inte, varan ska enligt konsumentköplagen motsvara beskrivningen vilket de egentligen inte gör om ett retur-ex har trasig låda, saknade grejer eller annat som en ny vara har och är man inte nöjd är det bara skicka tillbaka det (även detta fördelaktigt med distansköp). Anledningen till att det är "typ" ok är att det annars skulle bli ohållbart med distansförsäljning iom att alla returer skulle bli förluster istället och avvägningen skulle annars bli att företag måste bli mycket hårdare med returer m.m. men tvivlar starkt på att något företag nekar en retur för att man fått ett begagnat exemplar.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Såa:

Annars är priset 1720 på Elgiganten och 1690 på Dustin och Webhallen(som också har butiker) dvs 30 spänn i skillnad?
Ångerrätten är ju till för köparen, eller? Även för återförsäljaren, följs inte den så försvinner kunderna.

Nej? Jag skrev att TS hade betalat 700, men det ska vara 900 och det är betydligt mer än 30kr i skillnad. Det framgår i första inlägget om du läser det

Och jag förstår inte vad du menar du kritiserade ångerrätten tidigare? "att man inte får undersöka varan". Det enda jag skrev är att det är orimligt att återförsäljaren ska ta kostnaden bara för att någon har undersökt varan, jag förtydligade också utöver det att det skulle bli stora kostnader för dom att administrera allting (dubbla parter för samma pryl en ej ångerrätt och en vanlig, saldon inventering, beskrivningar osv)

Eller kritiserade du bara delen att man inte borde få undersöka varan? Det är väll bra för köparen om man får undersöka varan?
I TS inlägg har det inte framgått att föregående köpare har missbrukat ångerrätten, jag ser i alla fall inget konstigt med det.

Gillar man inte det har man ju alternativet att handla i butik, eller reklammera om ÅF har brustit i kontrollen på returex'et
Det går väll också att skicka in förslag till riksdagen eller var det nu ska om lagen är fel, oavsett så ligger det inte på dustins bord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det har vi enligt lag ja, men samtidigt känns det inte rätt att man som konsument får en öppnad vara med bruten förpackning och spår av användning (läs: begagnad)

Verkar ju fortfarande vara nästan halva priset mot elgiganten? Typ iaf 800kr billigare
Lite grann får man acceptera (slitage som är rimligt för att undersöka varan och därikring) du skrev aldrig att den var begagnad i första inlägget framgick det som lite smågrejer (alla har väll olika gränser för vad som är smågrejer iofs). Är den begagnad så "tror jag att du ska reklamera varan" inte nyttja ångerrätten , kolla med dustin.

Permalänk
Rekordmedlem

Enligt distansavtalslagen får en konsument utöva sin ångerrätt endast om denne kan återsända varan i väsentligen oförändrat skick. Enligt vad som sägs i lagens förarbeten ska ett brutet emballage normalt inte ses som att varan har förändrats. Kostnaden för en ny förpackning får anses ingå i de kostnader för varans återtagande som säljaren har att svara för. Konsumenten har även rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändiga för att kunna undersöka den, även om varan därigenom undergår en värdeminskning.
http://www.arn.se/referat--vanliga-fall/vanliga-fall-hos-arn/...

Förutom att det ligger i sakens natur att en köpt vara skall återlämnas i oförändrat skick har säljaren möjlighet att kräva att varan skall återlämnas i originalförpackningen. Eftersom denna inte fanns kvar har Susanne inte rätt att lämna tillbaka hörlurarna
http://www.arn.se/referat--vanliga-fall/vanliga-fall-hos-arn/...

Man kan alltså öppna men inte kasta/totalförstöra emballaget som det verkar men det finns inget fall som provats som är exakt det som TS tar upp.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Enligt distansavtalslagen får en konsument utöva sin ångerrätt endast om denne kan återsända varan i väsentligen oförändrat skick. Enligt vad som sägs i lagens förarbeten ska ett brutet emballage normalt inte ses som att varan har förändrats. Kostnaden för en ny förpackning får anses ingå i de kostnader för varans återtagande som säljaren har att svara för. Konsumenten har även rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändiga för att kunna undersöka den, även om varan därigenom undergår en värdeminskning.
http://www.arn.se/referat--vanliga-fall/vanliga-fall-hos-arn/...

Förutom att det ligger i sakens natur att en köpt vara skall återlämnas i oförändrat skick har säljaren möjlighet att kräva att varan skall återlämnas i originalförpackningen. Eftersom denna inte fanns kvar har Susanne inte rätt att lämna tillbaka hörlurarna
http://www.arn.se/referat--vanliga-fall/vanliga-fall-hos-arn/...

Man kan alltså öppna men inte kasta/totalförstöra emballaget som det verkar men det finns inget fall som provats som är exakt det som TS tar upp.

