Hur nöjda är ni med LG G3? är den bra?

Permalänk
Avstängd

Hur nöjda är ni med LG G3? är den bra?

Tjena jag undrar med er som har lg g3 om ni är nöjda med den samt är den snabb? inte lika buggig som samsungs telefoner? jag hade samsung S4 innan och den var buggig och hängde sig med lollipop allt blev bara sämre med lollipop och hängde sig så man fick starta om skiten och batteriet tog slut snabbt. Hur är det med lg den med 3gb ram är den snabbare och upplever ni bättre kapacitet av batteriet då den har 3000mah? håller den en hel dag och nästa dag därpå som lg själva har sagt? Mvh

Visa signatur

Shassi - Fractal design define R4 - Moderkort - Asus maximus vii hero - Processor - Intel i7 4790K 4.5ghz OC - Grafikkort - Asus radeon R9 290X 4GB OC -

Permalänk
Medlem

Den är snabb, skärmen är fantastisk. Men den drar en hel del ström...

Permalänk
Medlem

Kan inte uttala mig om G3 utan enbart G4 som jag sitter med, men då dom är närmast identiska vad gäller upplösning och batterikapaciteten så kan jag flika in med att jag klarar mig 2 dygn utan problem vid tung användning. Det innefattar det vanliga surfandet, facebook, kamera och videouppspelning.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hur nöjd som helst med G2:an
älskar funktionen att den automatiskt går ljudlöst vid inställbart klockslag varje dag/vissa dagar

Permalänk

Jag har haft lite små problem med min telefon de senaste 2 veckorna, dock är jag inne på min andra G3a (fick en ny på försäkring då den gamla böjdes när jag cyklade och trillade)
Jag gillar den skarpt mer än att "hemskärmen har crashat" som kommer upp ibland.
Jag föreslår faktiskt (om batteriet är bra på din s4 då) att du rootar den och installerar cyanogenmod eller liknande Custom ROM, det kan väcka liv i gamla telefoner rätt rejält. (jag har en ca 5 år gammal telefon som fortfarande är okej i prestanda pga detta..)
Skulle man inte vara nöjd med hur LG G3 beter sig så har man ju även detta alternativet på den med.
Men i övrigt så är det en underbar telefon med låsknappen på ett bra ställe och även knock to wake (även knock code).

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft en bättre mobil. Älskar knapparna på baksidan (kan inte köra utan längre). Älskar att man kan väcka skärmen och låsa upp med knackkod på skärmen när den är av. Även helt fantastiskt batteriliv. Det brukar räcka i 10-11h för mig ungefär på stock OS (använder en aktivt kanske 2h/dag).

Dock har min kamera gått sönder, vilket verkar vara ett hyfsat vanligt problem från fabrik. Den kan helt enkelt inte fokusera på objekt.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av G3an:

Tjena jag undrar med er som har lg g3 om ni är nöjda med den samt är den snabb? inte lika buggig som samsungs telefoner? jag hade samsung S4 innan och den var buggig och hängde sig med lollipop allt blev bara sämre med lollipop och hängde sig så man fick starta om skiten och batteriet tog slut snabbt. Hur är det med lg den med 3gb ram är den snabbare och upplever ni bättre kapacitet av batteriet då den har 3000mah? håller den en hel dag och nästa dag därpå som lg själva har sagt? Mvh

Finns inget att klaga på. Var dock försiktig med vissa uppdateringar som slöar ner mer än dom gör nytta.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av G3an:

Tjena jag undrar med er som har lg g3 om ni är nöjda med den samt är den snabb? inte lika buggig som samsungs telefoner? jag hade samsung S4 innan och den var buggig och hängde sig med lollipop allt blev bara sämre med lollipop och hängde sig så man fick starta om skiten och batteriet tog slut snabbt. Hur är det med lg den med 3gb ram är den snabbare och upplever ni bättre kapacitet av batteriet då den har 3000mah? håller den en hel dag och nästa dag därpå som lg själva har sagt? Mvh

Prestandamässigt så är den fantastisk, väldigt snabb och har under det halvåret jag haft den inte varit med om att den hängt sig en enda gång.
Batteritiden är väl som väntat att man klarar sig en dag om den är fulladdad på morgonen.
Jag är dock besviken på skärmen, jag finner att den har väldigt dålig kontrast, svart och speciellt vitt ser rätt så dassigt ut. Vad som är bra med skärmen är att upplösningen skalar perfekt med video i 1280x720 vilket är enda skillnaden som jag uppfattar rent upplösningsmässigt mot min förra lur som hade 1920x1080 i öpplösning.

Vad som övertygade mig att välja just G3:an var hur överlägsen den var i prisklassen, jag gav under 3000:- för 32GB modellen för ett halvår sen.

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Medlem

Mycket bra, bästa luren i prisklassen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Adam West:

Kan inte uttala mig om G3 utan enbart G4 som jag sitter med, men då dom är närmast identiska vad gäller upplösning och batterikapaciteten så kan jag flika in med att jag klarar mig 2 dygn utan problem vid tung användning. Det innefattar det vanliga surfandet, facebook, kamera och videouppspelning.

Va? Antingen så har jag fått et måndagsexemplar eller så är din mobil magisk på något sätt och vis. Min G4 klarar nästan inte ett helt dygn om jag avänder den så som du beskriver

Visa signatur

|Corsair Graphite 600t | i5 2500k |Sapphire Platinum z68 | 8Gb Corsair Vengeance 1600 Mhz |Gainward GTX 570 | OCZ Vertex 3 60Gb | Seagate 500Gb | Corsair H80 | Be quiet! 700w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BLOODYSW3D3:

Va? Antingen så har jag fått et måndagsexemplar eller så är din mobil magisk på något sätt och vis. Min G4 klarar nästan inte ett helt dygn om jag avänder den så som du beskriver

Mjaaa, det är lite märkligt tycker jag själv. Jag har läst att en del, främst på swedroid, att en del är lyriska likt jag över batteritiden medans andra tycker den är snäppet bättre än S6. Antar att jag fått som du säger nåt magiskt exemplar, får väl se hur länge det håller i sig och om den börjar dippa efter ett tag.
Skulle inte batteriet vara tillräckligt så kanske detta kan vara av intresse: http://www.swedroid.se/zerolemon-slapper-8500mah-batteri-for-... Det bör ju räcka ett tag

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lifooz:

Finns inget att klaga på. Var dock försiktig med vissa uppdateringar som slöar ner mer än dom gör nytta.
/Lifooz

Ok! Kan du nämna vilka man inte ska göra? Kan ju vara bra att veta.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ok! Kan du nämna vilka man inte ska göra? Kan ju vara bra att veta.

Det var efter att jag gjorde systemuppdateringen till ny version av Android på G3an som den började lagga.
Jag sitter fortfarande och funderar på hur man kan bli kvitt den och byta till gamla.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite. LG släppte nyligen en uppdatering V20T. Det skulle bland annat fixa Stagefright buggen. Enligt Stagefright Detector från Zimperium så är det löst men när jag testar med en annan ESET Stagefright Detector så finns fortfarande buggen kvar. Skulle uppskatta om någon med den nya uppdateringen V20T kunde testa med ESET Stagefright Detector och se om buggen fortfarande finns kvar?