Värt att köpa GTA V till PC? (Har det till PS4)

Permalänk
Medlem

Värt att köpa GTA V till PC? (Har det till PS4)

Tja!
Som topic. Kan det vara värt? Jag har en rätt ok PC nu mer att spela på. Föredrar att spela på PC för det mesta. Tänkte bara ifall någon kan yttra sig om online-läget till PC. Mycket folk som spelar? Vill ju gärna att det ska kännas aktivt. I mitt fall kan det vara svårt att spela så mycket GTA PS4 jag önskar då jag har en sambo som är torsk på tv-serier...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwntato:

Tja!
Som topic. Kan det vara värt? Jag har en rätt ok PC nu mer att spela på. Föredrar att spela på PC för det mesta. Tänkte bara ifall någon kan yttra sig om online-läget till PC. Mycket folk som spelar? Vill ju gärna att det ska kännas aktivt. I mitt fall kan det vara svårt att spela så mycket GTA PS4 jag önskar då jag har en sambo som är torsk på tv-serier...

Om det är värt det får du avgöra själv. Men gör du det, och sen för över din karaktär till PC så ska du få tillgång till fler fordon än te.x mig som enbart spelat på PC.

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Permalänk

Jag blev extremt taggad av den nya videon för kommande uppdateringen så skulle utan tvekan säga ja :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwntato:

Tja!
Som topic. Kan det vara värt? Jag har en rätt ok PC nu mer att spela på. Föredrar att spela på PC för det mesta. Tänkte bara ifall någon kan yttra sig om online-läget till PC. Mycket folk som spelar? Vill ju gärna att det ska kännas aktivt. I mitt fall kan det vara svårt att spela så mycket GTA PS4 jag önskar då jag har en sambo som är torsk på tv-serier...

Det är mycket folk som är aktiva ja.

Själv köpte jag GTA V till mitt XBOX 360 för 3 år sedan. Köpte det nu igen förra månaden. Jag har totalt lagt ut 1200kr på bara GTA V, men värt var det! Eller det var inte värt. Men lika roligt att spela spelet båda gångerna.

Textures skillnaden är enorm! Det är ju alltid något.

Permalänk
Medlem

Får du samma problem som mig och brorsan och en polare så skulle jag inte köpa det! : (
Har inte spelat GTA V på flera månader nu för att det aldrig kommer någon patch som tar bort lagget vi lider av i intensiva strider mm..

Vi spelade väldigt mycket förut när spelet fungerade bra. Har grymt sug på GTA V igen.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Perosnligen tycker jag det är värt det. Jag spelar det nästan varje dag iallafall. Jämfört med ps4 med 30 fps 1080p så kan du ju faktiskt ha upp till 4k res med 140+ fps om du nu har hårdvara för det Hursomhelst blir det mycket snyggare till dator oavsett.

Det enda jag stör mig på i GTA V online är laddningstider och väntan i lobby.. Ex: starta en heist -> laddningstid -> invita players, kan ta allt från 5 minuter till typ 30 minuter -> starta heisten -> laddningstid -> en person lämnade -> laddningstid -> "not enough players to continue" -> laddningstid -> kunde inte hitta GTA V online, startar GTA V istället -> laddningstid -> startar online manuellt igen -> laddningstid -> osv osv..

Ibland kan det gå 2 timmar där 1.5h är ren laddningstid, sjukt irrieterande. Är ju inte alltid såhär, men ibland har man sjuk otur med laddningstider.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

Jag skulle säga att det är 100% värt, du kommer förmodligen inte spela hela tiden men du kommer alltid komma in lira när det kommer nya updates och ha jävligt kul. Sen kommer det mer och mer mods och det känns som att GTA V är ett spel som man bara måste ha till PC!

Permalänk
Medlem

Ägde det först till Xbox 360, var super nöjd! Sedan köpte jag mig en Xbox One och köpte det igen. Ännu en gång supernöjd! Sen köpte alla polarna PS4a så köpte det ännu en gång och ångrade mig inte den gången heller! Sen släpptes det till PC. Och då blev det köp igen! Med andra ord. Äger 4 kopior av spelet på olika plattformar och ångrar mig inte en sekund! Men det är utan tvekan roligast på PC. Stora serverar, mycket aktivt folk och underbar grafik! Var inte rädd för att köpa ännu en gång!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av RandomUsername:

Jag blev extremt taggad av den nya videon för kommande uppdateringen så skulle utan tvekan säga ja :).

OT: Vad för video?? Länk?

OnT: Definitivt värt, spelade det tidigare på PS3 men gick sedan över till PC och allt är så mycket roligare där! Bättre grafik, fler fordon, 1st person, chatta med folk (smidigare vid heists). En bättre upplevelse helt enkelt! För mig var transitionen ungefär som mellan GTA 4 -> GTA V (PS3)

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

OT: Vad för video?? Länk?

OnT: Definitivt värt, spelade det tidigare på PS3 men gick sedan över till PC och allt är så mycket roligare där! Bättre grafik, fler fordon, 1st person, chatta med folk (smidigare vid heists). En bättre upplevelse helt enkelt! För mig var transitionen ungefär som mellan GTA 4 -> GTA V (PS3)

Denna videon tror jag det syftas på: http://www.rockstargames.com/newswire/article/52497/the-gta-o...

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80