Twitch - Förlorade prenumerationer?

Permalänk
Medlem

Twitch - Förlorade prenumerationer?

Gick precis in på Twitch och kollade och såg att ingen streamade just nu och tyckte det var lite konstigt. Jag kollade i de jag följde och tyckte numret var rätt lågt och kikade och såg att flera stycken hade försvunnit. För att dubbelkolla gick jag in på ett par jag visste att jag följde och såg att det faktiskt var så att dom hade försvunnit och jag var tvungen att följa på nytt (detta var personer som jag såg online igår innan jag gick och lade mig)

Har någon annan detta problemet?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Sidan är hur seg som helst..Säkert någon som hackar igen

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Twitch... appen som kommer vara döden för online gaming.. folk spenderar hellre tid på att titta på folk som spelar än att faktiskt använda sitt värefulla liv till att spela själv.. det är sorgligt vad folk tror att de är viktiga som streamar

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Sidan är hur seg som helst..Säkert någon som hackar igen

Sidan är inte seg för mig just nu men igår var det så att alla som var online inte kom upp, men då följde jag dom fortfarande. Såg ingenting på deras Twitter om detta heller.

Skrivet av Gtoxed:

Twitch... appen som kommer vara döden för online gaming.. folk spenderar hellre tid på att titta på folk som spelar än att faktiskt använda sitt värefulla liv till att spela själv.. det är sorgligt vad folk tror att de är viktiga som streamar

Ja, och folk som kollar för mycket på TVn får fyrkantiga ögon. Istället för att kolla på Lets Dance eller Idol så kollar jag hellre på något som intresserar mig - datorspel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Twitch... appen som kommer vara döden för online gaming.. folk spenderar hellre tid på att titta på folk som spelar än att faktiskt använda sitt värefulla liv till att spela själv.. det är sorgligt vad folk tror att de är viktiga som streamar

Samma som TV dödade fotboll?
Alla jag känner som ser saker på Twitch har det alltid på andra eller tredje skärmen och oftast ett spel igång samtidigt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Twitch... appen som kommer vara döden för online gaming.. folk spenderar hellre tid på att titta på folk som spelar än att faktiskt använda sitt värefulla liv till att spela själv.. det är sorgligt vad folk tror att de är viktiga som streamar

Hehe, jo, den där brukar mina föräldrar också komma dragandes med ibland, men det är tydligen helt OK att titta på "riktig" sport på TV istället för att själv snöra på sig fotbollsskorna eller valla skidorna.

Underhållning som underhållning.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Twitch... appen som kommer vara döden för online gaming.. folk spenderar hellre tid på att titta på folk som spelar än att faktiskt använda sitt värefulla liv till att spela själv.. det är sorgligt vad folk tror att de är viktiga som streamar

Video killed the radio star! *nynnar vidare*

Dock på en mer seriös nivå så är det många "Streamers" som får en ganska stor del mail varje dag som tackar dem, för att de hjälper folk ta sig igenom deprission eller liknande sjukdomar eller situationer, genom den underhållning och socialla kontakt som de och deras community ger dem. Ta totalförlamning, till exempelt. Blir inte mycket spelande för en sådan person, men genom Twitch och liknande tjänster så kan du se på när en stark personlighet med humor och en skön community progressivt tar dig igenom en spelupplevelse, ett spel i taget.

Inte för att jag har något problem med att bara sätta igång en inspelning av ItmeJPs Rollplay i bakgrunden medans jag städar, spelar något spel eller annat som inte tar mig utanför mitt trådlösa headsets räckvid. Brukar även avnjuta lite Starcraft II WCS då och då. Mycket mer intressant än att titta på några nötter jaga en boll hela dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Twitch... appen som kommer vara döden för online gaming.. folk spenderar hellre tid på att titta på folk som spelar än att faktiskt använda sitt värefulla liv till att spela själv.. det är sorgligt vad folk tror att de är viktiga som streamar

Själv kollar jag på twitch för att just få igång spel lusten

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Vad i hela... För någon timma sedan kikade jag runt på lite olika streams, inga jag följer. När jag kollar vilka jag följer nu som är live så följer jag tydligen en utav dom men går jag igenom min profil så har jag inte följt någon. Är det något som händer fler folk eller bara mitt konto som börjat spöka såhär?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.