Detta med originalkartongen som du skriver om, gäller vid öppet köp. Annars behöver du inte spara originalkartongen.
http://www.vartgoteborg.se/prod/sk/vargotnu.nsf/1/konsumentfragan,originalforpackning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgan:

Detta med originalkartongen som du skriver om, gäller vid öppet köp. Annars behöver du inte spara originalkartongen.
http://www.vartgoteborg.se/prod/sk/vargotnu.nsf/1/konsumentfragan,originalforpackning

"Annars"? Öppet köp finns väl inte i lagen. Men ångerrätt gör det? Ingen har väl nämnt reklamationsrätt eller garanti här?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Ångerrätt är inte lika med pröva-på-rätt, som vissa här försöker få det till. Om man läser 10§ i "Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler" står det inget om man skulle få testa på varan. Å andra sidan i 11§ i samma lag där man listar undantag från ångerrätten står det ingenting om att man kan bli nekad ångerrätt om man har testat på en vara. Det kanske är medvetet för att ge butiker utrymme, som till exempel klädhandlare som lever på att låta kunder prova på hemma innan man köper.

Så min amatörjuridik säger mig att TS har ingen rätt att kräva en ny vara. Det är upp till butiken själv att avgöra hur de vill agera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgan:

Detta med originalkartongen som du skriver om, gäller vid öppet köp. Annars behöver du inte spara originalkartongen.
http://www.vartgoteborg.se/prod/sk/vargotnu.nsf/1/konsumentfragan,originalforpackning

Är ingen som påstått något annat. Tråden gäller ångerrätten, inte reklamation.

Personligen, som konsument ser jag ångerrätten i distansavtalslagen att lämna tillbaka använda varor mot full återbetalning som en stor nackdel. Ångerrätt av oöppnad vara ser jag inget hinder av då det inte ger mer än möjligen lite sliten kartong. Varor i blisterförpackning kan du inte ens se om de varit ute hos dussintalet personer.

Häromåret fick butikerna möjlighet att göra prisavdrag på öppnad vara, vilket är ett litet steg på rätt väg. Avdraget borde preciseras till tex 'grundavdrag 40% för öppnad förpackning, och mer om det krävs återställning, tex bärbar dator där personen angett personlig information'.
Dels skulle det ge butiken möjlighet att sälja till rabatterat pris och ändå gå med vinst på varan, dels minska på okynnesköp där personer letar efter tex grafikkort son klockar bra.
Med ett lagstadgat grundavdrag försvinner dessutom tjafset mellan butik och kund om skicket på returnerad vara.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Dustin handlar jag inte av längre. Jag håller inte med att alla butiker säljer öppnade varor som nya. Titta på Netonnet/Webhallen/Komplett.

öö.
Finns trådar även här på swec där folk fått retur ex ifrån alla dom butiker du nämner.
Så knappast Dustin som gör detta bara

Permalänk
Medlem

Tror problemet i denna fråga ligger i att Dustin har skickat ett returex till TS utan att i texten till podukten berätta för alla att varan är ett returex. Hade Dustin tydligt skrivit detta på sin hemsida så hade det inte varit något problem, men i och med att dom inte skrivit det så trodde TS att det va en helt ny vara med en tillfällig prissänkning.

När jag beställde ett moderkort från komplett bland annat så stod det klart och tydligt att det var ett returex/demoex så då visste jag ju vad jag fick, hade det inte stått det och jag hade fått den varan jag fick hade jag nog klagat.

En produkttext på en webbsida ska väl vara så pass beskrivande att inga missuppfattningar kan göras tycker jag

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Jag tror mer felet ligger i att Dustin inte kollat varan som kommit i återköp bättre.
ALLA butiker har skickat återköp varor till kunder, finns exempel där folk fått återköp ifrån alla butiker.

Men ska dom sälja ett återköp till nypris igen måste dom ju såklart se till att det inte finns några spår ifrån tidigare försäljning.

Där har det ju klart gått fel till, med så tydligt att varan varit ett tidigare återköp ifrån någon.

Med lagen vi har för återköp så finns alltid risken att man köper ett återköp, märker man det tydligt så skickar jag tillbaka det iaf.
(Fått återköp ifrån Inet, netonnet) tidigare ex, där man sett att det inte är fabriksnytt)

Permalänk
Medlem

Undvik dustin, detta är knappast ok dom har verkligen gått ner dom senaste åren varför folk handlar där kan man undra, dom är inte ens bland dom billigaste heller...

Permalänk
Medlem

Köpt mycket från Dustin på deras helgerbjudanden, aldrig fått en obruten förpackning , iofs är det skrivare, grafikkort och ssd jaag köpt

Visa signatur

I7-3930K @4,6ghz, Asus P9X79, 2x8gb hyperx 1866mhz, 2x R9 290 cf, Ssd, fractal design r3, Lepa 1000w nätagg modulärt
www.tradera.com/Profile/Items/List?alias=gunbar-500&memberId=...