Permalänk

LG G4 eller Nexus 6?

Tjenare!

Dags för ny telefon. Har kollat på LG G4 32GB och Nexus 6 32GB, då jag gillar större lurar.
Någon som äger någon av dessa lurar och kan lägga in några ord här? Vilken får Din röst?

Tack!
/Krigarvarg

Permalänk

Hade personligen kört på nexus 6 pga av stock Android. Nya nexus släpps ju snart om du orkar vänta där är skärmen 5,2 dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip396:

Hade personligen kört på nexus 6 pga av stock Android. Nya nexus släpps ju snart om du orkar vänta där är skärmen 5,2 dock.

Dock är väl ryktet att det ska släppas 2 olika Nexustelefoner, LG tillverkar en på 5.2" och Huawei en annan på typ 5.7".

Nexus 6 har väl droppat i pris nu så är ju svårt att räkna bort den. Sen om tex Huaweitelefonen får snapdragon 810 så faller min röst på Nexus 6 alla dagar i veckan.

Permalänk
Medlem

Ta en titt på Motorola Moto X Style som släpps om typ 1 vecka. Ser ut att vara en riktigt trevlig mobil. Kommer nog själv köpa en sån.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk

Står nu mellan Lumia 640 XL och LG G4.
Kan man förvänta sig Android M på LG G4?

Permalänk

@Krigarvarg:
Har själv en LG G4 och är supernöjd! Bra batteritid, superb skärm och riktigt bra kamera. Allt man kan önska sig!

Jag den kommer få Android M!

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Dock är väl ryktet att det ska släppas 2 olika Nexustelefoner, LG tillverkar en på 5.2" och Huawei en annan på typ 5.7".

Nexus 6 har väl droppat i pris nu så är ju svårt att räkna bort den. Sen om tex Huaweitelefonen får snapdragon 810 så faller min röst på Nexus 6 alla dagar i veckan.

Dock om Huawei lägger på ett kylningssystem på sd810 som i z5 kommer den krossa 805 alla dagar i veckan, får se hur de gör.

Skrivet av Krigarvarg:

Står nu mellan Lumia 640 XL och LG G4.
Kan man förvänta sig Android M på LG G4?

Alla flagskepp kommer bli uppdaterade i minst 2 år pga Androids nya policy.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Skrivet av EpicToaster:

@Krigarvarg:
Har själv en LG G4 och är supernöjd! Bra batteritid, superb skärm och riktigt bra kamera. Allt man kan önska sig!

Jag den kommer få Android M!

Härligt! Känner mig faktiskt väldigt intresserad av LG G4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicToaster:

@Krigarvarg:
Har själv en LG G4 och är supernöjd! Bra batteritid, superb skärm och riktigt bra kamera. Allt man kan önska sig!

Jag den kommer få Android M!

Instämmer. Köpte min lg g4 för 3 dagar sedan och är riktigt nöjd. Kameran är riktigt bra och att det finns fm radio är ett stort plus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte en LG G4 för en vecka sedan. Gick från iPhone 6, riktigt trevlig telefon. Förvånansvärt liten för skärmstorleken.

Permalänk
Avstängd

Man tröttnar fort på en phablet...

Skrivet inte från min Nexus 6.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Står nu mellan Lumia 640 XL och LG G4.
Kan man förvänta sig Android M på LG G4?

Personligen skulle jag inte köpa lumia med tanke på att många populära appar inte finns i windows store. När det gäller LG så tycker jag att de är sjukt sega på att ge ut uppdateringar till sina telefoner. Kikat något på samsung eller Sony?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Skrivet av GraffeT:

Personligen skulle jag inte köpa lumia med tanke på att många populära appar inte finns i windows store. När det gäller LG så tycker jag att de är sjukt sega på att ge ut uppdateringar till sina telefoner. Kikat något på samsung eller Sony?

Skickades från m.sweclockers.com

Bar börjat kolla på Nexus 6 igen faktiskt (beslutsångest).
Kommer den få Android M tro?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krigarvarg:

Bar börjat kolla på Nexus 6 igen faktiskt (beslutsångest).
Kommer den få Android M tro?

Givetvis. Det är ju en Nexus. Men avvakta. Det kommer ju nytt runt 1 oktober...

Permalänk

Brorsan tipsade mig om Huawei P8 som det nu är 500 kronor rea på. Har haft en Huawei förut och gillade den skarpt. Men hittar ingen information om att den ska få Android M...

Permalänk
Medlem

LG G4 har kanske den bästa kameran för en Androidtelefon just nu om det är viktigt. Själv tog jag den med brun läderbaksida, riktigt snyggt och skön att hålla i, rekommenderar verkligen att välja läder om du ska ha G4.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Har haft en LG G4 i ca en vecka nu, kom från Lumia 930. Jag är väldigt nöjd än så länge. Köpte till ett Quick Window Circle fodral som fungerar ypperligt bra. Smidigt att nå saker utan att öppna fodralet.